Autor Wątek: [i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)  (Przeczytany 39630 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MasterMaximus

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 16
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #75 dnia: 01 Luty 2019, 17:04:54 »
Z tego co wiem zawsze można wgrać z powrotem oryginalną mapę.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1734
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #76 dnia: 01 Luty 2019, 20:50:43 »
Znajomy do focusa 1,8 dał właśnie taki box z jakiegoś zakładu co dawał chyba kilkanaście koni. Mówił, że lepiej śmiga a spalanie małe. Ale samochód miał od nowości i nie zajechany. a cena chyba była coś o 20 stówek.

Offline Bartek_wroc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 40
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #77 dnia: 02 Luty 2019, 14:05:25 »
Cytat: "MasterMaximus"
Z tego co wiem zawsze można wgrać z powrotem oryginalną mapę.

Wiem, ale samemu tego nie zrobię. Trzeba znów jechać i płacić. Później znów za wgranie tej poprawionej itp. Trochę to męczące gdy auto jest na gwarancji.
Podpytam z ciekawości ludków w serwisie hultaja. Może ktoś coś tam zasugeruje i powiem jak to naprawdę jest ;)

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 344
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #78 dnia: 04 Luty 2019, 07:26:29 »
ja robiłem mapę przy 111 tys przebiegu ( coś około tego). Boxa według mnie nie ma co . z tego co wiem dużo lepsza jest mapa. Nawet dla samych spalin box spowoduje szybsze zapchanie dpf niż mapa. Tak więc lepiej poczeka na koniec gwarancji i zrobić mapę. 180 koni spokojnie jest do osiągnięcia.  Mnie pytano czy szalejemy z mapą czy nie. Ja stwierdziłem ,że te 168 mi wystarczy ,ale bez problemu mogłem jeszcze ciągnąć. I tak te 168 to jest bezpieczna wartość.

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #79 dnia: 04 Luty 2019, 14:19:03 »
Cytat: "MD13"
ja robiłem mapę przy 111 tys przebiegu ( coś około tego). Boxa według mnie nie ma co . z tego co wiem dużo lepsza jest mapa. Nawet dla samych spalin box spowoduje szybsze zapchanie dpf niż mapa. Tak więc lepiej poczeka na koniec gwarancji i zrobić mapę. 180 koni spokojnie jest do osiągnięcia.  Mnie pytano czy szalejemy z mapą czy nie. Ja stwierdziłem ,że te 168 mi wystarczy ,ale bez problemu mogłem jeszcze ciągnąć. I tak te 168 to jest bezpieczna wartość.

box jest zupełnie bez sensu .Mape poważny tuner będzie ci dostosowywał indywidualnie do możliwości i stanu pieca. Box po prostu wpinasz i nie ma możliwości strojenia .  Niby te  dobre boxy jakoś tam reagują ale tylko w ograniczonym zakresie. Mi gość jak robił mapę to hamował samochód chyba z siedem razy zanim otrzymał to co chciał. Co do 180 koni to jest to możliwe  ale raczej nie jest dobre dla tego silniczka. Jeśli chcesz zostawić dpf to wogóle zapomnij o takich wartościach bo dpf będzie ci ciągle dopalał . Ja przy pierwszym hamowaniu miałem 182 konie i tuner musiał się napracować żeby zejść do bezpiecznych 156 koni . Myśląc o 180 koniach pamiętaj tez o sprzęgle . Jeśli masz silnik w dobrym stanie to wartość około 160 koni jest bezpieczna i wielokrotnie sprawdzana .

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 344
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #80 dnia: 04 Luty 2019, 19:31:25 »
Venom dobrze gadasz. Pamiętam że jak byłem na strojeniu to mi mówił o twoim egzemplarzu . Że mocno się chciał kręcić. Wariata masz 😁 ale tak jak piszesz u mnie cały dzień auto było na warsztacie ( no oczywiście DPF wycinali to też trwało) box dla mnie jest bez sensu. To tylko podwyższa ileś razy mieszankę ale nie stroi co daje np. niezupełne spalanie i zapchanie DPF. Strojenie i tylko to.

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #81 dnia: 05 Luty 2019, 10:28:46 »
Z DPFem tez w boxa "na sztukę" bym nie wszedł.
Tylko mapa pod silnik.
Boxy roznie podchodzą. Czasami jak się ma szczęście może i box podejść.
Kolega takiego miał w audi A4 B6 na 1,9 TDI przez parę ładnych lat.
Szedł jak zły, palił mniej na boxie, nie kopcił i nadal po rodzinie chodzi bez problemów.
Ale tam nie było filtra . No i to ruletka.

Offline gewon

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #82 dnia: 09 Luty 2019, 21:00:20 »
Chcę kupić i40 sedan z 2012r, 1.7 CDTi 115KM z przebiegiem 86tyś km.

A moje pytanie to czy jeśli auto będzie używane codziennie 20km krajowa, 60km ekspresówka, 10km wojewódzka i to 2x dziennie (w sumie 160km na dzień) to opłaca się podnosić moc ? By zyskać na spalaniu i na późniejszej eksploatacji by np coś dłużej wytrzymało bo np ma lżej lub coś ? Jeżdżę raczej max do 140km/h bo szybciej i tak mi się nie opłaca dla tych kilku minut

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 344
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #83 dnia: 10 Luty 2019, 09:17:56 »
gewon 115km to trochę mało dla tego auta. Na pewno będziesz chciał podnieść moc. Zobaczysz. Te 130-140 km to według mnie takie optimum. a te wartości to są z dużym zapasem i bezpieczne. wszystko jest kwestią pieniędzy . Nie oczekuj ,że ci się to zwróci w paliwie. Ale na pewno podniesie przyjemność z jazdy. To wszystko. Nie szukaj w tym oszczędności. Ja podszedłem do tego tak ,że po prostu mam dodatkową moc która przydaje się np przy wyprzedzaniu . No i auto fajnie się zbiera , co jest fajne, bardziej elastyczne.  Reasumując pod względem finansowym nie zyskasz. Sam koszt mapy zwróci ci się w długim czasie a do tego pytanie czy ci się to nie spodoba i nie zaczniesz cisnąć na gaz :) . Pod względem wygody i przyjemności jazdy - tak zyskasz i to dużo.

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #84 dnia: 10 Luty 2019, 09:29:28 »
gewon z takiego punktu widzenia sie nie opłaca.
Ale czy wszystko musi się opłacać... ;-)
Sens to na pewno ma. Tylko czy dla każdego ? Zależy co kto lubi i jak jeździ.

Offline MasterMaximus

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 16
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #85 dnia: 10 Luty 2019, 10:50:20 »
Frajda z jazdy na pewno nieporównywalna no i dodatkowe bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu (bezcenne). Jeżeli chodzi o spalanie to na pewno nie będzie wyższe, ale oszczędności hmm...
Według mnie warto :mrgreen:

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #86 dnia: 11 Luty 2019, 08:10:21 »
mówimy tu o koszcie  1300-1800 PLN.Nie  5000 czy 10 000 więc się nie zrujnujesz. Czy warto? Tak jak piszą chłopaki wyżej...co znaczy warto? I czy wszystko musi się opłacać? Po modzie to jest inny samochód, inaczej się zbiera, inny komfort i bezpieczeństwo. Nieważne czy jeździsz 120 czy 140 bo nie o prędkość maxymalną tu chodzi a o to że auto zbiera się dużo lepiej przy każdej prędkości. To nie jest kwestia racjonalnego wyboru .

Offline miroslaw.brys

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #87 dnia: 23 Luty 2019, 22:33:33 »
Mam zamiar skorzystać z chip tuningu swojego i40 z 136km na więcej. Czy ktoś z kolegów poleciłby jakiś punkt w zachodniopomorskiem? Dzięki za odpowiedzi.

Offline miroslaw.brys

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #88 dnia: 09 Marzec 2019, 13:47:32 »
Nie doczekałem się odpowiedzi więc zacząłem szukać i znalazłem firmę R-sports ze Szczeciną Dąbia. Wczoraj podniosłem moc w swoim automacie 1.7crdi , rzekomo fabrycznym 136 km, autku, przy przebiegu prawie 125.000km. Już na hamowni okazało się, że mój automat ma 126,6 kuca nie fabryczne 136 kuce. Pan Michał z R-Sports, który podnosił moc w moim Hyundai tłumaczył mi te rozbieżności pomiędzy fabrycznym wzorcowym wskazaniem a automatem i manualem. Po hamowni przyszedł czas na wgranie nowej mapy pracy silnika i wtryskiwaczy, a następnie zaczęły się próby na hamowni w celu wyszukania kompromisu dla żwawej, elastycznej i oszczędnej pracy silnika. W konsekwencji zakończyliśmy próby na 158km czyli o mocy zwiększonej o 32km. W momencie obrotowym wygląda to z kolei następująco: pierwotnie 299 niutonometrów, a teraz 360. Dynamika auta wzrosła. Hyundai automat to ciężki pojazd, chyba 1,7t, wcześniej powyżej 130km/h to mół a w tej chwili pzyrost mocy w zakresie 130-180 km/h jest po prostu odczuwalny, więc generalnie mi o to chodziło. Zapłaciłem 1400zł i jestem z tych przeszło 30 koni i 60 niutonów bardzo zadowolony. Pan Michał z R-Sports mówił, że silnik można było wkręcić prawie pod 180km ale to już kosztem filtra DPF i sprzęgła. Wybrałem równowagę w tym wszystkim i jestem zadowolony. Na koniec już, przez 7 lat byłem przekonany, że jeżdzę hyundaiem co ma 136km i chyba 320 niutonów a tutaj okazało się, że 126km i 299 niutonów.

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 344
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #89 dnia: 09 Marzec 2019, 14:41:04 »
miroslaw.brys ja miałem podobnie . Mi wyszło 128 km na hamowni ( w papierach 136km). Finalnie wyszło 168 km . Moment przed mapą miałem 332 Nm a po mapie 372 Nm. Ja gdzieś na filmach testowych słyszałem że i40 wagon waży lekko powyżej 2 tony. No jest kobyłka :)