Mam i40 2.0 GDI z 2016. Troszkę spróbuję pomóc.
1. Ja mam przebieg 50 tyś. (mam auto od roku) i o rozrządzie nawet nie myślę.
2. j.w.
3. Jestem wrogiem LPG. Wiem ile znajomi z LPG mają problemów z ustawieniami, regulacjami, wymianami kabli, świec i uszczelek pod głowicą. Uważam, że jeśli LPG byłoby takim świetnym rozwiązaniem, to montowaliby go w fabryce. Jeśli nie mogę kupić i40 z fabrycznym LPG, to znaczy, że nie jest to dobry pomysł. Przy mojej jeździe auto spala 7-8 l benzyny na 100 km. Jeśli uważałbym, że to za dużo, to kupiłbym mniejsze auto.
4. Żadnej rdzy nie zauważyłem. Po zakupie w progi i profile zamknięte wtrysnąłem olej penetrujący do konserwacji. Przeglądam co roku, czy nie ma obić po kamieniach i lodzie i ew. zabezpieczam. Rdzy nie widziałem nigdzie.
5. Oleje dokładnie takie jak poleca producent samochodu. Czyli Shell.
6. Na stronie Hyundaia jest do pobrania instrukcja obsługi w PDF. Za darmo. Nie jest to instrukcja serwisowa, ale 649 stron do przeczytania, to jednak sporo...
7. Warto wiedzieć, że wgranie nawigacji jest darmowe w ASO. Nawet jak ASO twierdzi inaczej i pobiera za to pieniądze, to potem Centrum Hyundai zmusza ich do oddania kasy. A z innych uwag, to ja zamontowałem elektroniczny odstraszacz kun. Taki co błyska jak kuna się zbliży i błyska. Zwierząt pod silnikiem nie było. A w innych autach u mnie były.
8. Ja mam inny silnik. 121 kW z 2016.
Pozdrawiam