Forum > i40 VF
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
arti_100:
Nowy rekord sredniego spalania po ponad 350 km
Venom:
Ponizej mój wykres po wgraniu programu i strojeniu. W stocku okazało się że moja 115 konna wersja ma koni 126 . 162 konie bez problemu ale ostatecznie z uwagi na dpf zostaliśmy przy 155.
[ Dodano: 2018-02-05, 12:11 ]
--- Cytat: "krzysiekchl" ---A czy ktoś z Was po chipie zaobserwował częstsze czyszczenie DPF? I słyszy głośniejsza pracę turbiny?
--- Koniec cytatu ---
U mnie wręcz przeciwnie. Wogóle nie słychać nic a cały silnik pracuje tak cicho ze wydaje mi się że to jest benzyniak. Co do częstszego wypalania to z tego co pamiętam to ten majster który mi programował to nie jest dobry objaw. To jest wręcz zły objaw. Po modzie podniesiona jest temperatura spalin i dpf głupieje .Dla niego teraz to nie jest podniesiona temperatura spalin a on to odczytuje jako rozpoczęcie procesu regeneracji bez względu na to czy czy potrzeba czy nie i czy tego chcesz czy nie .Innymi słowy kontroluj poziom oleju bo może lać po tłokach .
krzysiekchl:
Ale to jak z tym walczyć w takim razie ? Zmniejszyć trochę moc?
Poza tym jak pojedze trasa to wypalanie jest rzadsze. Nie wiem jak było przed chipem ale wydaje mi sie, że zacząłem mieć wyższe spalanie niż zaraz po zakupie.
Venom:
Nie wiem, właściwie tylko gdybam i przypominam sobie szczątki rozmów podczas modyfikowania mojego bo ten mój tuner o tym mówił . Może to tylko złudzenie a większe spalanie to efekt tego ze auto jest ostrzejsze przez co i ty poprostu bardziej ciśniesz albo jest zimno i to stąd. U mnie spalanie na dziś to 6,4 i jeszcze nie wiem czy jest wyższe czy niższe vs to co było przed modem .A pwoiedz mi , ty masz czipa czy wgrany program ?
[ Dodano: 2018-02-06, 08:16 ]
--- Cytat: "MD13" ---Podczepie się trochę pod temat. Też się zastanawiam nad nową mapą. Tylko czy jest sens dla wersji 136km? Ile z tego da się wycisnąć bez uszczerbku dla silnika?? Robił ktoś z was mapę dla tej wersji silnikowej? Czy tak jak kolega wyżej uzyskam te 148 koni to jest w ogóle sens?? No może dla momentu jest sens to zrobić.
--- Koniec cytatu ---
ja bym nie robił . Oczywiście da rade wycisnąć pewnie ze 170 koni i byłoby to bez uszczerbku dla silnika jako takiego ale...razem ze wzrostem mocy rośnie i to konkretnie moment obrotowy a tu już trzeba się zastanowić czy da rade sprzęgło . U mnie przy programie na 162 konie nie ślizgało się absolutnie ale nie wiem jak by było np za 2000 km ? Druga sprawa to dpf . Generalne po tych programach min wzrasta raz ze ciśnienie spalin a dwa ich temperatura i jak przesadzisz to dpf bedzie odczytywał to jak sygnał do regeneracji czyli będzie lał dodatkową wachę, uruchamiał procedure bardzo często a jak będziesz to przegapiał to będziesz miał te wachę w oleju co podniesie ci stan rozrzedzi olej itd . No chyba ze usuniesz przy okazji dpf to problem znika . Możesz wbrac coś delikatnego i zrobić sobie ze 136 np tak jak u mnie 155 ale czy jest sens bulic za te parę koni ? Ja mam wersje 115 koni więc jakis sens to miało ale jakbym miał 136 to bym nie tykał tego no chyba ze masz luźne 1200-1400 pln i dzień wolnego :-)
MD13:
Na hamowni wyszło mi ,że na fabrycznym programie miałem 128 koni. Po wgraniu nowej mapy 168 koni. Jutro jadę w trasę to zobaczę pełnie możliwości po wgraniu mapy. Na szybko - po nowej mapie i usunięciu dpf mocno spadło spalanie.
Nawigacja
[#] Następna strona