Forum > Instalacja LPG, CNG, inne
[Accent MC] Pomysły na zbiornik LPG
xonik5:
Witam.
Mam hyundaia 08r 1,4 sedan MC i jest on w gazie obecnie 4 gen., ale za jakiś czas przy przerabianiu tego i owego będzi 6gen. i kilka dodatkowych rzeczy. Mam na niego sporo pomysłów i z dnia na dzień jest ich więcej.
Na wstępie dodam, że odpowiedzi typu:"po co ci to", "szkoda kasy", "kup inne auto" - nie pomagają przyjmijmy, że każdy kto się wypowie chce takie rozwiązanie zrobić i ma na to kase.
1.W skrócie wywalić bak paliwa zamontować butle z gazem nie TOROIDALNA tylko zbudowana na zamówienie. Jeśli nie ma w Polsce takiego zakładu, który to robi to może zagraniczny? Ogólnie posiadam butle 40L (42L) z czego 80% wchodzi (33L) w kole zapasowym i tankuje co 260 km :/. Nie chce w bagażniku niczego więcej więc wywalić chce bak i może zrobić jakiś mały zbiornik paliwa i umieścić go "gdzieś" np. po lewej stronie od koła zapasowego na zewnątrz jest tam miejsce na pojemnik o długości 50cm i szerokości z 25 więc coś się zmieści albo koło butli z lpg, bo zostało tam trochę miejsca.
2. Jeśli nie ma zakładów budujących takie zbiorniki to może są zakłady spawające 2 TOROIDALNE butle w jedną coś na kształt "8" ósemki. Taki zbiornik dać w miejsce baku.
3. Opcja ze spawaniem takiego zbiornika moze być ciekawa. Myślałem aby isć tym tropem dalej zrobić dłuugi bak np z 3 takich zbiorników TOROIDALNYCH na bazie "8" i wstawić wzdłuż auta (od spodu) oczywiście usuwając bak oraz (tutaj kolejne pytanie)* usuwając wnękę koła zapasowego.
4* odnośnie usunięcia wnęki plan wyglądałby tak: wyciąć wnękę koła zapasowego, zaspawać dziure, wstawić w zdłuż auta odpowiednio długi zbiornik z lewej strony i z prawej strony, bo usuwając wnękę i bak robi nam się dużo miejsca z obu stron i tylko ogranicza mnie belka więc wysokość musiałaby być około 20 cm. Czyli z lewej strony zbiornik lpg i z prawej strony taki sam połączone w silniku z 2 osobnymi wlewami itd.
Wtedy rozwiązuje się problem z wydechem bo robi nam się prosta linia między silnikiem a tylnym zderzakiem bo butle byłyby osadzone po lewej i prwej stronie a w śrosku była by wolna przestrzeń.
Pomysł może i abstrakcja, ale w odniesieniu do tego co wiecie podejdzcie do tematu poważnie. Nie krytykujcie tylko ulepszajcie pomysł, na pewno jest osoba mądrzejsza niż ja i wypowie się lepiej. Jeśli ktoś nie skumał dokładnie o co mi chodzi to mogę podesłać zdjęcia z objaśnieniem o co mi kurde chodzi :D
Czaekam na wasze opinie i pomysły.
niebieskiultras:
Nikt ci takich modyfikacji nie zrobi po za panem heniem w stodole . Butle maja taki a nie inny kształt ze względu na wymogi prawne i wymagają atestów . Pomyśl co sie dzieje z taka spawana butla przy dzwonie w tyl ? Usuwając wnękę na kolo zapasowe ingerujesz w strefę kontrolowanego zgniotu co za tym idzie przy każdym najechaniu na Tyl szkody sa większe i bardziej niebezpieczne dla ciebie i twoich pasażerów . Bak paliwa tak samo jest w takim a nie innym miejscu ze względu na to ze tam jest wzmocnienie podłogi i przy dzwonie nie dochodzi do rozerwania baku. Polecam przestudiować budowę pojazdów . Jesli ktos zrobi ci takiego moda to będziesz jeździć taka bomba na kolach .
Jesli chcesz jeździć więcej km na jednym zbiorniku to niech wrzuca Ci walec zamiast toroidalnego lub załóż toroidalny ale największy jaki wchodzi do wnęki . A jesli to nadal będzie Malo to powiedz gazownikowi by ustawił ci instalacje na maksymalne oszczędzanie .
A tak po prawdzie zasięg jaki pokonujesz na tym zbiorniku jest normalny .
Na tym samym zbiorniku w astrze f 1.4 robi sie 300km takze nie jest zle jak policzysz ile oszczędzasz w porównaniu z benzyna .
xonik5:
Co do zasiwgu to wiem ze nie jest najgorszy i co do ustawien u gazownika to bylem kilkukrotnie i niec lepiej sie nie da zrbic. Wstawic wiekszy zbiornik we wneke nie da rady bo bedzie zbytnio wystawac a da jakies 50-100km moze wiecej.
Co do modyfikacji bak paliwa na butle lpg to nie bedzie problemu bo robia takie rzeczy ale z torioidalnym zbiornikiem a ja chcialbym taki w ksztalcie zblizonym do baku paliwa. Wiem ze takie rzeczy byly robione ale nie moge znalezc jakiejs konkretnej informacji gdzie sie zglosic i dopytac czy ktos taki rzeczy robi.
Co do usuwania wneki kola zapasowego to dodatkowo bym wzmocnil konstrukcje auta i co do kontekstu bomby na kolach to nie ma sie co martwic bo bak jest zrobiony jest z kompozytu wiec slabsza konstrukcja niz bak lpg wiec tutaj o wybuch nie ma sie co martwic.
niebieskiultras:
Przestudiuj budowę pojazdów . Wzmocnienia itd . Zbiornik jest z kompozytu tylko po to by nie korodowal . A miejsce jego zamocowania tez jest związane z budowa wzmocnień
Osobiście nie widzę sensu takich modyfikacji .
xonik5:
Co do wycinki wneki kola zapasowego to to jest pomysl wystrselony tak o i daktycznie jeszze o budowie pojazdow nie czytalem dokladniej. Co do zamiany baku na butle lpg to pierwszy lepszy opis tego jest tutaj (http://gazeo.pl/lpg/technika-lpg/zbiorniki-lpg-gazu/Anatomiczne-zbiorniki-LPG,artykul,7062.html) ewentualnie zmniejszenie zbiornika o wstawienie obok butli toriodalnej albo caly bak wywalic wstawic taki jak z artykulu a mniejszy bak paliwa wstawic gdzies w bezpiecznym miejscu. Temat wlasnie powstal po to aby doradzic jak sie za to zabrac gdzie szukac pomocy i np jak rozwiazac problemy z umiejscowieniem wszystkich rzeczy.
[ Dodano: 2015-04-25, 09:45 ]
Sorki za literowki ale pisze na telefonie i jakos mi klawiatura nie podchodzi pod palce xD
Nawigacja
[#] Następna strona