Autor Wątek: Check Engine - czy w każdej J2?  (Przeczytany 7473 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Bnn84

  • Gość
Check Engine - czy w każdej J2?
« dnia: 18 Styczeń 2010, 13:15:09 »
Witam,
Znalazłem podobny temat, ale dotyczył J1. Moja Landryna jest polskiego pochodzenia, nie ma poduszki, ani ABS. Odnoszę również wrażenie, że nie ma lampki Check Engine, która wg instrukcji z hmaservice powinna zapalać się na kilka sekund po włączeniu zapłonu. Czy to możliwe, że nie ma tej kontrolki?
Pozdrawiam, Karol

IgoReCzeK

  • Gość
Check Engine - czy w każdej J2?
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Styczeń 2010, 13:22:51 »
Cytat: "Bnn84"
Czy to możliwe, że nie ma tej kontrolki?

Witam. Niemożliwe. Najprawdopodobniej spaliła się żarówka. Pozdrawiam Igor.
P.S.
Istnieje również taka możliwość, że przed sprzedażą ktoś ją rozłączył, byś nie dochodził dlaczego świeci się na stałe? :roll:

Bnn84

  • Gość
Check Engine - czy w każdej J2?
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Styczeń 2010, 13:31:44 »
Dogrzebałem się na forum do tematu, gdzie jeden z kolegów opisał, że miał fabrycznie zaślepioną tę lampkę. Wystarczyło przełożyć żarówkę z ABS, bądź sygnalizacji nadbiegu i CE zaczęło świecić. Gdyby ktoś celowo rozłączył, powinienem mieć jakieś problemy chyba? Auto jeździ jak trzeba, spala jak trzeba, co zatem mogłoby jeszcze być sygnalizowane?

BartBartez

  • Gość
Check Engine - czy w każdej J2?
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Styczeń 2010, 13:34:58 »
Cytat: "IgoReCzeK"
Witam. Niemożliwe

A dlaczego?
Większość Coupetek nie ma tej lampki. Tak jak kolega pisał jest zaślepiona. U mnie również ;-)

IgoReCzeK

  • Gość
Check Engine - czy w każdej J2?
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Styczeń 2010, 13:55:53 »
Cytat: "BartBartez"
Większość Coupetek nie ma tej lampki. Tak jak kolega pisał jest zaślepiona.

Panowie. Nie ma, a zaślepiona - to jest różnica. Nie chcę się wdawać w zbyteczną polemikę, ale jeśli są przewody, oprawka i wydrukowany piktogram w liczniku, to brak żarówki (wstawienia "czegoś tam" w jej miejsce) nie zmienia faktu, że kontrolka jest. ;-) No chyba, że jej nie ma wcale, to oczywiście zwracam honor. ;-)
P.S.
Moja wypowiedź o ewentulanym odłączeniu kontrolki była jedynie sugestią. Kontrolka Check Engine (jej zapalenie na stałe) informuje o problemach z jednostą napędową (niedomagania układu zapłonowego, paliwo złej jakości i jeszcze wiele innych).

Bnn84

  • Gość
Check Engine - czy w każdej J2?
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Styczeń 2010, 14:17:14 »
Niefortunnie i nieprecyzyjnie opisałem problem w pierwszym poście ;) Powinno być coś w stylu "czy to możliwe, że fabrycznie nie montowano żarówki CE". Celowe odłączenie raczej odrzucam, gdyż klasa problemów pokazywanych przez CE jest taka, że byłyby wyczuwalne w codziennej eksploatacji - pod prawą nogą i przy dystrybutorze.
Gdy zrobi się sympatyczniej na dworze, przystępuję do rozebrania liczników i naocznego sprawdzenia.

IgoReCzeK

  • Gość
Check Engine - czy w każdej J2?
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Styczeń 2010, 14:31:28 »
Cytat: "Bnn84"
Gdy zrobi się sympatyczniej na dworze, przystępuję do rozebrania liczników i naocznego sprawdzenia.

Jeśli już się zdecydujesz na ten "zbieg", to na Twoim miejscu zamontował bym przedmiotową żaróweczkę. Może popadam w "przesadyzm", ale jeśli już coś jest, to niech działa. ;-) Pozdrawiam Igor.

Złośnik

  • Gość
Check Engine - czy w każdej J2?
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Styczeń 2010, 14:38:16 »
Dokładnie kolego - są zaślepione otwory pod żarówki CE i Pasów.
Wystarczy wyjąć zegary i odwracając licznik przełożyć żarowki z prawej strony na lewą.
Z prawej strony (patrząc od tyłu licznika) są wsadzone żarówki od tempomatu, chyba świec żarowych ale tego ani TY ani ja nie mam - więc przekąldasz żarówki, zaślepiasz otwory tak jak były po drugiej stronie i wszystko działa.
Oczywiście nei oczekuj zelapka od pasów będzie ci działać w sposób - póki masz pasy niezapięte to będzie migać.
Jest swoisty - przypominacz i po kilku sekundach od zapłony ona również gaśnie.
Ale działać powinny wszystkie.
Jak sprawdzić CE czy zapali się na stałe hmmm - jakiś prosty sposób napewno ktoś poda.

Bnn84

  • Gość
Check Engine - czy w każdej J2?
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Styczeń 2010, 14:45:46 »
Dziękuję za porady, na wiosnę CE i pasy będą świecić. Temat chyba można uznać za wyczerpany.

dotka8

  • Gość
check
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Styczeń 2010, 14:46:55 »
Mości Panowie

U mnie ta kontrolka jest fabrycznie zaślepiona żeby dać tam żarówkę ro musiałbym rozwiercać obudowę.Tak więc nie wszystkie j2 miały checkenigme.Autko krajowe kupione w polskim salonie.

pozdrawiam

Złośnik

  • Gość
Check Engine - czy w każdej J2?
« Odpowiedź #10 dnia: 18 Styczeń 2010, 17:34:52 »
Tak kolego, ONO jest zaślepione ale.... kawałkiem białej taśmy :)
Pozdrawiam.

spicia

  • Gość
Check Engine - czy w każdej J2?
« Odpowiedź #11 dnia: 18 Styczeń 2010, 21:36:41 »
dużo tam tego rozkręcania jest , bo może juto u siebie bym sprawdził

dotka8

  • Gość
Check Engine - czy w każdej J2?
« Odpowiedź #12 dnia: 19 Styczeń 2010, 10:17:13 »
Złośnik u mnie fabrycznie nie ma otworu sprawdziłem osobiście wymieniając żarówki-jak chcesz to możesz podskoczyć do Sławkowa na Euroterminal i sprawdzić zdjęcie zegara to pół godziny i stawiasz piwo...

acha-nie ma też instalacji elektrycznej pod ce (chodzi o listwę zasilającą na zegarach)

Złośnik

  • Gość
Check Engine - czy w każdej J2?
« Odpowiedź #13 dnia: 19 Styczeń 2010, 11:35:40 »
Nie ma ścieżek podprowadzonych pod żarówkę ? Czy też nie ma wtyczki jednej do zegarów ?
Jak wtyczki masz 3 tzn ze po prostu masz inne zegary, masz wersję gls, jest mało proawdopodobne byś nie miał fabrycznie CE w zegarach - chyba że masz zegary lub miałeś zmieniane, konsultowałem to z 3-4 osobami też z wersją Wagon i moze Cię to zdziwi - CE u nich to kwestia wsadzenia żarówki, otwór zaślepiony taśmą, taśma ze ścieżkami podprowadzona pod miejsce żarówki.
Zobacz czy nie miałęś nic kombinowane, masz wersję Europejską Lantry ?

spicia odkręcania jest od biedy 7 wkrętów krzyżakowych. Na dzień dobry od góry dwa, zaraz nad kierownicą pod zegarami, za gumową osłoną, za stacyjką w głebi 2 wkręty, zdejmujesz plastikową osłonę jak odkręcisz te 4 wkręty i właściwe zegary trzymają się na 3 wkrętach. Wykręcasz, wyjmujesz, odpinasz 3 kostki z tyłu (każda pasuje tylko w jedno miejsce - więc nie ma problemu i strachu), i zegary masz na wierzchu.
Wszystko robisz na wył. zapłonie.
Skąłdając trzeba uważnie osadzić zegary trafiając linką prędkościomierza w gniazdo w zegarach. Aby ułatwić sobie sprawę odkrecach osłonę stacyjki, 3 wkrety dookoła dźwigni regulacji płaszczyzny pionowej kierownicy.
Raptem 10 minut całej roboty.

Kolego, rozumiem że możesz nie mieć np. otworów w zegarach (ale wątpię, zwłaszcza w wersji gls) ale jak są 3 pełne kostki, to CE jest, poza tym to jest hyundai, ja też nei maiłem wsadzonej żarówki i oprawki, ale taśma z napawanymi ścieżkami była, fabrycznie zaślepione otwory też, wsadzam zarówkę i hula.
Ale kłóciłs ię nei będę, przyjeżdżać nei będę bo nei piszę bloga i nie fascynuje mnie to tak bardzo co kto ma a co nie, bądź uprzejmy zrób chociaż fotkę tu każdy chce pomóc - zauważyłeś zebym wpierał coś na siłę ?
Ja nie mówię ze musi być bo ja tak mam, miałem.
Pytałem, szukałem więc mówię - nei spotkałem się w 3-4 tych samych autach, wersji i rocznikach tych samych by było inaczej.
Daj fotkę. Jak coś to dla innch też będzie to informacja a aj też skorzystam na tym.

spicia

  • Gość
Check Engine - czy w każdej J2?
« Odpowiedź #14 dnia: 19 Styczeń 2010, 12:44:20 »
siemka u mnie temat już ogarnięty
miejsca miałem zaślepione biała folia trzeba bylo podniesc sciezki zeby sie dostac bo niej faktycznie z góry mogło wyglądać jak by było zalane plastykiem
żarówki przełożyłem z tempomatu
teraz wszystko śmiga CE zapala sie ma chwile i gasnie a lampka od pasów przypomina o ich zapięciu
10 min roboty z zegarkiem w ręku