Forum > i20
[i20 PB] Przyspieszanie i20
el capitan:
Co ciekawe u mnie objawia się tylko na dwójce...trójka i wyżej idą normalnie. Po wygrzaniu w mieście, problemy znikają. :-P Po prostu ten typ tak ma:)
adrian9001:
Podepnę się pod temat bo wątek też o przyśpieszaniu. To że jak depnę mu gaz na zimnym silniku to też mam dziurę.. Natomiast zauważyłem ostatnio inną rzecz. Na 2, 3, 4 i 5 biegu jak depnę gaz do połowy żeby przyśpieszyć powoli to wszystko ok, ale jak depnę do dechy to słysze szum, świst powietrza, tak jakby gdzieś z tyłu samochodu. Przy złożonej tylnej kanapie świst jest bardziej słyszalny. Wcześniej tak nie miałem, pojawiło się to jakiś miesiąc temu. Tak jakby zasysał gdzieś duuuużo powietrza, ale tylko przy gazie w podłodze.
W ASO powiedzieli że to taka charakterystyka tego silnika, lecz mam wyczulony słuch i taki świst pojawił się niedawno.
Czy ktoś z Was ma taką przypadłość, lub wie co to może być?
Pozdrawiam.
ziutek:
Sporadycznie coś takiego mi się zdarza na 3-ce, ale tylko przy włączonej klimie i niezbyt dużych obrotach. Tak jakby na chwilkę się zastanawiał. Dla porównania w getzie (1.4 97km) mojego taty często tak się zdarza - samochód mało jeżdżony, głównie po mieście. Podejrzewam kiepskie świece w obu samochodach.
A co do "turbodziury" na zimnym silniku to normalka, co więcej, nie wolno deptać zanim się rozgrzeje, bo można zaszkodzić silnikowi.
A jeszcze w temacie przyspieszania, jestem ciekawy jak jest u was z osiągami: 0-100 i elastyczność. U mnie do setki licznikowej około 11,5s, 60-100 na 4biegu 11,4s, 60-100 na 3 biegu 7,4s. Te wartości były przeze mnie kilkakrotnie sprawdzane i są powtarzalne w następujących warunkach:paliwo V-power 95, prosta bez wiatru, samochód bez obciążenia - tylko kierowca.
Jak jestu was, lepiej?, gorzej?, czy tak samo?
Jak na moje oko to jak na 78 koni te osiągi są b.dobre. Dodam, że getz 1.4 97km ma gorszą elastyczność na 3-ce i 4-ce o ponad sekundę w tych samych warunkach.
MG42:
Ja w Getz'ie 1.3 (85KM) mam 19 s do setki. (lekko z górki - 18s.) Takie mam "turbodziury". Już 10 dzień szukam przyczyn.
adrian9001:
Odnośnie mojego poprzedniego postu (świst przy dodawaniu gazu) to serwis znalazł przyczynę - jest to przepalająca się końcówka tłumika oraz oderwała się plecionka w układzie wydechowym. Tak na przyszłość jakby ktoś miał podobną przypadłość. Obydwa elementy wymieniono na nowe w ramach gwarancji i teraz w samochodzie cisza jakby był nowy.
Pozdrawiam.
Nawigacja
[#] Następna strona