Autor Wątek: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy  (Przeczytany 34545 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #45 dnia: 14 Styczeń 2018, 16:54:12 »
Cytat: "wtom"
durnego robota z tym ASO. latarka w dłoń, lustereczko i z rana bez odpalania pooglądać wszystkie opaski pompę wody, chłodnice i będzie widać. wcale nie musi kapać na ziemię

bez odpalania to gówno zobaczysz. Kapie zazwyczaj jak własnie jest nagrzany i chodzi bo wtedy zrasta ciśnienie . Ja tak włąśnie wypatrzyłem .

Offline petszol

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #46 dnia: 14 Styczeń 2018, 17:36:25 »
Mam ten sam objaw i chyba już z pol roku sie bujam z ASO ( aż jedne juz zamknęli ).
Po wielkiej walce stwierdzili rozszczelnienie chłodnicy i ją wymienili . Płyn nadal znika ale już w bardzo małych ilościach .  Tak naprawiali , że mam juz auto po gwarancji a problem nadal istnieje ...

Offline krzysiekchl

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #47 dnia: 14 Styczeń 2018, 21:41:57 »
Moim zdaniem usterka wykryta w trakcie gwarancji, nie została usunięta to chyba powinni dokończyć temat.

Offline Alfred

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #48 dnia: 16 Styczeń 2018, 08:05:45 »
A więc byłem wczoraj w ASO. Mieli już borszurkę wydrukowaną co sprawdzać w przypadku wady fabrycznej silnika (czyli te co były do wymiany). Mechanicy sprawdzali według tego co tam HMP napisało. Po 2h nie do konca wiedzieli czy to to. Rozgrzali silnik, a następnie zaczeli go od srodka ogladac. Zauwazyli ze EGR sie lekko poci i jest tlusty. Obstawiają, że to może by to ale nie są pewni. Troche czasu też nie było (późno byłem) i nie rozkręcali go dalej. Wlali mi na full płynu, porobili fotki i po 1 tys mam wrocic. Nastepna wizyta ma byc dłuzsza bo dalej beda go rozkrecac. Co rozmawiałem z osoba, która prowadzi moja sprawa to jak to on powiedzał "Mam nadzieje ze to jest EGR, bo jak silnik to zamawianie go w HMP tez latwe nie jest, ale problem rozwiazemy". W jego historii miał jeden taki przypadek ze silnik wymieniali. Zatem narazie musze zrobic 1 tys km, umowic sie na nastepna wizyte i ona juz powinna byc kluczowa i bedzie werdykt. Czy to jest ten EGR i nowy mi wsadza, czy jednak motor i dostaje nowy silnik.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #49 dnia: 16 Styczeń 2018, 08:14:12 »
A jaki masz przebieg? Ciekawe co tam jest w tej broszurce... No i. Czy można jakoś po nr silnika sprawdzic czy był wymieniany:)

Offline Alfred

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #50 dnia: 16 Styczeń 2018, 08:54:25 »
Samochod zostal wyprodukowany w maju 2013, pierwsza rejestracja grudzien 2013. Przebieg 76 tys. Broszurka wygladała ciekawie bo mi pokazywali. Pare kartek co trzeba sprawdzac, rysunki itp. Ogolnie mowili mi ze przerabiali wszystko. Wymiany zbiorniczkow, chlodnic itp. Kazdy element a i tak sie konczylo na wymianie silnika. Tutaj jezeli to stwierdza to juz nie beda sie bawic w wymiane kazdego elementu. Tylko od razu raczej silnik. Jezeli to jest to. Chyba ze ten EGR.

Offline Alfred

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #51 dnia: 23 Marzec 2018, 14:03:38 »
No i akcja sie chyba kończy powoli (mam nadzieje:). Według ASO jest nieszczelna chłodnica EGR. Jest mocno "tłusta". Będą zamawiać nową i wymieniać. Mam nadzieje, że już sie na tym skonczy i to tu tkwił problem:)

I info które może kiedyś się komuś przydać - koszt nowego EGR do i40 w ASO to 4200zl netto. To całość z wymiana w ASO to pewnie kolo 7 tys albo i wiecej:)

Offline orzelek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 33
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #52 dnia: 24 Marzec 2018, 22:28:28 »
Jest bardzo duże prawdopodobieństwo często w autach nawet innych marek było podobnie,miałem kiedyś vw touran i też było że uszczelka pod głowicą a może pękła a może węże a okazało się że chlodniczka egr i pompka dogrzewacza usterka usunięta i auto jeździ do dziś bez problemu

Offline pudzian3

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 81
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #53 dnia: 28 Maj 2018, 16:29:13 »
Czy ktos mial juz doswiadczenia z uciekajacym plynem po uplywie gwarancji? I jak sie z tym uporal? W jakich kosztach?

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #54 dnia: 28 Maj 2018, 19:17:30 »
Gdzieś czytałem, chyba to nawet Alonzo pisał, że wada fabryczna ujawniająca się na początku gwarancji to przerwane ścianki szpilek, stąd ubytki płynów. Dziwne aby tobie po takim czasie wada się ujawniła, zatem szukałbym bardziej przyziemnych powodów, jak np. wycieki
Ktoś tez wspominal o wadliwych zbiorniczkach, tudzież korku, który "nie odpowietrza układu".
Czy masz znaczący ubytek? Już kilka razy dolewaleś?

Offline Alfred

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #55 dnia: 28 Maj 2018, 19:55:28 »
Cytat: "pudzian3"
Czy ktos mial juz doswiadczenia z uciekajacym plynem po uplywie gwarancji? I jak sie z tym uporal? W jakich kosztach?


Po upływie nie ale w moim, który ma niecałe 5 lat schodził płyn. Tak jak wczesniej wspomnieli inni były wady fabryczne i wymieniali silniki. U mnie samochod badali w ASO przez 4 miesiace. Bo na poczatku sadzili ze to moj "wymysl" ze plyn schodzi. Robili badania, i w koncu im wyszło ze EGR jest zapocony. Dokładnie chłodnica EGR. Czesto podobno jest to mylone z uszkodzona uszczelka głowicy. Podaje link tez z opisem.
https://motofocus.pl/technika/10446/nieszczelne-chlodnice-egr-utrata-plynu-chlodzacego
U mnie to wyszło. Wymienili cały EGR. Koszt nowego EGR w ASO to 4200zl netto, takze doliczyc VAT i koszt wymiany i calosc pewnie sie zamknie od 6-7 tys. Wymiana podobno też łatwa nie była i troche im to czasu zajeło. Może sprawdż to jeżeli nagle zaczał ci wyciekac a sladow ubytku nie ma wokół. Ja na szczescie miałem gwarancje.
Jak coś to pisz.

Offline Pajaro

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 153
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #56 dnia: 29 Maj 2018, 07:29:16 »
Sam niedawno nabyłem i40 z Niemiec. Po oględzinach silnika miałem niemal pewność że był wymieniony. W zbiorniczku wyrównawczym na ścianach miałem stary olej, ale nie pojawiała się "tęcza"  na powierzchni płynu.Napisałem do kilku serwisów ASO i jeden z nich odpisał że prze 129 tys km wymieniony był silnik. było to dokładnie 8 miesięcy temu. Teraz mam najechane 140 tys.
Jeśli komuś ubywa płynu w pierwszej kolejności proponuje kupić tester do sprawdzenia szczelności uszczelki pod głowicą.
http://allegro.pl/tester-szczelnosci-uszczelki-glowicy-co2-nowosc-i6439637967.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=Y2FtcGFpZ24AMjIwMzk5MzcAMTk0ODEzAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=9aaab66a-bef9-4ce7-8f02-c58b1e9811a0

Offline michal90

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 25
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #57 dnia: 29 Maj 2018, 09:43:07 »
U mnie rozwiązanie problemu było prostsze: podczas wymiany EGR'a odpinane były cienkie przewody odprowadzające/doprowadzające płyn chłodniczy w jego okolicach. Przewody są gumowe a opaski na nich metalowe, zatem z czasem opaska nadaje przewodowi specyficzny dopasowany do siebie "kształt". Zauważyłem, że ktoś po prostu odwrotnie założył opaskę, przez co nie wpasowała się ona w ten wcześniej odciśnięty kształt, przez co powstała szczelina, którą sączył się płyn. 3 min roboty i po problemie.

Dlatego tak jak powyżej pisał waszek_rmc w pierwszej kolejności proponuję poszukać zwykłych wycieków.

Offline pudzian3

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 81
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #58 dnia: 30 Maj 2018, 23:29:50 »
na razie pytalem tylko z ciekawosci czy ktos juz mial takie problem. a u mnie plyn zaczal uciakac I sa lekkie slady na podjezdzie jak chwile postoi. dolalem do plynu chlodzacego specyfiku ktory zakleja jakies malutkie dziury I zobacze czy dalej bedzie cieklo. w poprzednim moim aucie pomoglo wiec moze I teraz sie uda. nic nie bylo ruszane przy silniku ostatnio wiec jakies zle zamocowanie opaski odpada. jak bedzie dalej cieklo to w weekend autko lekko do gory I bede szukac skad ucieka. niestety gwarancja sie skonczyla 2 miesiace temu  :-(  :-(

Offline Alfred

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #59 dnia: 31 Maj 2018, 12:12:15 »
Z ciekawości sprawdziłem u siebie poziom czy spada po wymianie tego EGR i spotkała mnie niemiła niespodzianka. Znów spada. W niecałe 3 tyg spadł z max do połowy. Zatem wracam do ASO i ciekawy jestem co teraz wymyśla. Zaczyna już mnie drażnić to auto bo w ASO jestem raz na miesiąc.