Forum > Santa Fe SM

[Santa Fe SM] Awaria Czujnik temperatury płynu

<< < (2/2)

ferudin:
Właśnie jaki kod sie sczytał tego nie wiem bo sam nie podłączałem kompa tylko podjechałem do "specjalisty" i to on stwierdził na swoim komputerku że jest to błąd czujnika temperatury  płynu oraz jest błąd katalizatora. Powiedział mi żeby błędem katalizatora się nie przejmować bo jak jest zgazowany to takie błędy mogą się pojawiać. W sumie w ogóle dziwna sprawa bo wskaźnik temp silnika pokazuje temp normalnie i działa prawidłowo. Samochód jednak ma problemy rano z odpalaniem i jest zamulone. Zakupiłem nowy czujnik i zobaczymy czy to coś pomoże. Przychodzi mi jeszcze inna myśl z tym brakiem mocy że mogą być zapchane te dwa katalizatory przy kolektorach bo trzeciego katalizatora juz nie ma z racji tego ze był zapchany popękana porcelanką z tych dwóch od kolektora i została wstawiona strumienica. Wtedy objawy miałem podobne mianowicie bardzo duży spadek mocy, samochód ledwo jechał. Teraz spadek mocy jest niewielki i  w sumie autko jeździ ale nie ma takiego powera jak kiedyś i w sumie nie wiem co robić?A planuje za 3 tyg.dość długą trasę i nie chciałbym mieć jakiś niespodzianek.

martinez98:

--- Cytat: "ferudin" ---Powiedział mi żeby błędem katalizatora się nie przejmować bo jak jest zgazowany to takie błędy mogą się pojawiać.
--- Koniec cytatu ---

Bzdura zmień fachowca. Ja u siebie mam też 2 katalizatory tylko. Oba miały błąd, oba wymieniłem na uniwersalne nówki przez wycięcie i wspawanie w miejsce starych w kolektory wydechowe. Działa, błędów nie ma i kosztowało 1/3 nowych kolektorów.
Uprzedzę ewentualne pytanie - wywalenie katalizatorów z kolektorów w V6 wywali błąd i tyle z tego będzie. O potencjalnych problemach z przeglądem chyba pisać nie trzeba.

ferudin:
Ok dzieki za odpowiedź.Chyba trzeba będzie tak zrobić z tymi katalizatorami tylko najpierw uporam się z tym czujnikiem. A można wiedzieć jakie katalizatory wstawiłeś?gdzie kupowałeś i jaka cena?dzięki.

martinez98:
Musi być walec o ile pamiętam 11 albo 13cm średnicy, ale musiałbyś zmierzyć dla pewności. EURO3 u nas działa prawidłowo. Kupowałem ponad rok temu i już nie znajdę kontaktu niestety, ale też z allegro. Po prostu uniwersalny katalizator euro 3 typu walec. Potem tylko wyciąć i wspawać. Myślę, że dobry zakład od tłumików da radę.
Minus jest taki, że trzeba wymontować kolektor do tego. Przedni jeszcze jako tako, ale do tylnego (przy grodzi) dostęp jest ciężki. Ale mi się udało. Jakbyś robił sam to daj znać to może jeszcze parę wskazówek sobie przypomnę.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej