Pytanie czy przy tarczach 320mm klocek też jest 20mm wyższy.
Obstawiam, że tak. Stąd oczywiście, że może i zapewne ma to duże znaczenie. Mniejsza tarcza z miejszym klockiem = bardziej się "meczy" materiał przy mocnym hamowaniu bo jest mniejszy obszar pracy a przez to bardziej się nagrzewa i to jest grzanie na mniejszej powierzchni.
Dlatego uważam, że problemem sa tu zbyt małe tarcze w stosunku do gamarytu auta.
Jak zakładałem temat i pisałem po paru tu użytkownikach i40-tek PW-y to zauważyłem, że problem występował przy 16-tkach felgach. Stąd taki wniosek. Bo tu jest mniejsza średnica tarczy (tak mi się wydaje bo tego nie sprawdzałem).
Obstawiam, że najskuteczniejszym rozwiązaniem byłaby wymiana tarcz, zacisków i felg na większe.
Chyba, że jest tu ktoś kto ma podobne kłopoty tez na 17-tkach?
Jarzyna15 a Ty masz auto od nowości? W sensie jakie felgi miałeś w nim na starcie?