Autor Wątek: [i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)  (Przeczytany 30359 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #15 dnia: 28 Grudzień 2017, 11:03:18 »
Cytat: "Przemek"
Witam u mnie jest nowy silnik

to mnie najbardziej dziwi, czemu wszyscy dostają nowe silniki :) Aż strach

Offline krzysiekchl

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #16 dnia: 28 Grudzień 2017, 14:53:25 »
Łańcuchy pękają  ;-)

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #17 dnia: 28 Grudzień 2017, 15:10:01 »
Ale poważnie piszesz? Koszt niewielki, może tak zapobiegawczo wymieniać?

Offline krzysiekchl

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #18 dnia: 28 Grudzień 2017, 15:13:36 »
Słyszałem o dwóch autach z wymianą silnika w jednej z firm ode mnie. U mnie hałasował i wymieniłem

Offline Przemek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 21
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #19 dnia: 28 Grudzień 2017, 16:21:05 »
Kupowałem swojego w serwisie, silnik wymieniony przy 260 tyś wpis w książce. Wymieniony blok silnika plus głowica. Wcześniej wymienione turbo na nowe. Jak się spytałem dlaczego był wymieniany silnik to kierownik serwisu odpowiedział mi ze obróciło panewki, ale czy to prawda to nie wiem. Auto firmowe, jeździła kobieta przeważnie po trasie. Co do spalania to w lato pokazuje 5.5 litra teraz jest chłodniej wiec podskoczyło do 5.8 no i opony zimowe. Wcześniej przed chipem i wycięciem dpf-a pokazywało 7.3 litra.

Offline krzysiekchl

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #20 dnia: 28 Grudzień 2017, 19:30:30 »
A czy ktoś z Was po chipie zaobserwował częstsze czyszczenie DPF? I słyszy głośniejsza pracę turbiny?

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #21 dnia: 03 Styczeń 2018, 11:39:00 »
Cytat: "Przemek"
Kupowałem swojego w serwisie, silnik wymieniony przy 260 tyś wpis w książce. Wymieniony blok silnika plus głowica. Wcześniej wymienione turbo na nowe. Jak się spytałem dlaczego był wymieniany silnik to kierownik serwisu odpowiedział mi ze obróciło panewki, ale czy to prawda to nie wiem..

no mi obróciło panewki przy 220.

Offline krzysiekg75

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 18
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #22 dnia: 03 Styczeń 2018, 19:08:35 »
Cytat: "MD13"
Podczepie się trochę pod temat. Też się zastanawiam nad nową mapą. Tylko czy jest sens dla wersji 136km? Ile z tego da się wycisnąć bez uszczerbku dla silnika?? Robił ktoś z was mapę dla tej wersji silnikowej? Czy tak jak kolega wyżej uzyskam  te 148 koni to jest w ogóle sens?? No może dla momentu jest sens to zrobić.


Witam.
Robiłem parę miesięcy temu. Zamiast 136 miałem 129 ps. Wyciety DPF zaślepiony EGR i wyszło 162 ps.

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 343
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #23 dnia: 04 Styczeń 2018, 11:18:25 »
A ile cię kosztowało wgranie mapy??

Offline krzysiekg75

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 18
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #24 dnia: 14 Styczeń 2018, 18:33:59 »
Robilem w ŁG Kraków. 1800 zł cały komplet

Offline arti_100

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
Spalanie
« Odpowiedź #25 dnia: 01 Luty 2018, 21:48:22 »
Nowy rekord sredniego spalania po ponad 350 km

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #26 dnia: 05 Luty 2018, 12:06:27 »
Ponizej mój wykres po wgraniu programu i strojeniu. W stocku okazało się że moja 115 konna wersja ma koni 126 . 162 konie bez problemu ale ostatecznie z uwagi na dpf zostaliśmy przy 155.

[ Dodano: 2018-02-05, 12:11 ]
Cytat: "krzysiekchl"
A czy ktoś z Was po chipie zaobserwował częstsze czyszczenie DPF? I słyszy głośniejsza pracę turbiny?

U mnie wręcz przeciwnie. Wogóle nie słychać nic a cały silnik pracuje tak cicho ze wydaje mi się że to jest benzyniak. Co do częstszego wypalania to z tego co pamiętam to ten majster który mi programował to nie jest dobry  objaw. To jest wręcz zły objaw. Po modzie podniesiona jest temperatura spalin i dpf głupieje .Dla niego teraz to nie jest podniesiona temperatura spalin a on to odczytuje jako rozpoczęcie procesu regeneracji bez względu na to czy czy potrzeba czy nie i czy tego chcesz czy nie .Innymi słowy kontroluj poziom oleju bo może lać po tłokach .

Offline krzysiekchl

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #27 dnia: 05 Luty 2018, 20:08:31 »
Ale to jak z tym walczyć w takim razie ? Zmniejszyć trochę moc?

Poza tym jak pojedze trasa to wypalanie jest rzadsze. Nie wiem jak było przed chipem ale wydaje mi sie, że zacząłem mieć wyższe spalanie niż zaraz po zakupie.

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #28 dnia: 06 Luty 2018, 07:18:02 »
Nie wiem, właściwie tylko gdybam i przypominam sobie  szczątki rozmów podczas modyfikowania mojego bo ten mój tuner o tym mówił . Może to tylko złudzenie a większe spalanie to efekt tego ze auto jest ostrzejsze przez co i ty poprostu bardziej ciśniesz albo jest zimno i to stąd. U mnie spalanie na dziś to 6,4 i jeszcze nie wiem  czy jest wyższe czy niższe vs to co było przed modem .A pwoiedz mi , ty masz czipa czy wgrany program ?

[ Dodano: 2018-02-06, 08:16 ]
Cytat: "MD13"
Podczepie się trochę pod temat. Też się zastanawiam nad nową mapą. Tylko czy jest sens dla wersji 136km? Ile z tego da się wycisnąć bez uszczerbku dla silnika?? Robił ktoś z was mapę dla tej wersji silnikowej? Czy tak jak kolega wyżej uzyskam  te 148 koni to jest w ogóle sens?? No może dla momentu jest sens to zrobić.

ja bym nie robił . Oczywiście da rade wycisnąć  pewnie ze 170 koni i byłoby to bez uszczerbku dla silnika jako takiego ale...razem ze wzrostem mocy rośnie i to konkretnie moment obrotowy a tu już trzeba się zastanowić czy da rade sprzęgło . U mnie przy programie na 162 konie  nie ślizgało się absolutnie ale nie wiem jak by było np za 2000 km ? Druga sprawa to dpf . Generalne po tych programach min wzrasta raz ze ciśnienie spalin a dwa ich temperatura i jak przesadzisz to dpf bedzie odczytywał to jak sygnał do regeneracji czyli będzie lał dodatkową wachę, uruchamiał procedure bardzo często a jak będziesz to przegapiał to będziesz miał te wachę  w oleju co podniesie ci stan rozrzedzi olej itd  . No chyba ze usuniesz przy okazji dpf  to problem znika . Możesz wbrac coś delikatnego i zrobić sobie ze 136 np tak jak u mnie 155 ale czy jest sens bulic za te parę koni ? Ja mam wersje 115 koni więc jakis sens to miało ale jakbym miał 136 to bym nie tykał tego no chyba ze masz luźne 1200-1400 pln i dzień wolnego :-)

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 343
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #29 dnia: 12 Luty 2018, 20:45:50 »
Na hamowni wyszło mi ,że na fabrycznym programie miałem 128 koni. Po wgraniu nowej mapy 168 koni. Jutro jadę w trasę to zobaczę pełnie możliwości po wgraniu mapy. Na szybko - po nowej mapie i usunięciu dpf mocno spadło spalanie.