Autor Wątek: [Santa Fe SM] Tłumik końcowy - czy jest identyczny w CRDi i  (Przeczytany 8804 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
[Santa Fe SM] Tłumik końcowy - czy jest identyczny w CRDi i
« dnia: 11 Kwiecień 2015, 14:30:27 »
Tłumik końcowy w moim Santku pomału kończy swój żywot i zastanawiam się, czy zamontować używkę (z benzyny - w dieslach strasznie korodują), czy 2x droższy zamiennik (na oryginał raczej się nie porwę). Stąd pytanie - czy wszystkie SM-y mają taki sam tłumik końcowy (z poprowadzeniem rury itp. itd. - nie chciałbym kupować elementu ciętego, lecz cały tłumik wraz z rurą, złączem itp.) - bez względu na rodzaj silnika i napędu, czy też różnią się one czymś?

Offline vanhelsing

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 409
[Santa Fe SM] Tłumik końcowy - czy jest identyczny w CRDi i benzynowych?
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Kwiecień 2015, 22:08:18 »
Jeśli chodzi o kształt tłumika i mocowanie to raczej są takie same. Natomiast nie wiem jak wygląda sprawa z wnętrzem tłumika. Wiadomo, że jeśli będzie inne to silnik może nie pracować właściwie-tak jak np. przy zatkanym wydechu. Może ktoś to sprawdzał i może coś powiedzieć? Ale podobno naprawdę duże koszty generuje dopiero wymiana pierwszego tłumika. Oryginał jest sprzedawany jako jeden element razem z katalizatorem a to oznacza masakryczne ceny. Zamienników praktycznie nie ma a jak są to rzemieślnicze tragicznej jakości. Lepiej ratować i łatać oryginalny wydech na samochodzie i liczyć, że pojeździ jeszcze trochę.

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
[Santa Fe SM] Tłumik końcowy - czy jest identyczny w CRDi i benzynowych?
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Kwiecień 2015, 13:31:39 »
Przód mam zdrowiutki, natomiast końcowy strasznie się posypał po zimie - praktycznie złazi z niego wierzchnia warstwa płaszcza.

Offline vanhelsing

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 409
[Santa Fe SM] Tłumik końcowy - czy jest identyczny w CRDi i benzynowych?
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Kwiecień 2015, 21:31:19 »
Jeśli nie złazi na całości a tylko masz stosunkowo nieduże ubytki wierzchniego płaszcza(takie 1-2 cm),to kup w sklepie mot. metal w tubce. Jest to materiał epoksydowo-metaliczny dwuskładnikowy.Mieszasz,wypełniasz ubytki i już.W zestawie jest siateczka wzmacniająca wielkości dłoni-dodatkowo wzmacnia naprawiane miejsce.Po stwardnieniu jest odporny na warunki atmosferyczne i chemiczne,można obrabiać,np szlifować.Bardzo trwały.Ale jak ubytki duże to może warto zaryzykować montaż tego z benzyniaka? Na Alle są po ok 100zł i niektóre wyglądają jak nówki.

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
[Santa Fe SM] Tłumik końcowy - czy jest identyczny w CRDi i benzynowych?
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Kwiecień 2015, 08:10:41 »
Niestety - mocno posypał się na rancie od góry, skorodowały wieszaki itp. itd. Ratować tego nie ma sensu.

Wydaje mi się, że używany oryginał w cenie nawet rzędu 200-250 złotych (w momencie montażu niezardzewiały i zabezpieczony farbą odporną na wysoką temperaturę) będzie trwalszy, niż zamienniki firm - kogucików (naturalnie wszędzie jest "niemiecka" blacha itp. itd.).

Diesel ma na pewno gorsze warunki pracy (jeśli chodzi o wnętrze, końcówkę itp.) - w końcu zawartość siarki w ON jest większa, niż w benzynach, stąd korozja postępuje szybciej.

felkner

  • Gość
[Santa Fe SM] Tłumik końcowy - czy jest identyczny w CRDi i benzynowych?
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Kwiecień 2015, 17:02:53 »

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
[Santa Fe SM] Tłumik końcowy - czy jest identyczny w CRDi i benzynowych?
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Kwiecień 2015, 17:22:56 »
I który końcowy kupiłeś?

Jak się ma dźwięk zamiennika do oryginału? Miałem kiedyś przykre doświadczenia z (chyba... nie pamiętam już dokładnie - dawno temu, inne auto...) Izawitem. Auto po wymianie tłumika "pierdziało" dziwnie - dźwięk był po prostu brzydki i nieprzyjemny.

felkner

  • Gość
[Santa Fe SM] Tłumik końcowy - czy jest identyczny w CRDi i benzynowych?
« Odpowiedź #7 dnia: 13 Kwiecień 2015, 17:30:08 »

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
[Santa Fe SM] Tłumik końcowy - czy jest identyczny w CRDi i benzynowych?
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Kwiecień 2015, 17:33:18 »
A on jest profilowany podobnie do tłumika fabrycznego, czy to "jajowata" puszka?

Sprzedawany jest razem z odcinkiem rury wydechowej (jak oryginał), czy trzeba go spawać?

felkner

  • Gość
[Santa Fe SM] Tłumik końcowy - czy jest identyczny w CRDi i benzynowych?
« Odpowiedź #9 dnia: 13 Kwiecień 2015, 17:34:56 »

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
[Santa Fe SM] Tłumik końcowy - czy jest identyczny w CRDi i benzynowych?
« Odpowiedź #10 dnia: 13 Kwiecień 2015, 17:39:29 »
E problemów nie szukam ;-) a wręcz przeciwnie - szukam maksymalnie bezproblemowych rozwiązań :-) Pytam, bo różnie bywa - jak pisałem - czasem auto dziwacznie brzmi, czasem tłumik "dedykowany" bez szlifierki i spawarki nie daje się zamontować ;-)

Skoro Bosal jest dobrze dopasowany, to pewnie na taki tłumik się skuszę.

felkner

  • Gość
[Santa Fe SM] Tłumik końcowy - czy jest identyczny w CRDi i benzynowych?
« Odpowiedź #11 dnia: 13 Kwiecień 2015, 17:45:28 »

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
[Santa Fe SM] Tłumik końcowy - czy jest identyczny w CRDi i benzynowych?
« Odpowiedź #12 dnia: 13 Kwiecień 2015, 17:50:56 »
Mocny tekst ;-)

Tłumik końcowy Klariusa jest dostępny za około 500 złotych.

Offline vanhelsing

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 409
[Santa Fe SM] Tłumik końcowy - czy jest identyczny w CRDi i benzynowych?
« Odpowiedź #13 dnia: 31 Maj 2016, 16:01:16 »
Odświeżam pytanie które pierwszy zadał volcan-czy tłumik końcowy z 2.7 benzyna (a może też środkowy?) pasuje do 2.0 CRDI? wiem, że przebieg całego wydechu jest identyczny ale co z tłumikiem? Używkę z rurą do 2.7 można dostać w niezłej cenie. No i wiadomo-oryginał jest dwuwarstwowy i posłuży na pewno lepiej i dłużej niż zamiennik. Ale co z wnętrznościami?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe SM] Tłumik końcowy - czy jest identyczny w CRDi i benzynowych?
« Odpowiedź #14 dnia: 01 Czerwiec 2016, 20:26:44 »