Forum > i40 VF
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
wtom:
przecie macie 2 korki, jeden na chłodnicy z zaworem regulacyjnym ciśnienia i drugi zwykły dekiel na zbiorniku wyrównawczym.
ludziska :mrgreen: ciśnienie jest regulowane korkiem na chłodnicy, zbiornik wyrównawczy do niczego nie służy jak tylko jako rezerwuar płynu - ma przyjmować płyn jak wzrasta ciśnienie w układzie i oddawać jak spada, wszystkim reguluje korek na chłodnicy (po to tez na nim są ostrzeżenia przed otwarciem). jeżeli po zalaniu nowego płynu do układu, zapas zniknie ze zbiornika to oznacza, że układ się odpowietrzył, trzeba zalać na zimno do poziomu i na następny dzień na zimno sprawdzić i ew. jeszcze uzupełnić i po sprawie.
Venom:
Masz racje co do korka:-) Poszedłem tropem Corsy mojego Ojca gdzie korek pełniący funkcję odpowietrzania jest na zbiorniku wyrównawczym .
weuek:
No to i ja się dowiedziałem. Ale nadal nie wiem po co dodatkowy korek, gdy jeden spełnia swoje zadanie wzorowo.
wtom:
ale ten "dodatkowy" służy tylko aby zamknąć zbiornik z płynem :mrgreen: co by ci kuna siku nie zrobiła :-P
weuek:
O tym na chłodnicy myślałem jako o dodatkowym.
Wczoraj spuściłem płyn u siebie i musiałem 5 razy dolewać, zanim się wszystko odpowietrzyło. Winowajcą wycieku była uszczelka między obudową termostatu a blokiem silnika.
Nawigacja
[#] Następna strona