Autor Wątek: [ix20] Przeglądy w ix20  (Przeczytany 89272 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ph71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 213
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #120 dnia: 16 Lipiec 2015, 11:10:49 »
Nie mylę pojęć tylko ty Kolego nie rozumiesz istoty rozmowy, niestety... to raz.
I odnoszę się konkretnie do dwóch zamieszonych olejów, a nie wszystkich w grupie to dwa.
Nie dyskutujemy o tym czy 5W będzie płynniejszy i szybszy od 10W czy 15W, bo to fakt powszechnie znany, więc po co do tego wracasz?
Lepkość SAE 5W, na którą się jak mantrę powołujesz, określa nam tylko granice temperaturowe otoczenia, od której olej powinien być jeszcze płynny (czyli pompowalny) w układzie smarowania a nie jak szybko będzie on krążył w tym układzie w grupie innych 5W. Rozumiesz? Czyli dwa różne 5W będą płynne powyżej temperatury oznaczonej zakresem dla olejów 5W. I tyle z tego wynika jeśli nie masz innych o nich informacji. Jeśli znasz ich lepkości kinematyczne dowiesz się dodatkowo, który popłynie szybciej przez najciaśniejsze kanały olejowe, a więc szybciej będzie smarował w szczególności na zimno. Właśnie dlatego producenci, np. rzeczony Ford wymagają dla swoich ciasno-spasowanych silników właśnie oleje lekkobieżne 5w z ich normami a nie jakieś inne oleje 5W.
Z całą pewnością 5W popłynie np. w temp. 0 st. C szybciej niż 10W czy 15W. Ale raz jeszcze powtarzam nie to jest tematem dyskusji  :-/
Przy okazji, będąc w sklepie z olejami weź w rękę olej 5W40 i 5W30 AF lub inny w specyfikacji Forda, wstrząśnij butelkami i sam zobaczysz czy oba mają szansę przepływać w wąskich kanałach tak samo szybko. Różnice są widoczne gołym okiem. A przecież oba są 5W...  :idea:
Zapoznaj się proszę z pojęciem lepkości dynamicznej olejów silnikowych i zrozumiesz o czym mowa w kontekście szybkości i oporów ich przepływu. Sama klasyfikacja lepkościowa SAE nie mówi nam już dziś nawet tego, czy olej 5W30 jest w pełni syntetyczny, syntetyczny poprzez hydrokrakowanie czy półsyntetyczny. To samo w przypadku 5W40. Tego nie ma na etykiecie oleju.
Bez tego trudno będzie Tobie zrozumieć, co jest istotą tej rozmowy. Miłego dnia  :-)

jack55

  • Gość
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #121 dnia: 16 Lipiec 2015, 21:24:19 »
ph71 kończymy  dyskusję o olejach.Każdy ma prawo wlać do swojego silnika olej jaki zechce i to jest dzisiaj najważniejsze.Reszta jest bez znaczenia.
Pozdrawiam ;-)

Offline ph71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 213
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #122 dnia: 17 Lipiec 2015, 09:04:42 »
Tu masz rację. Kwestia wyboru to największa zdobycz naszych czasów, jakkolwiek by to nie zabrzmiało.
Przy okazji ożywiliśmy nieco nasze forum  :-)
Szerokości i również pozdrawiam  ;-)

jack55

  • Gość
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #123 dnia: 17 Lipiec 2015, 10:46:05 »
Dyskusja dyskusją ale przecież nie będziemy skakać sobie do gardeł z powodu głupiego oleju.
Z kolei jak widzę ile się sprzedaje ix20 w Polsce to trochę mnie dziwi bardzo mała aktywność użytkowników na tym forum ;-)
http://carmarket.com.pl/ranking.php?pomoc=Hyundai&marka=20&rodzaj_pojazdu=0&rodzaj_wlasciciela=0&okres_analizy=2015&wojewodztwo=0&powiat=0
Miłego dnia ;-)

wojbur

  • Gość
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #124 dnia: 17 Lipiec 2015, 21:05:46 »
Szczerze? Próbowałem zachęcić dwóch posiadaczy Hyundaiów do aktywności na forum. Za każdym razem słyszałem podobne argumenty w stylu "narzekać nie ma na co, ale podniecać się też nie ma czym"... Pewnie przyjdą na forum za kilka lat, po gwarancji jak zaczną się pierwsze poważniejsze czynności serwisowe ( w sensie poważniejsze niż wymiana oleju z filtrem czy odgrzybienie klimy).

Offline horny devil

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 27
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #125 dnia: 18 Lipiec 2015, 08:04:13 »
No ja też jestem w szoku. W Zabrzu jeździł 1 IX20 przed moim. Teraz są 4 czy 5 + mój. Niestety średnia wieku użytkowników to 50+ raczej więc nie przewiduje by byli aktywnymi uczestnikami forum.

Jedno co mnie cieszy. Dość niedawno u znajomego na komisie pojawił się IX20 po jakiejś firmie z przebiegiem ok 100kkm. Poszedł w krótkim czasie w nowe ręce i za długo się nie nastał tam.

Multila

  • Gość
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #126 dnia: 26 Lipiec 2015, 16:42:40 »
Cytat: "wojbur"
wejdż na stronę Hyundai Polska i znadż namiary na dealerów - tych, do których dojazd jest dla Ciebie akceptowalny. Potem dzwonisz/piszesz maila z prośbą o kosztorys, wybierasz najkorzystniejszą opcję.


Tak też zrobiłam. W Busku podali cenę "około 550zł", natomiast w Kielcach 623zł. Mimo wszystko zdecyduję się na Kielce, bo do Buska mam ok. 35km, więc jeśli z tego około 550zł na miejscu cena pójdzie jeszcze w górę, o kilkadziesiąt złotych, to już w ogóle nie warto tam jechać. Obie ceny podane są z ich olejami, więc niebawem zamówię jakieś 3 literki na Alledrogo  ;-)  Jutro podjadę osobiście do serwisu w Kielcach, może jeszcze coś wynegocjuję  :mrgreen:

langi

  • Gość
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #127 dnia: 28 Sierpień 2015, 16:07:24 »
Za pierwszy przeglad w Nowym Saczu, zaplacilem 480zl (190 robocizna i 290 material) tyle ze przebieg mialem 5775km. Bez wymiany filtra kabinowego (pytali czy wymienic) wyszloby 390zl. pozdrawiam

Offline endriu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 107
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #128 dnia: 29 Wrzesień 2015, 18:03:46 »
I po 5 przeglądzie serwisowym 5 przegląd to przegląd pośredni następny to będzie nazywał się duży kwota do przyjęcia zapłaciłem 500zł .