Forum > i40 VF

[i40 VF] i40 plyn chlodniczy

<< < (16/18) > >>

ELETomek:
Jak układ nieszczelny to nie ma ciśnienia, a czy przyczyną jest korek? Chyba było by widać jakieś ślady płynu na zbiorniczku.

wtom:

--- Cytat: "Pajaro" ---Nadal ubywa mi płyn chłodniczy. Zrobiłem dzisiaj test szczelności uszczelki pod głowicą ale wyszedł negatywnie. Zdziwiła mnie jedna rzecz- mocno rozgrzałem silnik i przy odkręcaniu korka płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym nie było ciśnienia- korek odkręcił się bezproblemowo, a wydaje mi się że jakieś ciśnienie musi być wytworzone. Czytałem że często przyczyną jest sam korek. Co o tym sądzicie? myślicie że tą drogą może ubywać płyn?
--- Koniec cytatu ---


ale z tego co widziałem, korek zbiorniczka to zwykła zakrętka. jak już coś, to nie trzyma korek chłodnicy (ten ma regulację ciśnienia). zbiornik wyrównawczy jest typu otwartego i tu nie ma prawa być ciśnienia a płyn będzie ubywał poprzez naturalne odparowanie, ubywa trochę (0,2l) na rok.

ELETomek:
No to nie wiem czy dobrze kombinuję ale test na szczelność uszczelki chyba trzeba powtórzyć

wtom:
prosty test to oragonepltycznie, nie mogą być twarde węże po rozgrzaniu, nie może być białego dymu w rurze na zimnym silniku, kondensat w rurze wydechowej nie może być słodki  :-P

ile ci tego ubywa?

robaszek127:
Zależy ile ubywa. Jak mało to nawet pocący się przewód na opasce potrafi sporo zgubić.Tak miałem u siebie. Ale jak ubywa więcej i coraz wiecej to można się martwić. U mnie w getzie tak zaczęło ubywać, że po jakimś czasie po przejechaniu kilku kilometrów góra chłodnicy była już pusta. Płyn nie uciekał i nie było go w oleju. Po wymianie uszczelki teraz spokój.
Jenak wtedy potrafiło wywalić płyn po odkręceniu korka takie było ciśnienie.
Trzeba patrzeć i najwyżej kupić dla pewności test i sprawdzić upg.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej