Forum > Santa Fe SM
[Santa Fe SM] Olej do automatu
jaclwapl:
Przyłączam się do pytania.... Też mnie czeka niedługo wymiana oleju w skrzyni.
mmw:
W naszych Santa Fe mamy skrzynię Mitsubishi F4A51, której rzeczywistym producentem jest japońska firma Jatco.
Producent zaleca oleje Mitsubishi Diamond ATF SP-ll M lub Diamond ATF
SP-lll. Wchodzi niecałe 6 litrów przy normalnej wymianie lub prawie 9 litrów przy pełnej wymianie.
Pasujący olej to też Castrol Transmax, ale to drogie cholerstwo. :) Co ciekawe na stronie Castrola do naszego Santa Fe Castrol nie zaleca żadnego swojego oleju do automatów.
Mnie w ogóle zastanawia jak to jest z tymi olejami, bo w sumie wyżej wymienione oleje są klasy Dexron III więc w sumie każdy powinien pasować, ale z tego co ludzie piszą w necie to nie jest tak do końca.
Sprawdzając oleje kompatybilne z tym Castrolem dojdziemy do w pełni syntetycznych olejów klasy Esso LT 71141, który ja np mam wlany w Fordzie Galaxy w którym jest również japońska skrzynia automatyczna firmy Jatco. Ten olej ma kilka zamienników np. Maxus ATF-VA kosztujących po 30 zł za litr więc nieduże pieniądze. Kompatybilny z nimi Febi FE14738 kosztuje już znacznie więcej bo aż 45 zł za litr.
Ja sprowadziłem swojego Santa Fe z padniętym automatem i szukam teraz skrzyni. Jak znajdę to będę miał też tę zagwozdkę. Na dzień dzisiejszy myślę, że można lać syntetyczne oleje klasy LT 71141 ale jeszcze muszę poczytać na ten temat więcej.
Czy ktoś się orientował ile kosztuje olej dedykowany przez Hyundai'a normalnie jak się chce go kupić w ASO?
bixbi:
Witam na nowym forum .Bardzo mi go brakowało. W ubiegłym roku trawiłem temat wymiany oleju w automacie .Siedziałem ponad trzy tygodnie w internecie ( dużo informacji jest na ten temat na forach w USA ) . Ostatecznie wyszło na to że trzeba lać oryginał - 100% pewność że będzie działało OK . Moje pytanie do firm oferujących zamienniki o poniesienie ewentualnych konsekwencji w przypadku uszkodzenia skrzyni po wlaniu ich oleju kończyły się informacją że robię to na swoją odpowiedzialność . Sprawa okazała się łatwiejsza niż myślałem wystarczył jeden telefon do serwisu MARVEL'a i olej miałem za 3 dni . Za 2X4l=8 litrów zapłaciłem 540 zł . Wymiana 100 zł . Cała usługa wykonana profesjonalnie , szybko , bez zbędnego czekania . Korzystałem już z usług kilku serwisów i warsztatów prywatnych m. in jak wymieniałem rozrząd - ceny są bardzooo zróżnicowane . W tym przypadku autoryzowany serwis miło mnie zaskoczył .
jaclwapl:
Cena niestety zabójcza:) Pewnie można dostać taniej bo 540 zł za 8 L to wg. mnie rozbój w biały dzień. Co do wymiany to jak masz znajomego z kanałem to będzie to kosztowało piwo za udostępnienie kanału bo przecież taka wymiana to jest rzeczą raczej trywialną. Razem Ci wyszło 640 zł i jestem pewien, nie odbiegając od jakości zarówno płynu jak i wymiany można zejść powiedzmy o 300 zł z ceny przy odrobinie pokombinowania, poszukania itp. a gwarantuję Ci że jak się skrzynia sypnie to serwis umyje ręce bo przecież to nie od oleju tylko od złej eksploatacji...:) (nie żebym coś miał do tego serwisu ale już z niejednym walczyłem i wiem jak to się zazwyczaj kończy - klient dobry póki płaci) - każda firma Ci powie, że robisz wszystko na własną odpowiedzialność żeby nie trafić na wariata co rozsypaną skrzynie ma a to co od nich kupi to wleje i będzie miał pretensje - serwis tak nie może powiedzieć ale jak przyjdzie co do czego to patrz wyżej:)
bixbi:
Może masz trochę racji ale automat w Santa fe jest dość specyficzną konstrukcją i lanie byle czego ( zamiennika ) raczej nie polecam - oczywiście wszystko zależy od przebiegu i stanu skrzyni . U mnie olej był od samego początku oryginalny - nie był wymieniany ( książka ) - też tak stwierdzili w serwisie więc trudno to coś mówić o złej eksploatacji skrzyni . W Łodzi jest dobry serwis który zajmuję się automatami w większości aut jeśli chodzi o Santa Fe też nie dali gwarancji że uda im się dobrać idealny odpowiednik . Sama wymiana w moim modelu to też pół-środek - filtra i tak nie można wymienić bez rozkręcania skrzyni . Z tego co piszą na forach amerykańskich wynika że ten typ skrzyni ma pracować do momentu problemów i oleju się nie wymienia . W przypadku pojawienia się problemów należy przejrzeć skrzynię i wymienić olej razem z filtrem . To co się robi to jedynie można nazwać "wypłukaniem starego oleju " . Dlatego postawiłem na oryginał . Jak na razie nie narzekam - oprócz oczywiście kasy :-) .
Nawigacja
[#] Następna strona