W temacie adaptacyjnych świateł xenon tzw HID , z mojego doświadczenia z nimi z roku 2010 w którym to czasie walczyłem z tematem HIDów próbując je zaadoptować do naszego IX , problem polegał jednak na tym że czasami nie odpalał któryś z żarników ( losowa sytuacja )niezależnie od tego czy miałem zamontowane przetwornice SLIM czy tradycyjną za każdym razem do samochodów z canbus , nawet zamontowałem specjalny filtr przed przetwornicą , lampa potrafiła się nagle wyłączyć bez żadnego powodu , rozgoryczony tą sytuacją przeprowadziłem rozmowę z elektronikiem w Hyundai Polska ( po kilkudziesięciu próbach połączenia się z ich siedzibą w W-wie w końcu ktoś odebrał mój tel) przedstawiłem mu temat , na co otrzymałem odpowiedź ,że tak się dzieje i będzie się działo ponieważ ....i tu nie wypowiem się zapewne fachowo ponieważ dokładnie nie pamiętam całej kwestii technicznej, ale jedno na 100% utkwiło mi w pamięci ...chodziło o sterowanie świateł czym co się określa jako MOSFET ( pamiętam że coś takiego tzw ,,końcówka mocy...??!!,, było montowane w sprzęcie agd-rtf np. w np.nieżyjącej już firmy technics ) więc ten temat utkwił mi głęboko w pamięci ...i dałem sobie spokój z ,,tuningiem ,, spowodowanym zresztą jak już wcześniej ktoś pisał FATALNYMI światłami w naszych IXach , zwłaszcza w momencie kiedy po zmierzchu popada i asfalt jest mokry widoczność diametralnie spada , obecnie jest możliwość wymiany naszych lamp na te od wersji 2014 które na 99% pasują ( koszt nowych oryginałów Hyundaia z ledami to wydatek1600zł/kmp -soczewkowe, podobnie kosztują wynalazki z Chin ) oryginały wymagają tylko przeróbki kostki zasilającej , której zapewne podejmie się odpłatnie serwis to dla osób obawiających się utraty gwarancji ...nie takie rzeczy robili mi w serwisach
