Autor Wątek: [Santa Fe SM] Pompa paliwa  (Przeczytany 9693 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline attex

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 132
[Santa Fe SM] Pompa paliwa
« dnia: 19 Czerwiec 2015, 00:18:45 »
Witam
Pompka paliwa kończy swój żywot
  zmuszony więc jestem do wymiany pompy paliwa mam pytanie ,czy ktoś używał zamienników,gdyż oryginalne kosztują majątek zastanawiam się np nad Kager 52-0253 może jakieś inne propozycje (pilne)
Może ktoś ma do sprzedania używkę chętnie kupię(pompka montowana na zbiorniku )

GITEK

  • Gość
[Santa Fe SM] Pompa paliwa
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Czerwiec 2015, 14:23:31 »
śmiało kupuj zamiennik, i tak ma gwarancję 2 lata, a poza tym są jakościowo ok.

Offline attex

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 132
[Santa Fe SM] Pompa paliwa
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Czerwiec 2015, 20:40:03 »
Zamówiłem jakąś podróbę SKV germany w poniedziałek mam ją mieć .Mam nadzieję .że wytrzyma przynajmniej rok

Offline aha9

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
[Santa Fe SM] Pompa paliwa
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Marzec 2018, 19:16:54 »
@attex
I jak ta pompka?

Offline dziki1971

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 78
[Santa Fe SM] Pompa paliwa
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Marzec 2018, 19:57:08 »
Mialem taka dzialala  okolo roku,po  zmienilem na ta stara org,bo okazalo sie ze to nie wina pompki,ale rok bylo ok i dalej ile jeszcze to niewiem bo ja wyciagnolem jak pisze wyzej.

Offline attex

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 132
[Santa Fe SM] Pompa paliwa
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Marzec 2018, 09:20:53 »
Jak na razie działa ,więc chyba było warto kupić

Offline aha9

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
[Santa Fe SM] Pompa paliwa
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Marzec 2018, 13:53:40 »
Powiem Wam, że kupiłem tą SKV germany i po wymianie buczenie pozostało. Mechanik rozebrał zbiornik i wyczyścił sitko w pompie tej w zbiorniku. Problem nadal pozostał. Wie ktoś może z Was czy nie powinienem wykonać tego w odwrotnej kolejności i zacząć najpierw od wyczyszczenia sitka a później dopiero wymienić ową pompę? Bo może jakiś paproch dostał się od razu do nowej pompki i ją uszkodził?

Offline pwawa

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
[Santa Fe SM] Pompa paliwa
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Marzec 2018, 18:12:20 »
Może pomoże moje doświadczenie. Od kilku dni słyszałem głośne buczenie i głośną pracę pompy. Podczas jazdy po nierównościach (garby dosyć dużo na krótkim odcinku) samochód zgasł. Odpalił i kontynuowałem jazdę. Przy "gwałtowniejszym" przyśpieszeniu na trasie (redukcja biegów) samochód zadławił się i zgasł wyświetlając "check engine" po podłączeniu - błąd U0009. Po zatrzymaniu się nie było można odpalić auta (pompa  nie słyszalna). Po kilku minutach odpalił i dojechałem do miejsca garażowania.
Dobrałem się do filtra wyczyściłem złożyłem wszystko. Pompa pracuje normalnie (nie ma żadnych buczeń ani głośnej pracy), może to moje subiektywne odczucie ale przyśpieszanie stało się żwawsze. Nic nie słychać pracuje wszystko (głównie pompa) normalnie.
Załącze zdjęcia można zobaczyć co się nazbierało przez lata na filtrze :).
Dodam, że czyszczenie mało uciążliwe. Skala trudności (jak dla mnie laika mechanicznego 2 gwiazdki na 5).

Offline aha9

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
[Santa Fe SM] Pompa paliwa
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Marzec 2018, 19:41:37 »
No rzeczywiście sitko zawalone konkretnie ;) W moim przypadku brak checka, jakiegoś spadku mocy czy też gaśnięcia, jedynie samo buczenie w kabinie... a może przewody mogą być zapchane czy cos?

Offline pwawa

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
[Santa Fe SM] Pompa paliwa
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Marzec 2018, 20:26:27 »
U  mnie na początku też było tylko samo buczenie. Dopiero po kilku dniach wystąpiły objawy gaśnięcia i to tylko jak jazda była dosyć "dynamiczna". Przy zwykłej jeździe po mieście (jednostajnej w korkach) było tylko buczenie. Błąd wyskoczył raz i po 5 poprawnych odpaleniach zniknął (kontrolka check). Odczytałem go ze skanera.
Ja tłumacze sobie to tak, że pompa musi dostawać określoną dawkę (przekrój przewodów) paliwa jak nie dostaje (bo np. sitko zawalone) to wytwarza się jakieś podciśnienie i dlatego zaczyna buczeć głośniejsza praca. Oczywiście tak jak pisałem nie jestem mechanikiem :) i to tylko moje amatorskie tłumaczenia :). Masz zaufanie do mechanika? Demontował kanapę, żeby oczyścić sitko?? Trzeba ściągnąć tylną kanapę (tą podwójną) aby dostać się do rewizji.

Offline aha9

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
[Santa Fe SM] Pompa paliwa
« Odpowiedź #10 dnia: 19 Marzec 2018, 22:07:51 »
Mechanik ponoć rozbierał, przynajmniej wziął pieniądze... W sumie jakbym sam sie dobrał to od razu zauważyłbym czy coś było robione czy też nie. To jest chyba najlepsze rozwiązanie na chwile obecną. Dopiero po swiętach bede miał chwile na zabranie się do tego...

Offline samoogon

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
[Santa Fe SM] Pompa paliwa
« Odpowiedź #11 dnia: 20 Marzec 2018, 12:13:59 »
Zajrzałem z ciekawości, u mnie takie coś:
Jeszce nic niepokojącego się nie działo.

Offline aha9

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
[Santa Fe SM] Pompa paliwa
« Odpowiedź #12 dnia: 20 Marzec 2018, 18:00:44 »
To pewnie ta farba!  :shock: wygląda dramatycznie... dziwne, że coś takiego jak złuszczanie sie farby moze miec miejsce w zbiorniku...

Offline samoogon

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
[Santa Fe SM] Pompa paliwa
« Odpowiedź #13 dnia: 20 Marzec 2018, 18:36:13 »
Tak farba, czeka mnie jeszcze taka operacja bo na pewno nie udało mi się wyczyścić baku na raz. Może trzeba by zdjąć gada, ale to na cieplejsze czasy.

Offline marpol

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 23
[Santa Fe SM] Pompa paliwa
« Odpowiedź #14 dnia: 21 Marzec 2018, 20:46:58 »
Potwierdzam, to farba. Jednak zatkanie filtra w zbiorniku to dopiero początek problemu. Akurat ten filtr można samemu dość szybko wyczyścić. Do momentu zaklejenia filtra w zbiorniku duża część farby została przemielona przez pompę i podana dalej na magistralę CR. Tam jedna część poszła na wtryskiwacze, druga poprzez regulator ciśnienia paliwa wróciła do zbiornika. I tu jest problem, bo regulator wyposażony jest bardzo drobny filtr który wychwytuje małe drobiny. Po pewnym czasie również ten filtr się zakleja i wtedy motor robi 'stop', co gorsze nie daje się uruchomić. Zaklejony filtr nie zwraca paliwa, ciśnienie paliwa w CR wzrasta do poziomu że system nie pozwala uruchomić silnika. Doraźnie pomaga czyszczenie regulatora, ale konieczne jest czyszczenie całego układu paliwowego.