Autor Wątek: Oznaczenie silnika 1.6 w i30cw  (Przeczytany 3096 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

yeti431

  • Gość
Oznaczenie silnika 1.6 w i30cw
« dnia: 19 Styczeń 2010, 15:08:46 »
Zwracam się do wszystkich którzy mogą mi wyjaśnić moje wątpliwości. Otóż kupiłem w grudniu 2009 nowy i30cw 1.6 benzyna z salonu. Trochę jestem zawiedziony jego przyspieszeniem. Mam wątpliwości czy aby z faktury te 126 KM jest prawdziwe. W jaki sposób można sprawdzić (wizualnie) czy czasami nie mam pod maską 1.4 Pozdrawiam

Jarek

  • Gość
Oznaczenie silnika 1.6 w i30cw
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Styczeń 2010, 18:35:04 »
Trzeba rozszyfrować VIN a poza tym jest przecież świadectwo homologacji.

tomanek53

  • Gość
Oznaczenie silnika 1.6 w i30cw
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Styczeń 2010, 20:28:52 »
Cytat: "yeti431"
czy czasami nie mam pod maską 1.4

Moim zdaniem, to zupełnie niemożliwe!

Natomiast przyczyn subiektywnych odczuć, które prowokowałyby do takich podejrzeń jest wiele.
Dużo zależy od auta, którym jeździło się poprzednio! Przesiadając się do i-30 1,6/122 KM z Hyundaia Getza (1341ccm; 82 KM) też miałem wrażenie, że nowe auto słabo przyśpiesza!
Jednak to tylko złudzenie.
Po pierwsze Getz miał dużo krótsze dwa pierwsze biegi, co sprawiało wrażenie, że jest bardzo zrywny.
Po drugie to w Getzu, jednak znacznie wyraźniej czuć szybkość z jaką się poruszamy.

Po trzecie wreszcie, aby faktycznie skontrolować przyśpieszenia samochodu, należało by rozpędzać go intensywnie na każdym kolejnym biegu, do prędkości obrotowej, minimum 6000 obr/min. - a tego z kolei nie polecam w zupełnie nowym samochodzie!

Owszem, przez pierwsze 3000 km należy jeździć ze zmienną prędkością obrotową silnika i generalnie nie obawiać się wysokich obrotów, ale to nie oznacza, że można co chwila korzystać z absolutnie pełnych możliwości jednostki napędowej!

Silnik łagodnie "przyzwyczajany" do pracy na wysokich obrotach, będzie potem chętnie na te obroty wchodził i z pewnością maksymalne przyśpieszenia okażą się satysfakcjonujące!

Poza tym, to w sumie niewielka różnica w przyśpieszaniu ze startu stojącego do 100 km/h;
Getz 1,3 - 11,5 sekundy
i-30 1,6 - 10,8 sekundy

***

yeti431

  • Gość
Oznaczenie silnika 1.6 w i30cw
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Styczeń 2010, 21:11:15 »
Ślicznie dziękuję Panu za naprawdę wyczerpujące rozwinięcie tematu. Musze przyznać do XI 2009 jeździłem Albeą 80KM, a w grudniu 3 tygodnie przed zakupem i30cw Vectra 1.9. zapewne ta Vectra tak mi namieszała. Dziękuję Pozdrawiam tomanek53[/b],

yeti431

  • Gość
Oznaczenie silnika 1.6 w i30cw
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Styczeń 2010, 21:13:08 »
Panie Jarku Panu również dziękuję za podsunięcie dobrej rady co do rozwiania wątpliwości

Carexpert

  • Gość
Oznaczenie silnika 1.6 w i30cw
« Odpowiedź #5 dnia: 19 Styczeń 2010, 22:58:02 »
Zapewne to po przejsciu z Vectry sa te odczucia. Vectra 1,9 jeszcze jak byla na 16 (16 zaworow) ze zmiennym kolektorem dolotowym to moc 150KM i to w nowoczesnym dieselu na comonie z turbina wiec musi przyspieszac szybciej niz slabszy 1,6 wolnossacy w benzynie. Diesel o tej samej mocy szybciej przyspiesza bo moment obrotowy ma niski a zwlaszcza te doladowane z Vectry.

tomanek53

  • Gość
Oznaczenie silnika 1.6 w i30cw
« Odpowiedź #6 dnia: 19 Styczeń 2010, 23:45:08 »
Cytat: "Carexpert"
Diesel o tej samej mocy szybciej przyspiesza
No, to jest dyskusyjne stwierdzenie.
Weźmy pierwszy przykład z brzegu.

Hyundai i-30 1,6 benzyna vs Hyundai i-30 1,6 CRDI

Na papierze wersja benzynowa osiąga setkę ułamek sekundy wcześniej. Za kierownicą, wydaje się, że nawet dwulitrowy benzyniak nie da rady temu nowoczesnemu turbodieslowi.

A jak jest naprawdę? Podejrzewam, że pierwszą fazę wyścigu równoległego wygrał by w cuglach diesel ze wzgledu na duży moment obrotowy dostępny już od niewielkiej predkości obrotowej.
W końcówce jednak mógłby wygrać benzyniak. Jednak te 6000 obr/min (z górką!) na każdym kolejnym biegu, to jest coś co tygrysy lubią najbardziej.

***

IgoReCzeK

  • Gość
Oznaczenie silnika 1.6 w i30cw
« Odpowiedź #7 dnia: 20 Styczeń 2010, 12:37:51 »
Cytat: "Carexpert"
Vectra 1,9 jeszcze jak byla na 16 (16 zaworow) ze zmiennym kolektorem dolotowym to moc 150KM i to w nowoczesnym dieselu na comonie z turbina wiec musi przyspieszac szybciej niz slabszy 1,6 wolnossacy w benzynie.

Witam. Dokładnie tak jest. Miałem okazję kiedyś na "Jedynce" przystawić się do takiego samochodu i z rozczarowaniem przyznam, że parametry przyśpieszania mieliśmy identyczne, więc w pełnej rozpiętości podróżnej nie udało mnie się wyprzedzić tego samochodu. Miał małą zapaść w przedziale prędkości 100-150km/h, ale to nie wystarczało do pokonania rywala jadąc bezpośrednio za nim (jechałem wówczas na LPG). Co za tym idzie trzeba by przeliczyć jakie mamy współczynniki KM/waga (porównując Sonatę i i30) i to może dać odpowiedź do ewentualnych subiektywnych odczuć kolegi, co do dynamiki przyspieszania. Pozdrawiam Igor.
P.S.
Oczywiście ze startu zatrzymanego na równoległych torach jazdy Vectra by przegrała, ale to jest inna para kaloszy.