Forum > Santa Fe SM

[Santa Fe SM] Olej do automatu

<< < (4/23) > >>

jaclwapl:
cząstek, No to jak takich rzeczy nie wiesz to się lepiej nie przyznawaj.
Przecież to jest podstawowa informacja tak jak zbiornik z płynem do chłodnicy czy spryskiwaczy. A wiesz gdzie jest bagnet od oleju? Jak nie to zobacz w instrukcji. Jak zlokalizujesz już bagnet od oleju to ten drugi to będzie od skrzyni.

cząstek:
dzięki  ;-)  ,że ja to przeoczyłem

wtom:

--- Cytat: "koksik1977" ---Witam. Posiadam santkę 2.0 crdi z automatyczną skrzynią biegów. Mam pytanie - jaki olej polecacie do tej skrzyni i czy można ewentualnie mieszać oleje różnych firm ale oczywiście o tej samej charakterystyce? Skrzynia troszkę się poci i poziom oleju zbliża się do minimum , w związku z tym moje powyższe pytanie - czy można dolać do niego inny olej przeznaczony do skrzyń automatycznych? Dodam że olej był wymieniany 30tyś km. temu.
Pozdrawiam wszystkich posiadaczy Santek.
--- Koniec cytatu ---

nie nie można mieszać innych, ma być tego samego typu czyli ATF SPIII! hyundai stosuje skrzynie adaptacyjne (invecs) gdzie sa wyższe ciśnienia oleju niż w innych skrzyniach, olej zatem musi być dedykowany! żadny tam Dextron!

mmw:
Jako, że w końcu udało mi się kupić skrzynię do swojego, to zagłębiłem się dokładnie w kwestię oleju. Już miałem decydować się na Castrola ATF Multivehicle, ponieważ spełnia normy SP III gdy natknąłem się na olej Millers Oils Millermatic ATF SP-III. Dostępny w Polsce, w wielu sklepach, praktycznie w każdym większym mieście. Cena detaliczna podobna do hurtowej Castrola (około 42 zł za 1 litr), więc pewnie nabędę ten olej bo to jest już dokładnie SP-III. Można go też kupić w bańce 5 litrowej za 173 zł.

A oto opisik:

Najwyższej jakości olej do automatycznych skrzyni biegów i układów wspomagania kierownicy.
STOSOWANIE:
Do użytku w automatycznych skrzyniach biegów zgodnie z zaleceniami producenta.
KORZYŚCI:
Stworzony z myślą o nowoczesnych samochodach koreańskich i japońskich. Znakomita odporność na utlenianie oraz zmianę parametrów w trakcie użytkowania, co powoduje, że jest idealny przy długich interwałach. Zapewnia płynne przekazywanie mocy na koła.
CHARAKTERYSTYKA:
Spełnia lub przewyższa wymagania:
Mitsubishi SP – II and SP – III
Toyota T-III, T- IV and Toyota WS
Nissan Matic – D and Matic – J
Honda ATF-Z1

Hyundai and Kia rebrands of Mitsubishi fluid
Subaru Special ATF
JASO M315 1A
GM Dexron III
Ford Mercon
Ciężar właściwy przy 15*C…0,848
Lepkość kinematyczna przy 100*C…6,0 cSt
Temperatura krzepnięcia…-42*C
Temperatura zapłonu…200*C
Kolor czerwony

wydminianin:
Przyłącze się do tematu jako że niebawem i mnie czeka wymiana oleju w skrzyni. Po pierwsze-wymiana statyczna czy dynamiczna? Która metoda jest lepsza? Statycznie to samemu można odkręcić korek, spuścić olej, wymienić filtr, zalać świeży olej i koniec, a dynamicznie to koniecznie do fachowca ze sprzętem, tylko czy warto? Czy jest duża różnica w sposobie działania skrzyni w zależności od sposobu wymiany? A może oszczędność przy samodzielnej wymianie okaże się nieistotna,jeśli coś pójdzie nie tak i skrzynia będzie do remontu? No i zasadnicze pytanie-jaki olej z OBECNIE znajdujących się na rynku będzie właściwym do ASB Santa Fe? Może ktoś ostatnio robił wymianę i ma najświeższe informacje co i jak.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej