Forum > Zakup Hyundaia
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
Bartek_wroc:
Mam Citroena C5 2.0 HDi, 163KM. SILNIK BAJKA !
Kompletnie nie bierze oleju (nie to co w niemieckich szrotach). Tyle ile wleję, tyle zlewają przy podmianie.
No, ale do sedna. Za rok kończy mi się leasing na Cytrynę i żona stwierdziła, że trzeba się rozejrzeć za czymś nowszym.
W wakacje mieliśmy okazję pojechać nowiutkim i40 do Chorwacji. Auto miało raptem 275km przebiegu. Zrobiłem nim 4500km w miesiąc.
No i właśnie. Pytania do Was, ponieważ i40 jest jednym z modeli, który bierzemy pod uwagę.
Na pewno sedan (obecnie mam kombi i jak się zapakowaliśmy w sedana na takie wakacje, to stwierdziliśmy, że nam kombi niepotrzebny).
Tylko zagwostka z silnikiem. Mieliśmy wersję 1,7 141KM (albo 136 bo już nie pamiętam czy ten nowy ma więcej czy mniej). Spalanie do Chorwacji (w tym jazda po górach, bocznymi drogami itp.) 5,5l. Droga powrotna gdy już go bardziej docisnąłem bo pamiętałem gdzie były radary :D 6,8.
Szału nie ma. Moja cytryna z 2011r pali 6.5-6.7 i to przy naprawdę dynamicznej jeździe.
Do tego coś co mnie najbardziej zniechęciło. i40 to MUŁ. Różnica z cytryną to jak niebo i ziemia. Niby ok. 20 kucy różnicy (z czego pewnie u mnie już jakieś zdechły), ale Hyundai to jakaś porażka. Spod świateł wolno się zbiera, a przyspieszenie np. 80-140 to już w ogóle dramat.
To normalne w tym silniku????
Wizualnie auto bardzo nam się podoba, zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz. Jest wygodne, w miarę ciche, jakość wykończenia trochę cienka jak na tę klasę auta, ale da się to przeżyć.
Czy to była kwestia małego przebiegu i np. niedotarcia jeszcze auta? Czy ten silnik tak ma?
Co z podniesieniem mocy przez nową mapę? Bo czytałem kiedyś na jakimś forum, że w i40 szybciej wtedy pada sprzęgło i coś tam jeszcze.
Generalnie potrzebowałbym min. te 160 koni, żeby to jakoś przyspieszało.
Da się coś poradzić? Czy skoro mi na tym zależy to należy sobie odpuścić i40?
Drugim modelem jaki mnie interesuje to GRAND Santa Fe (wiem, tym też nie poszaleję), ale niestety, tutaj już kasa może być problemem :/ Tym bardziej, że szukam auta max. 3 letniego, ale przede wszystkim z przebiegiem nie wyższym niż 50-60 000km.
Z góry dzięki za pomoc i odpowiedzi.
waszek_rmc:
Akurat jeżeli chodzi o elastyczność, to i40 fajnie jeździ. Start od 0 faktycznie pozostawia wiele do życzenia. Nie wiem czy to kwestia dotarcia :) mój ma 136KM i 227 tys przebiegu.
Jak jeździłeś nowym to teraz są 1.6 crdi 136km, wcześniej po lifcie miały 141 ale z silnika 1.7. Może te 1.6 to jakiś niewypał...
Alonzo_:
Start i gonitwa do "100" w hyundaiu to taki przeciętniak. Du...y nie urywa.
Jeśli na tym komus zalezy to nie warto.
W sumie czego się na logike spodziewać przy takich parametrach silniczka?
i40 1,7 140 KM ma za to fajną elastyczność i to mi sie w nim podoba.
Mimo wg mnie kiepsko zestopniowanej manualnej skrzyni.
Zastanawia mnie dlaczego chcesz zmienic świeżą C5? W hydro jest?
Hyundai ani jakos super się nie prowdzi, ani nie wybiera dziur, jak zauwazyłeś ani jakoś super oszczędny nie jest...choć wg mnie z tym nie jest źle. Ja na trasie do Cro miałem 5.2 z prędkościami dopuszczalnymi +20 km.
Sedan dla mnie np ne jest problemem i nie robię z wnikających zawiasów dramatu życiowego jak niektórzy bo to kwestia pakowania bagaży. Ale kompletny brak czegokolwiek do organizowania przestrzeni w bagazniku poza siatką to jednak troszke lipa.
Masz teraz wygodne wozidło z jednym z lepszych dizli na rynku, w kombiaku...
Archaiczne na desce i podobnie jak i40 nie za bardzo precyzyjnie jeżdżace zwłaszcza szybko ale wg mnie to fajne auto i ja bym sie 100x zastanowił.
C5 to był obok i40 mój typ jak swojego kupowałem.
Czy żałuje? Nie, ale C5 miała swoje plusy.
NIe rozumiem akurat tej zamiany :-)
gutek8654:
ja przejechałem się obydwoma dieslami i jednak kultura pracy HDI kładzie na łopatki CRDI. Elastyczność CRDI również pozostawia wiele do życzenia w porównaniu do HDI. I po trzecie paleta silników w HDI jest o wiele większa. Dlatego z ciężkim sercem (bo jednak i40 ma ładniejsza sylwetkę) będzie 508.
Alonzo_:
Ja 508 2 hdi 163KM pamiętam z długich biegów i subiektywnie zza kierownicy takiej jakby mulowatości w mieście. Ale to było dawno temu gdy testowałem.
Może mi się wydawało. Ale patrząc na cyferki z tabelek to miało poparcie bo elastyczność na biegach 3-4 w i40 140KM jest naprawdę fajna i wyraźnie lepsza od większości 2 litrowej dizlowej konkurencji.
Ale inne rzeczy są nie gorsze a i nie raz lepsze. A po 6 latach jeżdżenia już widzi się wszystkie mankamenty ;-)
Jak w każdym aucie. Nie ma idealnych.
A co do kultury pracy to crdi nie pracuje źle.
Nawigacja
[#] Następna strona