Forum > Lantra / Elantra

[Elantra MD] Stukanie zimnego silnika

<< < (2/2)

makaronek:
oddalem go na przeglad 30kkm, mam wrazenie, ze juz nie stuka. Probowali doszukac sie tego na przegladzie ale musialbym auto zostawic na noc, co mi srednio pasowalo (zeby odpalili faktycznie na zimnym). Jak zrobi sie chlodniej i bedzie stukal to nagram wariata :)

silnik poprawilem, sorki za wprowadzanie w blad

kosmos2011:
W instrukcji do i30 GD 2013 gdzie też jest montowany silnik G4FG producent dopuszcza lepkości oleju 0W40, 5W30 i 5W40 jakości API SL lub SM ACEA A5. Total 9000 5W40 to olej A3/B4 typu HC i taka norma obowiązywała w 2011r. Jeśli zostaniesz przy oleju A3/B4  typu HC to nie będzie dziwne że po 6-7 tyś km olej traci swoje parametry (np.lepkość) i trzeba go wymienić (niezależnie że producent auta pisze 1 rok/ 15 tyś km). Jeśli przejdziesz na olej 0W40 ACEA A5 (lekkobieżny) to znajdziesz już olej syntetyczny i wtedy interwał wymiany wydłuży się. Oczywiście olej 0W40 A5 będzie kosztował ok. 3 raz cena tego nieszczęsnego Totala.

W silniku G4FG jest regulacja luzów zaworowych za pomocą wymiennych popychaczy kontrole i regulacje przeprowadza się co 90 tyś. km.

Gruda:
dziękuje jutro jadę na wymianę oleju. Pewnie na shell ultra 5w40. Pozdrawiam

kosmos2011:
Jak z "hhtps:" usuniesz "s" i link dasz między Nieprawidłowy link youtube to film się wyświetli.

Kiedy wymieniłeś olej?

Na jaki?

Czy była poprawa po wymianie czy cały czas tak samo?

Maska się zacięła?

wtom:
wygląda to na problem z ciśnieniem oleju.
przyczyna może leżeć w drenowaniu oleju z układu CVVI (dość częsta przypadłość) lub problem z napinaczem łańcucha.
zdarza się że przyczyną jest shortblock

ogólnie nie jest to zdrowe dla silnika w takim stanie go eksploatować

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej