Forum > Accent

[Accent MC] Opór podczas skręcania (Tylko w gorące dni)

(1/3) > >>

gordoon:
No Witam !

Mam problem...

Gdy auto stoi w słońcu i "wysmaża się" to kręcenie kierownicą jest o 40% cięższe niż przy niższej temperaturze.

Nie wiem co to ma być :D Brak błędów oraz jakichkolwiek uszkodzeń.

Czasami w ciepły dzień pojadę, kierownica chodzi jak "masełko" i nagle zaczyna skręcać ciężej - Oczywiście mowa o słonecznej pogodzie.

W dni pochmurne/deszczowe kierownica (wspomaganie) chodzi jak należy.

Czy to może być wina smarowania ?

Czytałem też, że jest jakiś czujnik który odpowiada za regulację oporu pracy wspomagania , który jest odpowiedni do prędkości samochodu.

Jakieś pomysły ?

niebieskiultras:
w c3 jest taki problem ,że jak kręci się za dużo to dochodzi do przegrzania mechanizmu i wtedy odłączało się wspomaganie .  być może u Ciebie jest ten sam problem który wynika z temperatury na zewnątrz?

albo faktycznie ten czujnik od regulacji oporu siadł .

jednego jestem pewny ,że chyba już nigdy nie kupisz auta z elektrycznym wspomaganiem :D

Złośnik:
Jeśli jest to wspomaganie elektro-hydrauliczne to występuje też tzw. chłodnica płynu wspomagania zlokalizowana z przodu auta. Jej uszkodzenie, zatkanie, niedrożność może mieć wpływ na przegrzewanie płynu.

gordoon:
niebieskiultras, wspomaganie ciągle pracuje. Nie odłącza nic :-)


TAK!  nigdy nie kupię.  Udało mi się rozwiązać problem z wyłączeniem się wspomagania,  szurania i szarpania.  Dobrze, że kupiłem ten sensor...

A tak to już mam uraz...  :-P

O jakim czujnik dokładnie mówisz?  Chyba nie o czujnik skrętu (Torque sensor) ?

Jak tak to dawno go wymieniłem ;-)

Złośnik,  ja mam w pełni elektryczne wspomaganie.

Hmmm.  Dalej kombinuje i nie wiem czemu podczas nagrzaniu samochodu słońcem ciężej kręci...

niebieskiultras:
Chodziło mi o ten czujnik o ktorym pisałeś co dostosowuje opór pracy do prędkości .

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej