Autor Wątek: [Getz] lampy do jazdy dziennej  (Przeczytany 2413 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

jergar

  • Gość
lampy do jazdy dziennej
« dnia: 27 Październik 2008, 19:18:29 »
Witam chciałbnym załozyć w miejsce gdzie są otwory na halogeny lampy do jazdy dziennej jakie mi polecacie, czy to musi być zrobione w serwisie zeby nie stacic gwarancji - dzieki za podpowiedzi :-)
« Ostatnia zmiana: 20 Czerwiec 2020, 19:42:03 przez Brt »

vesoly

  • Gość
lampy do jazdy dziennej
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Październik 2008, 20:34:27 »
Ponieważ będzieszi ngerował w elektrykę auta to w razie problemów Hyundai może unieważnić gwarancję na elektrykę auta. Myślę jednak, że jeżeli będzie to wykonane porządnie to do niczego się nie przyczepią. Ja 4 dni po kupieniu accenta w salonie sam założyłem czujniki cofania wraz z wyświetlaczem na desce rozdzielczej i starałem się wszystko zrobić jak należy, kable prowadziłem przewidzianymi do tego korytkami wzdłuż progów i byłem już kilka razy w ASO i nie mieli nic przeciwko.
Pamiętaj o bezpiecznikach i odpowiednich kablach żeby w razie czego nie zrobić sobie pożaru pod maską. No i daj znać jakiej firmy światełka zamontowałeś i jak Ci się to sprawuje - ewentualnie wrzuć fotki bo sam jestem zainteresowany tym tematem.

klodek

  • Gość
lampy do jazdy dziennej
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Październik 2008, 21:08:36 »
Na starym forum była dokładna instrukcja montażu Halogenów...
Może ktoś ma to i podeśle jeszcze raz ... ?? :>
Ja proponuje Oryginały, bo na allegro można nowe dostać od ok. 52zł... a oryginał to oryginał :D

Brt85

  • Gość
lampy do jazdy dziennej
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Październik 2008, 21:11:24 »
Cytat: "klodek"
Na starym forum była dokładna instrukcja montażu Halogenów...

Masz na myśli to-> http://www.hyundaifanklub.pl/?id=55477&location=f&msg=1&lang_id=PL

klodek

  • Gość
lampy do jazdy dziennej
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Październik 2008, 07:20:38 »
TAK...
Chodzi mi dokładnie oto :]

IgoReCzeK

  • Gość
lampy do jazdy dziennej
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Październik 2008, 10:49:54 »
Witam. W sumie oferta typowych lamp do jazdy dziennej jest ograniczona. Z uwagi na duże różnice cenowe proponuję samemu wybrać coś z tej oferty. Hella robi dobre produkty i mogę je spokojnie polecić, ale niestety dość drogie, mówię niestety domyślając się, że chciałbyś ( chciałby Pan ) problem rozwiązać z jak najmniejszymi kosztami. Pozdrawiam Igor.
P.S.
Można zaadoptować lampy przeciwmgielne ale trzeba podnieść ich wysokość montowania i skierować lekko do góry z uwagi na charakterystykę odbłyśników. Tutaj wybór jest dużo większy i możliwość ograniczenia kosztów przy zakupie.

Witek

  • Gość
lampy do jazdy dziennej
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Październik 2008, 20:00:29 »
Cytuj
Można zaadoptować lampy przeciwmgielne ale trzeba podnieść ich wysokość montowania i skierować lekko do góry z uwagi na charakterystykę odbłyśników.


Ale czy wtedy te lampy będą mogły służyć jako światła do jazdy dziennej?

IgoReCzeK

  • Gość
lampy do jazdy dziennej
« Odpowiedź #7 dnia: 31 Październik 2008, 12:51:44 »
Cytat: "Witek"
Ale czy wtedy te lampy będą mogły służyć jako światła do jazdy dziennej?

Witam. Przepisy zarówno polskie jak i unijne nie precyzują jaka ma być charakterystyka światła emitowana przez lampę do jazdy dziennej. Lampa natomiast musi spełniać warunek ( przepisy polskie ): minimalna powierzchnia świecenia lampy musi być ≥40cm² i ( dla osób poruszających się po Europie przepisy ECE-R87 ) intensywność światła reflektora do jazdy dziennej powinna zawierać się od 400 do 800 kandeli. Intrygujące jest jeszcze inne obostrzenie wynikające z polskich przepisów a dotyczące połączenia elektrycznego świateł do jazdy dziennej w sposób, który ma zapewniać równoczesne świecenie tylnych świateł pozycyjnych oraz w przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone ( to akurat jest logiczne ). W takiej sytuacji montowanie dodatkowego reflektora z palnikiem żarowym mija się jakoby z celem z uwagi na bilans mocy pobieranej przez lampę do jazdy dziennej a światłami mijania. Trzeba zdać sobie sprawę, by sprostać przepisom ingerencja w układ elektryczny samochodu będzie dość poważna. Skonfigurowanie takiego systemu wymaga użycia przynajmniej kilku przekaźników i układów logicznych ( szczególnie w sytuacji gdy będziemy chcieli wyłączyć sobie oświetlenie deski rozdzielczej ). Minimalna odległość lampy do jazdy dziennej od ziemi do dolnej krawędzi lampy to 25 cm. Wiadomym jest, że głównym zamierzeniem używania świateł do jazdy dziennej jest zwiększenie widoczności poruszającego się pojazdu. W związku z tym lampa taka nie powinna dawać skoncentrowanej wiązki światła o małym koncie widzenia ( szczególnie przez pieszych poruszających się po poboczu ). Dlatego nie wszystkie halogeny będą się nadawać do zaadoptowania ( jest jeszcze jedna kwestia, o której pewnie nie wszyscy wiedzą i adoptowanie halogenów może przejść nam na sucho, a mianowicie na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL ). :mrgreen: Ja osobiście w takiej sytuacji skłaniał bym się ku rozwiązaniom z diodami posiadającym odpowiednie oznaczenia na lampach. Pozdrawiam Igor.

Ele-T

  • Gość
lampy do jazdy dziennej
« Odpowiedź #8 dnia: 21 Listopad 2008, 12:07:27 »
Cytat: "Brt85"
Cytat: "klodek"
Na starym forum była dokładna instrukcja montażu Halogenów...

Masz na myśli to-> http://www.hyundaifanklub.pl/?id=55477&location=f&msg=1&lang_id=PL


hyhy, jednak mój manual się przydaje do czegos :)