Forum > i20
Nowy i20 wrażenia po jeździe próbnej
ziutek:
To nie tyko kwestia wagi, nowy i20 jest cięższy średnio o 70kg -ok.
Tyle, że moja i20-stka czasem wiozła całą rodzinę plus bagażnik zawalony na maks, plus przyczepka co najmniej 300kg. Dynamika nowego i20 jest na poziomie wspomnianego zestawu. Nie żartuję, to jest dramat.
Pamiętam pierwszą trasę moim hyundaiem do teściów, całą rodzinka, bagażnik na full, na dotarciu bez przyczepki oczywiście. Jechałem bardzo spokojnie, ale w pewnym momencie przy wyprzedzaniu traktora na dwójce przy 40 km/h trochę przycisnąłem i zdziwiłem się jak ładnie wystartował i po raz pierwszy poczułem przyjemne uczucie lekkiego wgniatania w fotel, naprawdę silniczek była bomba i radził sobie z dużym obciążeniem.
Na jeździe testowej jechaliśmy w trójkę. W jedną stronę mój znajomy kierował, sprzedawca z przodu, ja z tyłu, z powrotem ja jechałem. W pewnym momencie na trasie przy 100km/h doszliśmy fiata seicento, jechał spokojnie 90 km/h, z przeciwka z wolna zbliżał się jakiś samochód, kolega zredukował na czwórkę, przycisnął, poczekał....... i zrezygnował wbijając z powrotem piątkę. Jego mina była bezcenna. W drodze powrotnej go zrozumiałem kiedy zasiadłem za sterami tego "cuda".
vqsoft:
wiesz i20 z silnikiem 75km wg mnie wyogole nie jedzie :) nie wiem jak ty Tym ciągałeś przyczepe :)
de_assis:
--- Cytat: "vqsoft" ---wiesz i20 z silnikiem 75km wg mnie wyogole nie jedzie :) nie wiem jak ty Tym ciągałeś przyczepe :)
--- Koniec cytatu ---
:lol: Dobre
Rózne spojrzenia maja ludzie na silniki.
Mi tam 1.2 w i20 nie przeszkadza, nawet to auto jedzie, kolega raz ze mną jechal i nawet wyrażał zdziwienie ze 1.2 jedna potrafi tak jechac.
Oczywiscie z obciazeniem tak super nie ma, do tego odwieczny problem przynajmniej u mnie jak z tyłu ktos wsiadzie to co chwile mi inni mrugaja ze niby na dlugich jade bo tak tyl dociazony. Oczywiscie da sie przestawic swiatla ale malo kiedy jezdze w wiecej jak 2 osoby wiec nawet pokretla sie szukalem od regulacji.
Jacaw:
--- Cytat: "vqsoft" ---wiesz i20 z silnikiem 75km wg mnie wyogole nie jedzie :) nie wiem jak ty Tym ciągałeś przyczepe :)
--- Koniec cytatu ---
To zależy czego oczekujesz, mnie te moje 78km jakoś dociągnęło do Chorwacji oraz Bułgarii, więc nie jest tak źle. Aczkolwiek demon osiągów to to nie jest i przyznam, że faktycznie po obciążeniu jest już lekko mułowaty, a z przyczepką to już jest raczej spore wyzwanie... :-)
ziutek:
Tylko że ja nie miałem 75 KM, tylko 88KM, z czego do 4500obr/min miałem ostrą górkę momentu obrotowego i przy tych obrotach osiągał 127 Nm i 80 KM, później był spadek momentu i mocy, a na końcu zakresu obrotowego przy 6300 miałem 88KM.
Ogólnie ten samochód do 4500 obr/min jeździł jak 100 konne 1.4, a przyspieszenie do setki było lepsze o 2 sekundy względem danych fabrycznych.
Patrząc na dane techniczne nowego i20 spodziewałem się, że 84 KM przy trochę większej masie może odrobinę wolniej jeździć, jak moja stara i20, ale okazało się że jest jak napisałem.
Zresztą mam też porównanie do Fabii II kombi 1.4 16V 85 KM, czyli cały 1KM więcej niż nowa i20 i prawie ta sama masa. Osiągi tej fabii są prawie identyczne (mimo całkiem odmiennego charakteru silnika w stosunku do hyundaia) do mojego starego hyundaia, więc porównanie dynamiki nowej i20 do zwykłej fabii 1.4 to również przepaść.
Żeby było jasne, moją intencją jest porównanie dynamiki samochodów z podobną masą i mocą.
Wiadomo, że ogólnie i20 z silnikiem 1,2 nie jedzie jak się porówna do TSI, czy większych pojemności.
Nawigacja
[#] Następna strona