Forum > Accent
[Accent MC] Opór podczas skręcania (Tylko w gorące dni)
gordoon:
No Witam !
Mam problem...
Gdy auto stoi w słońcu i "wysmaża się" to kręcenie kierownicą jest o 40% cięższe niż przy niższej temperaturze.
Nie wiem co to ma być :D Brak błędów oraz jakichkolwiek uszkodzeń.
Czasami w ciepły dzień pojadę, kierownica chodzi jak "masełko" i nagle zaczyna skręcać ciężej - Oczywiście mowa o słonecznej pogodzie.
W dni pochmurne/deszczowe kierownica (wspomaganie) chodzi jak należy.
Czy to może być wina smarowania ?
Czytałem też, że jest jakiś czujnik który odpowiada za regulację oporu pracy wspomagania , który jest odpowiedni do prędkości samochodu.
Jakieś pomysły ?
niebieskiultras:
w c3 jest taki problem ,że jak kręci się za dużo to dochodzi do przegrzania mechanizmu i wtedy odłączało się wspomaganie . być może u Ciebie jest ten sam problem który wynika z temperatury na zewnątrz?
albo faktycznie ten czujnik od regulacji oporu siadł .
jednego jestem pewny ,że chyba już nigdy nie kupisz auta z elektrycznym wspomaganiem :D
Złośnik:
Jeśli jest to wspomaganie elektro-hydrauliczne to występuje też tzw. chłodnica płynu wspomagania zlokalizowana z przodu auta. Jej uszkodzenie, zatkanie, niedrożność może mieć wpływ na przegrzewanie płynu.
gordoon:
niebieskiultras, wspomaganie ciągle pracuje. Nie odłącza nic :-)
TAK! nigdy nie kupię. Udało mi się rozwiązać problem z wyłączeniem się wspomagania, szurania i szarpania. Dobrze, że kupiłem ten sensor...
A tak to już mam uraz... :-P
O jakim czujnik dokładnie mówisz? Chyba nie o czujnik skrętu (Torque sensor) ?
Jak tak to dawno go wymieniłem ;-)
Złośnik, ja mam w pełni elektryczne wspomaganie.
Hmmm. Dalej kombinuje i nie wiem czemu podczas nagrzaniu samochodu słońcem ciężej kręci...
niebieskiultras:
Chodziło mi o ten czujnik o ktorym pisałeś co dostosowuje opór pracy do prędkości .
Nawigacja
[#] Następna strona