Forum > i40 VF

[i40 VF] UWAGA !!!!! pęka rama dachu w i40 kombi ( zdjęc

<< < (2/4) > >>

Piotr1234:
Witam wszystkich użytkowników i40.
Ostatnio robi się wielki szum wokół modelu i40 kombi z wadliwą konstrukcją karoserii. Samochody deformują się na ramie dachu ( powstają symetryczne wgniecenia ) samochodów o których wiem i mam ich dane w kraju jest już około 23. Codziennie liczba ich przybywa, gdyż właściciele nie zwracają uwagi na ten ważny element konstrukcyjny.
Do tego pęka przednia szyba w dolnym rogu po stronie pasażera.
Hyundai odpisuje użytkownikom że nie jest to wada konstrukcyjna lecz wada estetyczna.
Co sądzicie o tym wielkim problemie ????
Prośba do administratora o NIE KASOWANIE tego tematu

[ Dodano: 2015-04-28, 12:09 ]
Dodam jeszcze że właściciele wadliwych  i40 kombi dostali wezwanie do odstawienia samochodów do naprawy w serwisie  w Kobyłce k. Warszawy. Na pismo dotyczące zakresu naprawy H.M.P Sp zoo w Warszawie nie umie lub nie chce udzielić odpowiedzi. Podejrzewam że naprawa polegałaby na położeniu szpachli  i polakierowaniu zdeformowanego elementu.Rzeczoznawca ( biegły sądowy ) stwierdził że aby naprawić ten element to należy odciąć całe poszycie boczne samochodu aby dostać się do elementów ramy dachu.
Co sądzicie o tym problemie.

[ Dodano: 2015-04-28, 12:13 ]
Podaje treść pisma od H.M.P. Sp.zoo
Szanowny Panie,

Opisywany przez Szanownego Pana efekt jest jedynie natury estetycznej , z całą stanowczością stwierdzamy że nie mamy tu do czynienia z pękaniem jakichkolwiek  zgrzewów i z powstawaniem jakiegokolwiek niebezpieczeństwa dla użytkownika pojazdu czy innych uczestników ruchu drogowego. Sprawa jest niezwykle wnikliwie badana pod kątem bezpieczeństwa i wspomnianych zgrzewów zarówno przez naszych specjalistów jak i przez biegłego sądowego oraz dwóch rzeczoznawców w celu uzyskania maksymalnej wiarygodności danych z niezależnych źródeł.

Elastyczność nadwozia samonośnego powoduje że naturalnym jest że w trakcie eksploatacji poddaje się odkształceniom, odkształcenia te w skrajnych wypadkach powodują czasem pękanie szyb czy lakieru.
Ma na to wpływ wiele czynników, warunki drogowe (nierówności nawierzchni) , atmosferyczne (bardzo niska lub wysoka temperatura) obciążenie pojazdu ładunkiem lub pasażerami.
W zdecydowanej większości przypadków odkształcenia te są nie trwałe i niezauważalne. Nie mniej czasem zostanie przekroczony współczynnik elastyczności w stopniu który pozostawia ślad optyczny na nadwoziu. Mówiąc o problemie w danym pojeździe możemy tylko w takich kategoriach o tym rozmawiać.  Powstał niepożądany efekt ale po za estetyką nie ma żadnego wpływu na eksploatację a co za tym idzie bezpieczeństwo pojazdu.

Nie możemy tu mówić o wadzie konstrukcyjnej modelu i40, gdyż ilość pojazdów na rynku w stosunku do pojazdów w których zaobserwowano opisane zjawisko jest ułamkiem promila.

Sprawa jest priorytetowa i bardzo szczegółowo  analizowana przez producenta  celem jak najszybszego rozwiązania tej kwestii.  

Biorąc pod uwagę nietypowość formy  jak i pojedyncze pojazdy w których zaobserwowano podobny efekt, opracowanie rozwiązania tego zjawiska wymaga pewnej ilości czasu.

Niezwłocznie jak tylko możliwe będzie podjęcie konstruktywnych działań w tym kierunku zostanie Pan poinformowany.


Z poważaniem / Best regards


Maciej Janecki
After Sales Team
Hyundai Motor Poland Sp. z o.o.
ul. Wołoska 22, 02-675 Warszawa, Poland (Mokotów Nova, Budynek A, 8 piętro)
KRS pod nr 00000 67 315, NIP: 521-03-35-531

[ Dodano: 2015-04-28, 12:15 ]
Dotyczy: Hyundai i40 o numerze nadwozia ...................
Szanowny Panie,
Odpowiadając na skierowane do nas zapytanie odnośnie naprawy pojazdu, informujemy, że na tym etapie, przed jej rozpoczęciem, nie ma możliwości udzielenia informacji o niezbędnym zakresie czynności.
Dopiero po przejęciu pojazdu do naprawy i zakończeniu weryfikacji konkretnego zgłoszenia (egzemplarza pojazdu) pojawią się warunki umożliwiające podjęcie adekwatnych decyzji co do technologii jak i zakresu naprawy.
Z poważaniem

[ Dodano: 2015-04-28, 15:22 ]
Jeśli zauważyliście na swoim samochodzie ( i40 kombi ) wgniecenia na ramie dachu , lub pękła wam szyba proszę o info. do tego postu.

Maciek:
Ktoś już oddał auto do naprawy? Z przytoczonego fragmentu:


--- Cytuj ---Dopiero po przejęciu pojazdu do naprawy i zakończeniu weryfikacji konkretnego zgłoszenia (egzemplarza pojazdu) pojawią się warunki umożliwiające podjęcie adekwatnych decyzji co do technologii jak i zakresu naprawy.
--- Koniec cytatu ---

jednoznacznie wynika, że pracownicy HMP nie są po prostu w stanie określić jaka technologia naprawy będzie odpowiednia dla zaobserwowanej wady.

Piotr1234:
A kto odda samochód do naprawy konstrukcji nadwozia skoro sam importer ( H.M.P.Sp zoo ) nie wie jak podejść do naprawy. Tej wady konstrukcyjnej nie da się naprawić bez prucia karoserii. Samochody z tą wadą konstrukcyjną powinny być wycofane z eksploatacji a koszt zakupu zwrócony nabywcą, zgodnie z Ustawą o ochronie praw konsumenta.

gto.ferrari.599:
Pewnie będą starali się jakoś załagodzić sprawę, a co do zwrotu pieniędzy to możesz tylko pomarzyć...
P.S. Ja u siebie u Sonacie EF mam dach wgnieciony jakby delikatnie spadła na nią brama garażowa ale nic z tym nie robię, bo to wada fabryczna (zbyt miękka buda)..

Maciek:

--- Cytat: "Piotr1234" ---A kto odda samochód do naprawy konstrukcji nadwozia skoro sam importer ( H.M.P.Sp zoo ) nie wie jak podejść do naprawy. Tej wady konstrukcyjnej nie da się naprawić bez prucia karoserii. Samochody z tą wadą konstrukcyjną powinny być wycofane z eksploatacji a koszt zakupu zwrócony nabywcą, zgodnie z Ustawą o ochronie praw konsumenta.
--- Koniec cytatu ---

Bez prucia budy nie dowiedzą się jaka jest rzeczywista skala zniszczeń. Oddaj go na naprawę karoserii i goń na Ukrainę - tam i tak długo nie pojeździ ;-).

Nie wiem czy temat ogólnie nadaje się na forum, ponieważ HKP raczej nie dysponuje mocą sprawczą, aby ruszyć tą sprawę. Możemy sobie pogadać i pogdybać, ale temat musisz rozwiązać z pomocą swojego prawnika. Na wymianę auta raczej nie masz co liczyć, chyba że po długiej batalii sądowej, bo sami producenci raczej średnio przejmują się opinią jednostek (vide zgniłe Mercedesy pod salonami czy blog o wiecznie zepsutym Passacie).

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej