Forum > i40 VF

[i40 VF] Tarcze hamulcowe w i40

<< < (14/22) > >>

i40 brytyjczyk:
Witam.
Do cofnięcia tłoczków użyłem programu Delphi DS150E zakupiony od "chińczyka" wraz z modułem Bluetooth (50funtów). Jest tam opcja wyboru auta i choć mam z 2014, to w programie musiałem wybrać z 2012, ale działało. Jest jezyk POLSKI. Po kliknięciu opcji "wymiana klocków-przd wymianą", słychać jak silniki cofają tłoczki.

Szczęka na dwie śrubki, chyba czternastka klucz. U mnie były bardzo zurzyte klocki i toczek za mało się cofnął. Odkręciłem silnik od szczęki i po prostu wcisnąłem tłoczek do końca. Między silnikiem a mocowniem tłoka było strasznie dużo OSADU, takiego jak koroduje aluminium.
Bałem sie później czy to zadziała poprawnie. Nie mogłem już tego zrobić programem, nie znam przyczyny- wybranie opcji "wymiana klocków-przd wymianą" nie reagowała.

Aby dostać się do sruby jażma trzeba zdjąć ramię wahacza. Zdejmuje się szybko, bardzo TRUDNO po wszystkim umocować z powrotem na wahaczu.
Odkręciłem sruby jażma, dwunastka klucz.
Dwa wkręty na tarczy i można zakładać ściągacz. Tarcza "zeskoczyła", po wyczyszczeniu piasty, nowa tarcza i wszystko składamy.

Można wymienić smar na cylinderkach mocujących szczękę, ale po trzech latach, był "sprawny".
Po zamontowaniu wszystkiego z obu stron auta uruchamiam delphi i wybieram opcje:"wymiana klocków-tył, PO wymianie"
Słychać było silniczki.
Wszystko działa poprawnie.
numery części
583023ZA10 klocki
584113Z700 tarcze na koła 17"

Nie było lekko, ale 5h i po robocie. Oczywiście druga strona znacznie szybciej.
Pierwszy raz w życiu, po obejrzaniu kilku filmików na youtubie.

waszek_rmc:
Niezłe, pytanie czy te 50 funtów to mimo wszystko zaoszczędziłeś na robociznie w warsztacie? Coś jeszcze robiłeś tym „delphi”? U nas takie podróbki tez po 270 zł latają...Znając życie to i warsztaty takie kupują- bo niby po co wydawać 10 tys;)

Rozumiem, ze kompem trzeba cofać tłoczyli wymieniając klocki tył? Przód takich kombinacji nie potrzebuje

i40 brytyjczyk:

--- Cytuj ---Niezłe, pytanie czy te 50 funtów to mimo wszystko zaoszczędziłeś na robociznie w warsztacie?
--- Koniec cytatu ---

Oczywiście, że nie zaoszczędziłem na tej wymianie... Jeszcze ryzykowałem uszkodzenie czegoś, to pierwszy raz wymieniałem przy electronic parcing brake.


--- Cytuj ---
Rozumiem, ze kompem trzeba cofać tłoczyli wymieniając klocki tył? Przód takich kombinacji nie potrzebuje

--- Koniec cytatu ---

Program potrzebny jest tylko do hamulców z tyłu. Przód jest dużo łatwiejszy.

Wykonałem tą czynność tylko z powodu wolnego dnia, braku szybkiego terminu w warsztacie oraz
wiadomo co zostało zrobione i co porysowane, podrapane :mrgreen:

W 2015r byłem w Polsce i w ASO miałem przegląd oraz serwis- koszt wymiany samych klocków to 80zł netto plus zestaw klocków.

orzelek:
Witam czy mógłbyś opisać w skrócie jak działa ten Delphi na jakim komputerze z niego korzystałes i czy seryjnie był polski i czy mógł bym prosić o link dziękuję za pomoc pozdrawiam

i40 brytyjczyk:

--- Cytat: "orzelek" ---jak działa ten Delphi
--- Koniec cytatu ---

Nie mogę tego opisać, z braku czasu na pobawienie się.
Była opcja wypalania dpf-a i mnóstwo innych.
Oczywiście zczytywanie błędów i kasowanie.
Mam win7, sony vaio z bluetooth- była płyta inatalacyjna- poszło za pierwszym razem.
Polski język jest w opcjach językowych w programie.
Z ebaya kupiłem, hadisiddiq (251)-nazwa sprzedawcy.

Opiszę z czasem, a przynajmniej postaram się to zrobić.
Pozdrawiam

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej