Autor Wątek: [ix20] Przeglądy w ix20  (Przeczytany 99216 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wojbur

  • Gość
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #105 dnia: 10 Lipiec 2015, 13:30:11 »
Znasz taki przypadek z autopsji? Kupuję w pewnym żródle olej, gdzie nie mają marży 200%, jak chcą to niech sobie go badają, ale stracą ładnych kilka stówek na koszt opinii rzeczoznawcy. W serwisie nie robią problemów pod warunkiem że olej spełnia wymagania producenta i jest w fabrycznym opakowaniu.

Offline apikus

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 538
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #106 dnia: 10 Lipiec 2015, 13:40:42 »
wojbur, zgadzam sie z Tobą. Ja tez zawsze przywożę swój olej na wymianę i nikt nie robi z tego powodu, zadnych problemów. Ma być zgodny ze specyfikacją i tyle. Dbam tylko o to, aby filtr był Mobisa.

jack55

  • Gość
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #107 dnia: 10 Lipiec 2015, 15:14:36 »
Cytat: "wojbur"
Kupuję w pewnym żródle olej, gdzie nie mają marży 200%, jak chcą to niech sobie go badają, ale stracą ładnych kilka stówek na koszt opinii rzeczoznawcy. W serwisie nie robią problemów pod warunkiem że olej spełnia wymagania producenta i jest w fabrycznym opakowaniu.

Nie pisałem ,że serwisy robią jakieś problemy co do wlewania oleju który sami przywieziemy ;-)
Pisałem o tym, że  ASO Hyundaia każdy inny olej niż ten który sami wlewają traktują jako olej z niepewnego zródła i tutaj właśnie jest haczyk.Nie ma znaczenia gdzie go kupiłeś , np. na stacji benzynowej czy w hipermarkecie
Możesz przywiezć swój  olej takiej samej marki i tej samej klasy lepkości identyczny
jaki wlewa serwis a i tak w razie usterki silnika masz po gwarancji.
Radzę Kolego dopytać o szczegóły w swoim serwisie a wtedy się przekonasz, że niestety Ja mam rację ;-)

Offline Dider

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 127
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #108 dnia: 10 Lipiec 2015, 15:22:28 »
Cytat: "apikus"
Dbam tylko o to, aby filtr był Mobisa.

A to ma jakieś znaczenie?

Milionik

  • Gość
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #109 dnia: 11 Lipiec 2015, 11:52:12 »
Ja miałem przegląd za darmo, wytargowałem go przy kupnie mojego ix

Multila

  • Gość
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #110 dnia: 13 Lipiec 2015, 21:27:33 »
Cytat: "wojbur"
Pierwsze co zrób to kup olej we własnym zakresie - na początek to jakieś 80-100 zł taniej. Potem wejdż na stronę Hyundai Polska i znadż namiary na dealerów - tych, do których dojazd jest dla Ciebie akceptowalny. Potem dzwonisz/piszesz maila z prośbą o kosztorys, wybierasz najkorzystniejszą opcję.


Tak właśnie zrobiłam, napisałam do Kielc i Buska Zdroju. W Kielcach 623zł, w Busku 550zł. Obie ceny z ich olejem. W Kielcach polecają olej Castrol Magnatec proffesional 5W40. Właśnie, właśnie 4 litry oleju chyba wystarczą? Z tego co pamiętam mieści się bodajże 3,3l, ale nie mam pewności. Kupowałeś może coś jeszcze? Jakieś filtry?

wojbur

  • Gość
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #111 dnia: 14 Lipiec 2015, 01:05:32 »
Tak, 4 litry wystarczą i coś tam jeszcze w bańce zostało ale nie sprawdzałem ile. Nie kupowałem innych materiałów eksploatacyjnych - zakres pierwszego przeglądu dla ix20 1.6 benzyna jest naprawdę niewielki, de facto wymiana oleju z filtrem i kontrola najważniejszych układów. Mam dostęp do dobrych i tanich części dzięki koledze z forum Chevrolet Team Poland, ale kupować 1 filtr bez sensu - to co zaoszczędzę, wydam na przesyłkę.

Offline ph71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 213
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #112 dnia: 14 Lipiec 2015, 12:04:17 »
Przy przeglądach polecam rozważyć zalanie silnika w benzynie olejem lekkobieżnym 5W30 ze specyfikacją Forda. Można zbić średnie spalanie, w szczególności miejskie o 0,5-1,0 litr/100 km.
Silnik kręci się lżej i sprawniej wchodzi na obroty niż na Magnatec'ach itp 5W40.

jack55

  • Gość
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #113 dnia: 14 Lipiec 2015, 13:34:00 »
Spalanie niby będzie niższe to fakt tylko olej 5W40 jest nieco bardziej lepki, co powoduje, że lepiej smaruje on w podwyższonych temperaturach niż 5W30 choć jego wyższe opory mogą podnieść nieznacznie zużycie paliwa.Także dla żywotności silnika lepszy jest 5W40 zalecany przez producenta.

Offline ph71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 213
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #114 dnia: 14 Lipiec 2015, 14:30:53 »
Czy olej o większej lepkości lepiej smaruje (szczególnie zimą i na zimno)? Dyskusyjne...
Na pewno wolniej dopływa i przepływa, to fakt bezsporny. Przy normalnym użytkowaniu silnika istotniejsze jest smarowanie na zimno zanim osiągnie on temperaturę optymalną, bo tak funkcjonuje częściej, szczególnie w dużych miastach. A rozgrzewać się to ten silnik potrafi dłużej niż inne. Na autostrady pewnie lepszy będzie 5W40 (lepiej chroni przy większej temperaturze i dłuższym wysiłku), ale kto świadomie kupuje miejsko-podmiejskie ix20 na długie przebiegi autostradowe z wysokimi prędkościami?

Na razie symptomów przyspieszonego zużycia po 5W30 brak i nie sądzę, abym ich do 100-150 tys. km doświadczył, tym bardziej, że olej u mnie dojeżdża maks. 15 tys. km.

Ciekawe, że konfiguratory doboru olejów wiodących marek w większości ościennych państw sugerują właśnie oleje lekkobieżne do tego silnika...

jack55

  • Gość
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #115 dnia: 14 Lipiec 2015, 15:30:46 »
5W40 i 5W30 to klasyfikacja lepkościowa ale pierwsza cyfra oznacza wskaznik przepływu w niskich temperaturach, tutaj jest ten sam  dlatego w niskich temperaturach oba oleje będą miały takie same właściwości.Druga cyfra to lepkość w wysokich temperaturach czyli smarowalność i tutaj będzie różnica ;-)

Offline ph71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 213
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #116 dnia: 14 Lipiec 2015, 15:42:02 »
Nic bardziej błędnego ...:)
Przykład pierwszy z brzegu:

Shell Helix 5W40 lepkość kinematyczna mm2/s (cSt):
40 st. C - 74,4
100 st. C - 13,1


Shell Helix 5W30 AF lepkość kinematyczna mm2/s (cSt):
40 st. C - 57,4
100 st. C - 9,5


Z całą pewnością nie będą się zachowywały tak samo, ani na zimno, ani nawet na gorąco. Tego drugiego przepłynie więcej i szybciej dopłynie na zimno.
5W to tylko klasyfikacja ogólna, ale diabeł tkwi w formule danego oleju.

jack55

  • Gość
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #117 dnia: 14 Lipiec 2015, 15:55:26 »
Lepkość oleju a jego przepływ to dwie różne rzeczy.To, że olej 5W40 ma wyższą lepkość nie oznacza, że w niskiej temperaturze wolniej przepłynie do całej komory silnika niż 5W30.A oznacza to ,że jego smarowalność czyli lepkość szczególnie w wysokiej temperaturze będzie lepsza bo będzie dłużej przylegał do elementów ,które takowej potrzebują wewnątrz silnika.Im większa lepkość tym dłuższa i wydajniejsza smarowalność co przekłada się na większą trwałość elementów ciernych silnika.Oba oleje mają cyfrę 5 na początku czyli mają taką samą przepływowość w niskich temperaturach.Otóż im niższa jest ta pierwsza liczba (przed literką W) tym olej jest lepszy tzn. ma lepsze właściwości w niskiej temperaturze.
Mylisz dwa różne pojęcia ;-)
http://autousluga.pl/component/content/article/2-ciekawostki-motoryzacyjne/24-olej-silnikowy-jak-sie-dzieli-i-co-mowia-o-oleju-oznaczenia.html

Offline ph71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 213
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #118 dnia: 15 Lipiec 2015, 14:59:57 »
Przytaczasz link, który nijak nie odnosi się do parametrów podanych olejów...
Nie ma tam nic o różnicach lepkości kinematycznej olejów (zwanej też kinetyczną lub bezwzględną), co podałem wcześniej, która to różnica jest kluczowa do zrozumienia szybkości przepływu oleju, tylko podstawy olejowego ABC.
Zatem tłumacząc szerzej powyższe, dopiszę że zaletami małej lepkości kinematycznej oleju 5W30 AF w przeciwieństwie do przytoczonego 5W40, będzie po pierwsze: szybsze krążenie w układzie smarowania i łatwiejsze dotarcie do części silnika oddalonych od pompy przede wszystkim w fazie rozgrzewania silnika co jest najważniejsze dla jego późniejszej trwałości, po drugie sprawniejsze odprowadzenie ciepła z nagrzanych powierzchni, po trzecie skuteczniejsze zmywanie zanieczyszczeń i nagaru, po czwarte: lepiej odfiltrują się zanieczyszczenia w czasie przepływu przez filtry, i wreszcie po piąte: to co zobaczymy w kieszeni, zmniejszy się zużycie paliwa zwiększy moc i sprawność silnika, bo zmniejszają się jego wewnętrzne opory względem oleju 5W40, który nie mogąc przepływać tak sprawnie zwiększa opory ruchu wewnętrznych mechanizmów silnika.
Także nie jest prawdą, że obecnie każdy olej 5W zapewni taką samą ochronę silnika na zimno, bo nie każdy 5W dotrze do tych samych węzłów smarowania w tym samym czasie od rozruchu. Dlatego tak ważne są szczegółowe parametry a nie tylko ogólna klasyfikacja lepkościowa SAE. Kiedyś tak było, obecnie ze względu na różne wymagania producentów aut i pasowania ich silników już nie.
Wadą zaś obniżonej lepkości kinematycznej będzie gorsze uszczelnianie gładzi cylindra niż w przypadku 5W40, więc do zużytych silników będą niewskazane oraz szybsze odparowywanie z powodu mniejszej temperatury wrzenia.

Co to oznacza dla użytkownika? Ano to, że jeśli często odpala auto na zimno, jeżdzi na krótkich odcinkach i nie jeździ po drogach typu S i A szybko wiele godzin lub wcale albo jeździ spokojnie to jego silnik będzie szybciej się zużywał głównie na skutek pracy na zimno, i tu 5W40 mu nie pomoże swoim W40, a co powinien skutecznie ograniczyć taki 5w30 AF. Jak ktoś zamierza długotrwale korzystać z osiągów silnika przy szybkiej jeździe, rzadziej go uruchamiając to 5W40 zapewni mu większy margines bezpieczeństwa, szczególnie w gorące lato.
Pytanie, jak istotny jest to margines i czy silnik wart jest takiej ochrony wobec innych ograniczeń wie tylko producent i użytkownik musi rozstrzygnąć sam, skoro poleca mu się i takie i takie rozwiązania.
I tutaj nie neguję lepszej ochrony mechanizmów silnika przez 5W40 w wysokich temperaturach pracy silnika czy pod dużym obciążeniem silnika, ale nie o mi to chodziło i nie to nas różni, tylko szybkość cyrkulacji przytoczonych olejów klasy 5W z jej konsekwencjami.

jack55

  • Gość
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #119 dnia: 15 Lipiec 2015, 19:47:39 »
A ty dalej swoje :-/
Nie rozumiesz najważniejszego a mianowicie tego, że oleje 5W30 I 5W40 mają taką samą przepływowość czyli szybkość rozprowadzania wewnątrz silnika w niskich temperaturach bo mają oba 5 z przodu i są najefektywniejsze przy odpalaniu zimnego silnika niż np. 15W40
Cyt....
Rozszyfrujemy teraz oznaczenia, które są na etykiecie np. 15W40. Otóż im niższa jest ta pierwsza liczba (przed literką W) tym olej jest lepszy tzn. ma lepsze właściwości w niskiej temperaturze.....koniec cyt.
Czyli olej 5W ma najlepsze właściwości pracy w niskiej temperaturze.
A ty uparcie twierdzisz ,że 5W30 będzie lepszy bo ma niższą klasę lepkości.
Powtórzę to co już napisałem wcześniej mylisz dwa różne zagadnienia.
Lepkość nie odpowiada za szybkość z jaką olej dotrze do elementów w silniku tylko jego gęstość czyli właściwości pracy na zimno ;-)