Forum > Matrix / ix20
[ix20] Przeglądy w ix20
Multila:
--- Cytat: "wojbur" ---Pierwsze co zrób to kup olej we własnym zakresie - na początek to jakieś 80-100 zł taniej. Potem wejdż na stronę Hyundai Polska i znadż namiary na dealerów - tych, do których dojazd jest dla Ciebie akceptowalny. Potem dzwonisz/piszesz maila z prośbą o kosztorys, wybierasz najkorzystniejszą opcję.
--- Koniec cytatu ---
Tak właśnie zrobiłam, napisałam do Kielc i Buska Zdroju. W Kielcach 623zł, w Busku 550zł. Obie ceny z ich olejem. W Kielcach polecają olej Castrol Magnatec proffesional 5W40. Właśnie, właśnie 4 litry oleju chyba wystarczą? Z tego co pamiętam mieści się bodajże 3,3l, ale nie mam pewności. Kupowałeś może coś jeszcze? Jakieś filtry?
wojbur:
Tak, 4 litry wystarczą i coś tam jeszcze w bańce zostało ale nie sprawdzałem ile. Nie kupowałem innych materiałów eksploatacyjnych - zakres pierwszego przeglądu dla ix20 1.6 benzyna jest naprawdę niewielki, de facto wymiana oleju z filtrem i kontrola najważniejszych układów. Mam dostęp do dobrych i tanich części dzięki koledze z forum Chevrolet Team Poland, ale kupować 1 filtr bez sensu - to co zaoszczędzę, wydam na przesyłkę.
ph71:
Przy przeglądach polecam rozważyć zalanie silnika w benzynie olejem lekkobieżnym 5W30 ze specyfikacją Forda. Można zbić średnie spalanie, w szczególności miejskie o 0,5-1,0 litr/100 km.
Silnik kręci się lżej i sprawniej wchodzi na obroty niż na Magnatec'ach itp 5W40.
jack55:
Spalanie niby będzie niższe to fakt tylko olej 5W40 jest nieco bardziej lepki, co powoduje, że lepiej smaruje on w podwyższonych temperaturach niż 5W30 choć jego wyższe opory mogą podnieść nieznacznie zużycie paliwa.Także dla żywotności silnika lepszy jest 5W40 zalecany przez producenta.
ph71:
Czy olej o większej lepkości lepiej smaruje (szczególnie zimą i na zimno)? Dyskusyjne...
Na pewno wolniej dopływa i przepływa, to fakt bezsporny. Przy normalnym użytkowaniu silnika istotniejsze jest smarowanie na zimno zanim osiągnie on temperaturę optymalną, bo tak funkcjonuje częściej, szczególnie w dużych miastach. A rozgrzewać się to ten silnik potrafi dłużej niż inne. Na autostrady pewnie lepszy będzie 5W40 (lepiej chroni przy większej temperaturze i dłuższym wysiłku), ale kto świadomie kupuje miejsko-podmiejskie ix20 na długie przebiegi autostradowe z wysokimi prędkościami?
Na razie symptomów przyspieszonego zużycia po 5W30 brak i nie sądzę, abym ich do 100-150 tys. km doświadczył, tym bardziej, że olej u mnie dojeżdża maks. 15 tys. km.
Ciekawe, że konfiguratory doboru olejów wiodących marek w większości ościennych państw sugerują właśnie oleje lekkobieżne do tego silnika...
Nawigacja
[#] Następna strona