Autor Wątek: [i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?  (Przeczytany 138001 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #90 dnia: 31 Maj 2017, 18:19:22 »
Nie miałem okazji jechać wersją 115KM - jakoś nie miałem jej ochoty w ogóle testować... wersja 136KM jest w miarę elastyczna, ale ze startu zatrzymanego - tragedia :)
Wersja 136Km w automacie będzie tak samo dynamiczna jak 115KM w manualu..
Zatem na plus wersji 136KM to automat plus brak koła dwumasowego.
Co do przebiegu, to ja bym się go nie bał. Obecnie mam 193 tys na blacie (zrobiłem już prawie 4tys od zakupu) i jak na razie bajka...

Ojciec

  • Gość
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #91 dnia: 05 Czerwiec 2017, 14:55:45 »
Przejechałem 40 tys. i40 ze 140 konnym dieslem w manualu. Bez większych zastrzeżeń. Największa wada dla mnie to brak momentu obrotoweg, czyli słaba dynamika.
Od kilku dni jeżdżę taką samą wersją silnikową, tyle że ze skrzynią DCT, która jest nieporozumieniem. Samochód z dwusprzęgłowym automatem mógłby się uczyć od 25 letniego automatu mercedesa co to znaczy "kick-down" i przyśpieszanie. DCT po prostu gubi się na maksa, przełącza pomiędzy 6 a 7 biegiem kompletnie bez sensu, po ostrym wciśnięciu gazu silnik wyje a skrzynia się zastanawia co właściwie powinna zrobić. Świetne auto do "dziadkowania" i oszczędzania, auto z DCT potrzebuje przy moim użytkowaniu 1-,15 litra ON na 100 km mniej niż wersja manualna.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #92 dnia: 05 Czerwiec 2017, 16:35:52 »
Cytat: "Ojciec"
Największa wada dla mnie to brak momentu obrotoweg, czyli słaba dynamika.

to ja mam inne zdanie na ten temat, ale zazwyczaj jeździłem benzynami. Może też dlatego mam tendencję do utrzymywaniu auta na wyższych obrotach - ekonomizer podpowiadający biegi to nieporozumienie :)
Moment jest wysoki, tylko tak naprawdę ciagnie od 1900. Wersja 115KM juz od 1750 - więc pewnie odczucia niższe.
Moim zdaniem - tak jak pisałem spod świateł auto kiepskie, ale w trasie - dynamika na plus

Offline mr_roba

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #93 dnia: 17 Czerwiec 2017, 22:51:22 »
Cześć wszystkim.

Za dwa tygodnie minie 4 lata odkąd używam (samochód służbowy) i40 sedan z silnikiem 1.6 GDI (benzyna). Poniżej przedstawiam moje spostrzeżenia z użytkowania:

1. Obecnie mam na liczniku 206 tys.
2. Co do awaryjności to dwa tygodnie temu miałem wymieniane sprzęgło oraz katalizator.
3. Przy 180 tys. dopiero wymieniano pierwszy raz tarcze hamulcowe. Klocki co 90 tys.
Poza tym nic się nie zepsuło i nie zużyło.
4. Do 120 km/h pali w granicach 6,5-7 l/100km. Przy prędkościach autostradowych około 9 l/100 km. Na jednym baku najwięcej przejechałem 820 km - bo nie używałem autostrad i dróg szybkiego ruchu :)
5. Co do zawieszenia: co 30 tys. czyli na każdym przeglądzie każę sobie regulować geometrię. Jeśli tego nie zrobię to samochód zaczyna myszkować i być bardzo podatnym na boczne podmuchy wiatru.
6. Co 2 przeglądy polecam regulację drążka zmiany biegów - znacznie poprawia precyzję tego urządzenia.
7. Wbrew opiniom "wolnoobrotowców" samochód z tym silnikiem nie jest zawalidrogą. Wystarczy nie bać się obrotów powyżej 4000 a samochód daje radę.
8. Po dwóch wizytach na torze udało mi się w miarę poznać ten samochód i wbrew krytykom da się nad nim zapanować. Miałem już kilka podbramkowych sytuacji i "Heniek" dał radę.
9. Ja i moja rodzina (5 osób) doceniamy ilość miejsca w samochodzie oraz komfort zawieszenia, bardzo wygodne fotele oraz akustykę (jest sporo ciszej niż w CRDi - wielokrotnie jeździłem tą wersją i od razu rzuca to się w oczy).
10. Bagażnik mimo małego otworu i wchodzących zawiasów jest bardzo pakowny.
11. Na koniec warto podkreślić, że tapicerka mimo "wyczynów" moich 3 córek łatwo się czyści.

Jedyna poważana wada mojego samochodu to trzeszczenie tapicerki, które pojawiło się po 100 tys. Szczególnie nasila się w okresie zimowym. Bardzo to mnie wtedy irytuje. Jednak jak przejadę się innymi samochodami (często podczas delegacji zagranicznych korzystam z wypożyczonych samochodów) to mu wybaczam tą niedogodność. Boli trochę podejście Hyundaia do tego zagadnienia - widocznie coś się obluzowało w mocowaniu, ale nie damy rady tego poprawić... Pewnie fakt, że przy 130 km/h uderzyłem sarnę odbiło się na tym, ale mogli choćby spróbować.

Niestety za 2 tygodnie muszę go oddać i będę za nim tęsknił... jednak na pocieszenie będzie czekał na mnie nowy i40 FL sedan.

Pozdrawiam i mam nadzieję, że komuś moje wypociny pomogą komuś w podjęciu decyzji o zakupie lub nie tego samochodu.

Offline areksz1977

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #94 dnia: 26 Czerwiec 2017, 09:41:57 »
Cytat: mr_roba
Cześć wszystkim.

1. Obecnie mam na liczniku 206 tys.
cześć i jak z osadzaniem się nagaru na zaworach? Żadnych problemów? Przy tym przebiegu już powinny być jakieś objawy, czyżby Hyundaia ten problem nie dotyczył?

Offline mr_roba

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #95 dnia: 26 Czerwiec 2017, 21:14:32 »
Jeśli mam być szczery to wątpię aby ktoś do silnika zaglądał - silnik nigdy nie dał ku temu powodów. Cały czas pracuje równo i gładko. Ja co jakiś czas tylko sprawdzałem poziom oleju. Jednak nigdy nie musiałem nic dolewać w okresach miedzy przeglądami. Wracając do nagaru to mój styl jazdy raczej nie sprzyja jego osadzaniu - jeżdżę głównie po autostradach z tempomatem ustawionym na 4 tys. obrotów. Wtedy samochód osiąga 149 km/h (wg. GPS) co - bazując na doświadczeniach z poprzednimi samochodami - utrzymuje silnik czyściutkim. Dodatkowo zawsze zmieniam biegi na dosyć wysokich obrotach nie męcząc silnika.

Offline pudzian3

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 81
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #96 dnia: 14 Lipiec 2017, 22:06:28 »
Rozgladam sie powoli za kupieniem uzywanej i40 w anglii. Co myslicie o autach z duzymi przebiegami rzedu 200tys km i wiecej? Dodam ze bedzie to 1.7 crdi w wersji premium czyli tej najbogatszej tutaj. Pozdrawiam

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #97 dnia: 14 Lipiec 2017, 23:09:13 »
Jak się dba, tak się ma... Sam się bałem przebiegu ok. 190 tys w młodym aucie... ale jak na 6 letnie to i tak mam dobry wynik. Wszystko zależy od stanu technicznego auta. W sprzedaży w Polsce są z przebiegami rzędu 260 tys No i oczywiście gwiazdy z przebiegiem poniżej 150 skręcone z takiego :) wszystkie jeżdżą i maja się dobrze ;)
Sam nie wiem ile bez remontu wytrzyma mi ten silnik... Pytanie czy są użytkownicy na forum co posiadają auta z wysokim kilometrazem ( grubo powyżej 200)

Offline pudzian3

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 81
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #98 dnia: 15 Lipiec 2017, 11:05:36 »
Mam wlasnie jedna  z 2012 z przebiegiem okolo 220tys. A co myslicie na temat panoramicznego dachu? Jest awaryjny? Frajda dla dzieciakow jest. Jeszcze sie na koreancach nie przejechalem. Mialem hyundaia coupe z 2002 r i mnie nigdy nie zawiodl.teraz mam kie ceed z przebiegiem nieco ponizej 200tys z 1.6 crdi i tez nie moge narzekac. A te 220 w i40 to pewnie w wiekszosci autostrady i tak wiec nie powinno byc zajechane

Offline malutki83

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 127
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #99 dnia: 15 Lipiec 2017, 12:52:21 »
Zasada jest prosta jeśli przebieg autentyczny nawet 300tys ale ktoś serwisował i dbał o samochód jak trzeba to niczego nie ma się co bać.
Masz przykład wyżej opinii mr_roba, w benzynie w 4lata zrobił 206tys, ale wszystko robił na czas a nowy właściciel długo nim jeszcze pojeździ.
Lepiej mieć autentyczny przebieg ponad 200 niż po zakupie przekonać się że ktoś cofnął zegar o 100-150tys.

Offline andrzej300

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 39
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #100 dnia: 16 Lipiec 2017, 09:54:32 »
Cytat: "malutki83"

Lepiej mieć autentyczny przebieg ponad 200 niż po zakupie przekonać się że ktoś cofnął zegar o 100-150tys.

Ilu takich jest którzy tak myślą?
Powiem to tak, sprzedawałem już nie jeden samochód, ale zawsze przebiegi oryginalne, jak masz np. 8-9-10 letnie auto  z dieslem i przebieg z zachodu 25000km/rocznie to po 10 latach robi się 250 000km to 70% klientów już bardzo marudzą że przebieg bardzo duży, pomimo np. pełnego serwisu  i taki klient będzie jeździł i przez pół roku nie kupi auta a po roku kupi i tak z skręconym przebiegiem  :mrgreen:

Offline mr_roba

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #101 dnia: 16 Lipiec 2017, 15:44:53 »
U mnie w firmie jest około 30 Hyundai i40. Zarówno benzyna jak i diesle. Wszystkie jeżdżą bezproblemowo. Jedynie ostatniej zimy przy -20 i silnym wietrze w górach Dieselki nie chciały odpalić...
 
A tak przy okazji to drugi tydzień mam nowy i40 i czuć różnicę pomiędzy wersją sprzed liftingu. Przede wszystkim lepsze zawieszenie i co dziwne mniejsze spalanie choć silnik ten sam.
Na razie zrobiłem 6000. Wkurza mnie jedynie chudszy wieniec kierownicy i mniej miła skóra, którą była obita. W końcu pojawił sie polski język w menu.

Offline konradek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 52
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #102 dnia: 24 Lipiec 2017, 21:28:07 »
Szanowni Forumowicze

Jeśli kupowaliście nowego i40 kombi z wyprzedaży poprzedniego rocznika ile udało się Wam utargować?

K.

Offline konradek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 52
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #103 dnia: 19 Sierpień 2017, 21:07:57 »
I kupiłem nowe i40 z 2016 r. - W stosunku do ceny katalogowej obniżka ponad 25%, w stosunku do najlepszej oferty na auto z 2017 r. 13%.

Wrażenia po przesiadce z i30FD - różnica klasy :-)

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #104 dnia: 20 Sierpień 2017, 00:16:11 »
Ale silnik jak w słabym kompakcie. :-(