Autor Wątek: [i30] 1.6 CRDI raz zapala, raz nie  (Przeczytany 3483 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

przemho

  • Gość
[i30] 1.6 CRDI raz zapala, raz nie
« dnia: 04 Maj 2015, 22:09:10 »
Witam. Problem w moim I30 1.6 crdi 90KM 2007r. Zaczęło się od tego, że 2 tyg temu nie odpalił za pierwszym razem. Ostatnio na ciepłym silniku za 4 razem dopiero. A przedwczoraj rano po czwartej próbie rozładowałem akumulator. Ponieważ był już stary kupiłem nowy. Zalałem też Gold diesel ze Statoil. Przez cały dzień było ok ale dzisiaj wieczorem znów musiałem 2 razy kręcić. Dodam, że filtr paliwa zmieniany co 30tys km, ostatnio 6tys km temu. W zimie wszystko było ok. Jakieś sugestie?

Offline gurszczak

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 219
[i30] 1.6 CRDI raz zapala, raz nie
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Maj 2015, 07:20:55 »
może świece hmm

przemho

  • Gość
[i30] 1.6 CRDI raz zapala, raz nie
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Maj 2015, 09:32:27 »
Jest ciepło więc to raczej nie świece. Zresztą gdyby świece to za każdym razem byłby problem chyba? Dzisiaj na razie ok.

[ Dodano: 2015-05-15, 14:09 ]
Tak informacyjnie napiszę, że z zapalaniem jest już lepiej. Dotankowałem 2 razy do pełna na innych stacjach. A na przyczynę wskazuje zła jakość paliwa ON na Orlenie na ul. Sw. Teresy/Włókniarzy w Łodzi gdzie ostatnio tankowałem. W stacji tej wg ostatniej kontroli UOKIK olej napędowy nie spełniał parametrów...
Raport UOKIK

piejar

  • Gość
[i30] 1.6 CRDI raz zapala, raz nie
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Maj 2017, 21:40:29 »
U mnie podobna sytuacja, występująca od 2-3 lat. Próbowałem częstszych wymian filtra paliwa - nie pomaga, wymiana uszkodzonych świec żarowych - nie pomaga. Sprawdzałem nawet sitko w baku - czyściutkie.
Po prostu czasem nie chce zapalić i to częściej na ciepłym niz na zimnym.
Co działa? 5-6 x zagrzać świece i odpali. Wgo mojego rozeznania problem gdzieś w elektronice - niespełnienie jakiegoś warunku, który sprawdzany jest wyłącznie w momencie zapalania. Auto nigdy nie zgasło w czasie jazdy.
Żeby było ciekawiej - nie ma żadnych błędów w diagnostyce.
Jakieś pomysły?

Offline bobekos

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 673
[i30] 1.6 CRDI raz zapala, raz nie
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Maj 2017, 22:49:32 »
Może czujnik położenia wału korbowego...?

Offline zzamk

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
[i30] 1.6 CRDI raz zapala, raz nie
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Maj 2017, 18:27:07 »
Zwróć uwagę na lampkę immobilizera. Mam podobny przypadek, że raz na 30 odpaleń lampka się nie zapali(pomarańczowy kluczyk). Z tym że u mnie wystarczy wyjąć i włożyć na nowo kluczyk i z reguły po problemie.

piejar

  • Gość
[i30] 1.6 CRDI raz zapala, raz nie
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Maj 2017, 20:58:53 »
Czujnik sprawdzałem, gdyby miał wadę to musiałoby się coś dziać w czasie jazdy, a jest OK - nigdy, zadnych problemów, gdy silnik pracuje.
Co do immo - słyszałem przyjrzę się. Czyli jak kontrolka immo się nie zapali to silnik też może nie zapalić?

Offline zzamk

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
[i30] 1.6 CRDI raz zapala, raz nie
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Maj 2017, 21:50:16 »
Tak. Co ciekawe tylko raz na jakiś czas zapisze się bodajże P1696 w obd.

piejar

  • Gość
[i30] 1.6 CRDI raz zapala, raz nie
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Maj 2017, 21:52:51 »
OK będę pilnował. Sęk w tym, że u mnie w OBD czyściutko. To mnie najbardziej dziwi.

piejar

  • Gość
[i30] 1.6 CRDI raz zapala, raz nie
« Odpowiedź #9 dnia: 07 Czerwiec 2017, 11:01:28 »
Cytat: "zzamk"
Zwróć uwagę na lampkę immobilizera. Mam podobny przypadek, że raz na 30 odpaleń lampka się nie zapali(pomarańczowy kluczyk). Z tym że u mnie wystarczy wyjąć i włożyć na nowo kluczyk i z reguły po problemie.


BINGO !!! Problem jest po stronie immobilizera. Objawy są dokładnie te jak opisane powyżej ale u mnie zdarza się to losowo. Wczoraj np 3 razy ale od ostatniego mojego postu był spokój. U mnie nie muszę nawet wyjmować kluczyka - wystarczy przekręcić w tę i nazad i lampka się zapala. Nie zamierzam przy tym grzebać, chyba że bardzo się nasili.

piejar

  • Gość
Odp: [i30] 1.6 CRDI raz zapala, raz nie
« Odpowiedź #10 dnia: 29 Listopad 2020, 13:58:17 »
UPDATE: rozebrałem złącza cewki przy kierownicy, podoginałem nieco styki żeby był pewny styk - od tego czasu przez kilka miesiący absotlutny spokój. Czyli problem czysto stykowy. Cewka u mnie miała przejście i żadne stkuanie ani pukanie tego przejścia nie psuło