Autor Wątek: [i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)  (Przeczytany 39596 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

damek

  • Gość
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« dnia: 26 Czerwiec 2015, 13:48:24 »
Cześć

pierwszy post więc witam wszystkich.

Poczytałem trochę na temat chipów na forum, ale niestety nie znalazłem jasnej odpowiedzi do tego konkretnego przypadku. Czy prawdą jest, że silniki te w obu wersjach różnią się tylko oprogramowaniem. Czy w takim wypadku będzie zmniejszone ryzyko przedwczesnego zużycia dwumasy, sprzęgła itd. po zastosowaniu chipa?

I który rodzaj byłby w tym wypadku odpowiedniejszy, box czy przeprogramowanie mapy? Boxy reklamują, jako elastyczne, tzn. dostosowujące parametry do zużycia danych podzespołów (turbina, itp.) po zresetowaniu, natomiast mapa już zostanie taka jak od początku.

Bonusik: na ostatnim przeglądzie w serwisie (GEZET), na pytanie dlaczego nie działa funkcja Auto Stop (w moim przypadku, związane to jest z wadą czujnika sprzęgła) facet odpowiedział, cytuję: to jest funkcja, która powiadamia serwis, że auto miało wypadek i działa tylko w Niemczech i Holandii, więc Panu niepotrzebna :D

Denny4

  • Gość
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Czerwiec 2015, 08:19:19 »
Witam ...

Jeżeli chodzi o wersję silnikową to masz rację, oba silniki niczym się nie różnią.
Powiem więcej w obecnej wersji poliftingowej 2015 jest także ten sam silnik 1,7 CRDI ale już podkręcony do 140KM.
Istnieje sprytne urządzonko wpinane "gdzieś" pod maską i zwiększające moc.
Miałem okazję jeździć z tym wynalazkiem przez pewien czas i z 135KM podciągnęło moc do 163KM.
Wrażenia jak najbardziej pozytywne i po kilku pierwszych kilometrach zaczyna pojawiać się szeroki uśmiech.
Turbo dziura praktycznie zniknęła i spadło spalanie na trasie nieznacznie.
Kolega ma to założone w firmówce i zrobił już 120kkm bez problemu.
Jedynie trzeba pilnować turbiny żeby nie przegżać po ostrzejszej jeździe.

Zmienisz mapę = stracisz gwarancję.
Włożysz "oszukiwacz" = na serwisie śladu po nim nie będzie.

P.S.
Radzę zmienić serwis jeżeli dochodzi w nim do takich wniosków diagnostycznych.
Kto wie co im jeszcze przyjdzie do głowy.
Jeszcze wymienią silnik bo nie będą mogli ruszyć na ręcznym bez zapiętych pasów.

Offline niebieskiultras

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 261
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Czerwiec 2015, 14:52:10 »
te boxy z allegro powodują wzrost temperatury spalin poprzez zwiększenie dawki paliwa . daje to efekt w postaci mocy ale szkodzi silnikowi .

moim zdaniem lepiej jest odżałować trochę więcej i mieć mapę wgraną pod jednostkę - uwzględnienie  stopnia zużycia , zapasu mocy  itd.  mając taką mapę masz pewność ,że jest to wszystko wyliczone pod Twój konkretny samochód . Tego nie masz w tych  uniwersalnych  boxach za 300 PLN. jakiś czas temu w Auto Świecie był artykuł o tych boxach , polecam poczytać .

Offline mr.?

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Czerwiec 2015, 17:23:28 »
Przymierzam się do wynajęcia Powerbox'a od firmy Vtech. Ze 136KM robi się 157KM, a z 325Nm robi się 370Nm.

Jak wynajmę i pojeżdżę to podzielę się wrażeniami i statystyką spalania.

maxxx

  • Gość
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Lipiec 2015, 10:18:50 »
Daj znać, ja też tym wynajmem jestem zainteresowany :-)


Offline arti_100

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Czerwiec 2017, 19:01:52 »
Witam, w najbliższym czasie planuje chiptuning w mojej i40 1,7 crdi 115 km. Czy ktoś wykonywał już mapowanie w tej wersji silnikowej? Jak auto sie sprawuje po modyfikacji? Czy nie ma problemów z DPF?

Offline krzysiekchl

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Grudzień 2017, 22:13:31 »
W piątek auto doznalo zmiany. Przebieg 240k. Na początek 115 KM i 260 Nm. Po zmianie 148 KM i 335 niutkow. Różnice czuć. Auto wreszcie jedzie. Zobaczymy na dłuższą metę co się stanie.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Grudzień 2017, 07:14:44 »
Piekny prezent na święta ;) Silnik od nowości ten sam? Co z DPF? Jaki koszt? Chip czy BOX?

Offline krzysiekchl

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #9 dnia: 25 Grudzień 2017, 08:49:19 »
Ten sam. Auto poflotowe serwisowane do końca w ASO. DPF w stanie bardzo dobrym. Sprzęgło bez dwumasy. Praktycznie na nowych komponentach. Wymieniony łańcuch rozrządu. Zmiana dokonana programem. Koszt 1400 zł.

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 344
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #10 dnia: 25 Grudzień 2017, 11:18:37 »
Podczepie się trochę pod temat. Też się zastanawiam nad nową mapą. Tylko czy jest sens dla wersji 136km? Ile z tego da się wycisnąć bez uszczerbku dla silnika?? Robił ktoś z was mapę dla tej wersji silnikowej? Czy tak jak kolega wyżej uzyskam  te 148 koni to jest w ogóle sens?? No może dla momentu jest sens to zrobić.

Offline krzysiekchl

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #11 dnia: 25 Grudzień 2017, 11:30:41 »
Ale z Twojej wersji wyjdzie więcej zapewne. A gdybym miał 136 KM to bym nie robił nic. Bo 115 to muł

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #12 dnia: 25 Grudzień 2017, 20:05:05 »
Cytat: "MD13"
uzyskam te 148 koni t

Najpierw trzeba stwierdzić ile fabryka dała.. znane są przypadki i to dość częste, ze 136 na papierze to 140-150 w rzeczywistości...a wtedy taki tuning nie ma sensu...

Offline Przemek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 21
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #13 dnia: 26 Grudzień 2017, 11:45:13 »
Witam u mnie jest nowy silnik, nowe turbo, pozostały tylko stare wtryski i pompa. Na hamowni wyszło 150 KM po lekkim chipie wyszło 181 KM i 404 Nm. Przejechałem juz 2 tyś kilometrów, autko naprawdę fajnie jeżdzi.

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 344
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #14 dnia: 28 Grudzień 2017, 08:51:01 »
No 181 km to ja rozumiem .  :-)  dla takiego osiągi to jest sens. A z ciekawości spalanie ci spadło. Czy cieszysz się mocą i nie patrzysz na to?