Autor Wątek: [i30 FD] Problem z EGR? brak mocy, obroty do 3000/min  (Przeczytany 46651 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline arni_23

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 226
[i30 FD] Problem z EGR? brak mocy, obroty do 3000/min
« Odpowiedź #15 dnia: 06 Październik 2017, 22:20:49 »
Cytat: "lighthammer"
Kilka tygodni temu kupiłem i30 1.6 CRDI 90KM i miałem podobnie. Mój model ma DPF i to właśnie jego zapchanie powodowało, że obroty dochodziły max do 3000/min. Po jakimś czasie włączył się także check engine. Pomogło usunięcie DPF za jakieś 600 zł.

a nie taniej było włączyć procedurę dopalania DPF?

Offline Ania_Hyundaii30

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
[i30 FD] Problem z EGR? brak mocy, obroty do 3000/min
« Odpowiedź #16 dnia: 21 Grudzień 2017, 00:28:11 »
Wyczyściłam sitko w ssaku.
Zapchane było szlamem...w ssaku też trochę syfu, wyczyścili mi też ssak.

Dalej auto gasło i check engine.

Pomogło wyczyszczenie EGR. Mimo tego iż podobno nie był aż taki brudny. Od tamtej pory wszystko ok. Nie tankuje już na BP :)

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i30 FD] Problem z EGR? brak mocy, obroty do 3000/min
« Odpowiedź #17 dnia: 21 Grudzień 2017, 18:16:34 »
Sprzedawca paliwa nie ma tu nic do rzeczy.

Problem zatykającego się filtra paliwa w zbiorniku paliwa dotyczy wszystkich modeli marek Kia/ Hyundai napędzanych olejem napędowym.

Offline Nabuknedasar

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 100
[i30 FD] Problem z EGR? brak mocy, obroty do 3000/min
« Odpowiedź #18 dnia: 13 Styczeń 2018, 23:35:38 »
Cytat: "kosmos2011"
Sprzedawca paliwa nie ma tu nic do rzeczy.

Problem zatykającego się filtra paliwa w zbiorniku paliwa dotyczy wszystkich modeli marek Kia/ Hyundai napędzanych olejem napędowym.
 Polecam ON premium, najlepiej Lotos/Circle. Na pierwszy rzut oka nie czuć różnicy, ale tankuję teraz tylko tam i tylko lepszy ON, sitko czyszczę raz na dwa lata profilaktycznie, choć w zasadzie nie ma z czego. A różnica w osiągach - tylko zauważalna na Niemieckich autostradach powyżej 160km/h

Offline Szupek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 24
[i30 FD] Problem z EGR? brak mocy, obroty do 3000/min
« Odpowiedź #19 dnia: 15 Styczeń 2018, 11:55:22 »
kosmos2011, hyundai też ma historię z sitkiem? głównie na forach kia widziałem posty dotyczące ceeda, myślałem, że i30 ma inną konstrukcję. Jak to jest?

Offline Clins299

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 113
[i30 FD] Problem z EGR? brak mocy, obroty do 3000/min
« Odpowiedź #20 dnia: 17 Styczeń 2018, 18:25:07 »
Szupek 3 posty wyżej kosmos odpowiedział na Twoje pytanie...
Ja tankuje na BP własnie i zrobiłem 52 tys. i tylko raz filtr w komorze silnika wymieniałem do baku nie patrzyłem. Na aktualnym mam 20tys. (założyłem orginalny albo boscha już nie pamiętam)  i nic się nie dzieje.
Jak leje do baku to zazwyczaj za 100, 150,albo 200zł i schodzę do rezerwy a nie zera...
Na razie nie miałem z tym problemu a filtr w komorze silnika wymieniłem po 30 tys. od zakupu.

Offline Szupek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 24
[i30 FD] Problem z EGR? brak mocy, obroty do 3000/min
« Odpowiedź #21 dnia: 01 Luty 2018, 20:29:40 »
Pytam, bo u mnie przez 240 tys. żadne sitko nie było wymieniane w zbiorniku,

Offline marcinq26

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
[i30 FD] Problem z EGR? brak mocy, obroty do 3000/min
« Odpowiedź #22 dnia: 09 Luty 2018, 21:15:03 »
A ja w swoim i30 1.6 CRDi tez miałem problemy z mocą przez właśnie EGR, (lekko uchylony)
zaślepienie i wyłączenie programowo EGR pomogło. Teraz auto nawet lepiej sie zbiera, nie ma tzw. turbo dziury.

Offline markar74

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 34
Odp: [i30 FD] Problem z EGR? brak mocy, obroty do 3000/min
« Odpowiedź #23 dnia: 25 Kwiecień 2024, 10:43:23 »
Witajcie. Wczoraj obroty max. 3000, przeczytałem ten wątek i postawiłem na konieczność "wypalenia" filtra PDF. Dzisiaj rano co prawda dolegliwości z obrotami nie było, ale pojechałem w 60km trasę z obrotami powyżej 2000 i chyba DPFa "wypaliłem" chociaż nie zaobserwowałem w czasie jazdy jakichś nietypowych zachowań samochodu. W każdym bądź razie jest wszystko OK  :)

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1539
Odp: [i30 FD] Problem z EGR? brak mocy, obroty do 3000/min
« Odpowiedź #24 dnia: 25 Kwiecień 2024, 18:39:15 »
ale pojechałem w 60km trasę z obrotami powyżej 2000 i chyba DPFa "wypaliłem" chociaż nie zaobserwowałem w czasie jazdy jakichś nietypowych zachowań samochodu.
To nie masz nawet aplikacji na telefon by pokazywało kiedy wypalanie następuje? Przecież to podstawa.

Offline ...kuba...

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 257
Odp: [i30 FD] Problem z EGR? brak mocy, obroty do 3000/min
« Odpowiedź #25 dnia: 25 Kwiecień 2024, 19:55:33 »
Aplikacja, aplikacją.. ale trzeba tu doprecyzować, że aplikacja/telefon nie łączy się bezpośrednio z samochodem, tylko trzeba mieć jeszcze interfejs do samochodu pod OBDII

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1539
Odp: [i30 FD] Problem z EGR? brak mocy, obroty do 3000/min
« Odpowiedź #26 dnia: 25 Kwiecień 2024, 20:26:31 »
A jaki problem kupić za ok 45zł. Łączy się automatycznie i może być wpięty cały czas w OBD. Sam teraz kupiłem dieslai tak mam zrobione. Sprawdza się ale program mam na razie wersję demo a pełna kosztuje 60zł. Wtedy pokazuje wszelkie parametry na bieżąco.

Offline bishop85

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 10
Odp: [i30 FD] Problem z EGR? brak mocy, obroty do 3000/min
« Odpowiedź #27 dnia: 29 Kwiecień 2024, 15:36:54 »
Też miałem problem z obrotami 3 tyś. I brakiem mocy. Żaden check się nie wyświetlił i błędów w sterowniku też nie było. Pomogło czyszczenie sitek w baku i jak by ktoś nie wiedział są tam dwa sitka. Ja myślałem że jest jedno, wyjąłem cały mechanizm, patrzę sitko czyste. Miałem już to skrecać, ale z ciekawości rozebrałem tą biała puszkę, a tam drugie sitko prawie całe zatkane😀.