Autor Wątek: [i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?  (Przeczytany 138166 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline konradek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 52
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #105 dnia: 20 Sierpień 2017, 12:10:08 »
Cytat: "weuek"
Ale silnik jak w słabym kompakcie. :-(


141 KM jest Ok gorzej z silnikiem 115 KM ;-)

Offline Alfred

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #106 dnia: 21 Sierpień 2017, 08:03:48 »
Ja mam i40 jeszcze przed liftem z 136KM. I uwazam, że naprawde nie ma co narzekac. Zapakowany w 4 osoby i duza iloscia bagazu na autostradzie silnik jest dynamiczny. Ok, zapas mocy zawsze sie przyda ale akurat ten silnik daje rade. Nie jest to samochod do szybkiego startu od swiatel do swiatel ale do bezpiecznej i komfortowej jazdy z pkt. A do B. No i plusem tego silnika tez jest spalanie. Na autostradzie mi pokazal srednio 7l / 100km, a jechalem ok. 170-180km/h. Ten "nowszy" silnik pewnie jest jeszcze bardziej dynamiczny:) jak dla mnie osiagi sa na plus, wiecej i tak nie potrzebuje na polskich drogach:)

Offline konradek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 52
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #107 dnia: 23 Sierpień 2017, 08:49:06 »
Cytat: "Alfred"
.... Na autostradzie mi pokazal srednio 7l / 100km, a jechalem ok. 170-180km/h. ....


Coś chyba za mało, przy jeździe 170-180 km/h średnie spalanie jest raczej większe niż 7l/100 km (ostatnio przy jeździe ponad 140 km/h pokazał mi spalanie 8 l/100 km)

Offline Alfred

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #108 dnia: 23 Sierpień 2017, 08:56:32 »
No ja zresetowałem licznik i na trasie Gdansk - Rzeszow (przez Krakow) srednia dal 7l. Powrotna dal wiecej kolo 8l ale bylem bardziej zaladowny i troche szybciej przjechałem tą trase. Jak dla mnie i tak wynik dobry:)

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #109 dnia: 23 Sierpień 2017, 10:51:26 »
Ja tez mam 136KM na spalanie tez nie narzekam,Alfred, Ty masz automat wiec tez swoje robi.
Wole mieć 136 koreańskich kucy niż 150 niemieckich osłów w tedeiku;)
Ale fakt, ze startu mogłoby byc lepiej. A mój rekord to średnie 4.8 pod dystrybutorem - w sumie po wymianach oleju i filtrów ciężko jest średnia zrobić powyżej 5.8-5.9

Offline Alfred

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #110 dnia: 23 Sierpień 2017, 10:56:08 »
Mam manulana xD zle zaznaczyłem. Teraz jak napisales to zauwazylem i juz sobie zmienilem:) no na trasie ja jestem zadowolony ze spalania. W miescie malo jezdze wiec tutaj co do wyniku spalania nie bede sie wypowiadal.

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 344
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #111 dnia: 24 Sierpień 2017, 12:44:26 »
Witam

Myślę o kupnie i40. Zapatruje się na diesla . Pytanie na co zwrócić uwagę przy kupnie?
Polecacie automat czy manual ? Z góry dziękuję za każdą poradę.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #112 dnia: 24 Sierpień 2017, 19:06:16 »
MD13 przeczytaj cały ten temat i http://hyundaiklub.pl/forum/viewforum.php?f=31

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #113 dnia: 07 Listopad 2017, 11:45:59 »
Cytat: "waszek_rmc"
Jak się dba, tak się ma... Sam się bałem przebiegu ok. 190 tys w młodym aucie... ale jak na 6 letnie to i tak mam dobry wynik. Wszystko zależy od stanu technicznego auta. W sprzedaży w Polsce są z przebiegami rzędu 260 tys No i oczywiście gwiazdy z przebiegiem poniżej 150 skręcone z takiego :) wszystkie jeżdżą i maja się dobrze ;)
Sam nie wiem ile bez remontu wytrzyma mi ten silnik... Pytanie czy są użytkownicy na forum co posiadają auta z wysokim kilometrazem ( grubo powyżej 200)

Mój i40 salon Polska 2012 ma teraz 230 000 najechane ale przy 225 000 miał remont generalny . Ni stąd ni zowąd poleciał pierścień na drugim cylindrze, dalej panewka a turbo się poprostu rozpadło . Samochód nadal jechał :-) Oczywiście auto na gwarancji , wszystko łącznie z blokiem silnika mi wymienili i mam teraz praktycznie nowy piec. Przyczyna awarii???? Stosowanie się do wytycznych firmy odnośnie czasu wymiany oleju innymi słowy i40 przy przebiegu  bliskiemu 200 k powinien mieć wymieniany olej co 10 a nie 30k  km.  Ja bym kupił  i40 z dużym przebiegiem tylko wtedy gdyby był na gwarancji lub  już po remoncie bo sprzęt ogólnie skrojony na 200k przebiegu .

[ Dodano: 2017-11-07, 11:50 ]
Cytat: "Alfred"
Ja mam i40 jeszcze przed liftem z 136KM. I uwazam, że naprawde nie ma co narzekac. Zapakowany w 4 osoby i duza iloscia bagazu na autostradzie silnik jest dynamiczny. Ok, zapas mocy zawsze sie przyda ale akurat ten silnik daje rade. Nie jest to samochod do szybkiego startu od swiatel do swiatel ale do bezpiecznej i komfortowej jazdy z pkt. A do B. No i plusem tego silnika tez jest spalanie. Na autostradzie mi pokazal srednio 7l / 100km, a jechalem ok. 170-180km/h. Ten "nowszy" silnik pewnie jest jeszcze bardziej dynamiczny:) jak dla mnie osiagi sa na plus, wiecej i tak nie potrzebuje na polskich drogach:)

Ostatnio jeździłem trochę z podpietym diagnostycznym urządzeniem . Tak dla sprawdzenia. Podaje tam wszelkie dane w czasie rzeczywistym.Podaje też wykorzystanie mocy w danym czasie. Jak myślicie ile mocy potrzebuje takie i40 1,7 115 koni do normalniej jazdy po mieście ??? No zgadnijcie :-) Ano do jazdy normalnej czyli takie 50-70km jak to po mieście potrzeba...18 koni a przy wyprzedzaniu wzrasta to do "aż" 34 :-)  Tak naprawdę tych 115 czy tam 140 koni to nikt z nas nigdy nie używa moi drodzy .

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #114 dnia: 07 Listopad 2017, 12:07:08 »
Różne przypadki są znane, jednemu silnik służy bez remomontu 400 tys innemu po 100 będa wymieniać. Co do olejów - zawsze wymieniam co 10 tys - 12 tys. Koszt przecież niewielki. Z resztą wole pewny przebieg. Ale nigdy nic nie wiadomo, że się przecież posypać :)

Cytat: "Venom"
Tak naprawdę tych 115 czy tam 140 koni to nikt z nas nigdy nie używa moi drodzy .

Bo w dieslu jeżdzi się momentem :) Nikt nie kręci tak wysoko by korzystać z pełnego zakresu mocy.

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #115 dnia: 07 Listopad 2017, 12:10:18 »
Benzyną też nie jeździłem nigdy z obrotami, przy których ma tę swoją katalogową moc, a to zwykle jest przedział 5-6 tys. No może ze dwa razy, po kilkanaście sekund, gdy testowałem v-max. Taki pożytek z tych papierowych koni. Lepiej wykresy momentu przeanalizować, żeby się odpowiednio nauczyć jazdy danym silnikiem. Bo znakomita większość kierowców masakrycznie zamula za wcześnie zmieniając biegi na wyższe.

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #116 dnia: 07 Listopad 2017, 12:10:23 »
Dokładnie, a paradoksalnie 115 koni ma maxymalny moment obrotowy niżej niż 136  .Co do oleju tez zgoda. Od września mam auto już po gwarancji i będe wymieniał co 10k chociaż akurat dobrze zsei stało ze piec mi padł na 3 miechy przed końcem gwarancji . Mam nowy za friko :-)

[ Dodano: 2017-11-07, 12:13 ]
Kupował ktos i40 z salonu ostatnio ? Co można wytargować od ceny katalogowej ?

Offline Nabuknedasar

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 100
Kupno i40 Kombi 2,0 automat
« Odpowiedź #117 dnia: 14 Styczeń 2018, 21:09:23 »
Witam

Przymierzam się powoli do kupna jakiegoś większego auta. Czy ktoś może podpowiedzieć, czy warto kupić takie coś teraz, czy poczekać lepiej na nowy model, który w tym roku ma się pojawić. Cena obecna jest stanowczo kusząca. No i dodatkowo - jak wygląda komfort zawieszenia i jak to chodzi w automacie? - może ktoś miał styczność.
Mam teraz i30CW FDH 2010 i zawieszenie jest świetne tylko na równej drodze. Na dziurach niemile twarde i męczące - mnie wkurza, a rodzina z tyłu marudzi. Mam też i20 z 2017r i tutaj zawieszenie jest całkiem przyjemne, choć mogło by być nieco lepsze. Ma ktoś może punkt odniesienia? (porównanie między i30 lub i20, a i40 kombi) Szukam czegoś naprawdę komfortowego na dziurach, nawet kosztem prowadzenia.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #118 dnia: 15 Styczeń 2018, 05:34:12 »
Jest osobny temat od zakupu i40. Co do nowego modelu - skąd takie info?

Offline Alfred

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #119 dnia: 15 Styczeń 2018, 07:40:05 »
Raczej w tym roku nowy nie wyjdzie. Obstawiam, że za rok bo już by były przecieki. Co do zawieszenia to tłumi dobrze. I40 jest bardzo komfortowy. Polecam jednak umowic sie na jakas jazde probna i wyprobowac go.