Forum > Santa Fe SM

[Santa Fe SM] WYMIANA PRZEGUBU, PÓŁOSI, GUMY

<< < (3/5) > >>

Venlabax:
Dzięki serdeczne za odpowiedź, świetnie, że jest ktoś taki jak Pan na forum.
W poniedziałek będę kontynuować "śledztwo" w tej sprawie.
Ps. A w kwestii przegubu jaką firmę by Pan polecał?
Ps.2 Na aukcjach znalazłem półosie z demontażu razem z przegubami (wszystkie niby od mojego modelu - prawy przód), ale znacznie różniące się długością samej półosi oraz budową przegubu zewnętrznego:
Link 1 Link 2 Link 3
Różnica jest w długości samej półosi jaki i budowy przegubu zewnętrznego jedne są z ząbkami i stalowym pierścieniem a jeden jest bez pierścienia i ząbków...

kosmos2011:
Czy mechanik demontował cokolwiek przed diagnozą o tym że przegub 26x60x27 nie pasuje?

Jedyny sensowny jaki znalazłem to Metelli 15-1543

https://eautosklep.com.pl/przegub-metelli/15-1543,121,15~61543MET,a.aspx

Venlabax:
Tak, zdemontował stary i stwierdził, że w nowym oś "nie łapie" bo otwór w nowym jest za duży i  z powrotem założył stary... Muszę przyznać, że jestem skonsternowany, bo nie rozumiem tej sytuacji...

Ps. Czy z tych używanych półosi z przegubami, któraś wydaje się być odpowiednia?

[ Dodano: 2016-01-18, 00:08 ]
Mam jeszcze jedno pytanie czy jest w ogóle jakaś różnica miedzy przegubami i półosiami w wersjach z napędem 4WD, a napędem na przód lub w wersjach ze skrzynią manualną, a automatyczną? Ja mam wersję 4WD i skrzynię w manualu.

Kotły i ekogroszek Jelcz:

--- Cytat: "Venlabax" ---
Ps.2 Na aukcjach znalazłem półosie z demontażu razem z przegubami (wszystkie niby od mojego modelu - prawy przód), ale znacznie różniące się długością samej półosi oraz budową przegubu zewnętrznego:
--- Koniec cytatu ---


W kwestii używanych przegubów powiem tak jak kiedyś mi znajomy mechanik powiedział: używany już masz  ;-)

Wymiana trochę kosztuje, więc lepiej kupić nowy i mieć z głowy niż za pół roku wracać do tematu.

Półoś musi być identycznej długości a do tego wielokliny skrzyni biegów i piasty koła  muszą być identyczne.

niebieskiultras:
W przypadku accenta x3 jedyne przeguby jakie były dostępne w pl to Pascal i chińskie. Dla mnie Pascal to jeden wielki nic nie warty szit. Pojechałem na złom i kupiłem półoś z oryginalnymi przegubami. Gumy były w bardzo dobrym stanie. Wymiana trwała 10minut a koszt naprawy to cale 70zl.

Więc jesli nie ma czegos dobrego w pl to szukałbym używki. No i polecam co jakis czas oglądać przeguby - jest większa szansa na uratowanie oryginalnego przegubu w przypadku zauważenia rozerwania gumy


Pozdrawiam

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej