Autor Wątek: Problem ze świecącym Checkiem  (Przeczytany 3039 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

djgenek

  • Gość
Problem ze świecącym Checkiem
« dnia: 13 Styczeń 2010, 19:01:35 »
Witam wszystkich miłośników tej jakże gustownek marki :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Koledzy problem dotyczy ciągle świecącego Checka, może od początku :
Przywiozłem autko z niemiec z uszkodzonym silnikiem, kupiłem silnik, mechanik zamontował i po odpaleniu okazało się, że świeci się ciągle kontrolka Check. Po głębszych oględzinach i komputerowej wycieczce po Hyundaiku stwierdził, że błąd Check wywołuje czujnik położenia wału korbowego. Wymienił czujnik lecz kontrolka nie zgasła, Pan mechanik stwierzdił, że w tych typach samochodów normą jest, że błąd wykasuje sie po dłuższym użytkowaniu autka. przejechałem już kilka tysięcy kilometrów a kntrolka jak swieciła tak świeci.
Teraz moje pytania :
koledzy gdzie w Poznaniu można w miare tanio i dobrze skasować błedy komputera
kolejne pytanie : czy podczas gdy kontrolka Check się świeci autko spala więcej paliwa ?, dodam, ze jest bardzo zamulony
ostanie pytanie dotyczy paska alternatora : jaki najbardziej polecacie i jaki jest numer tego paska. Mowa cały czas o : Hyundai Elantra 2.0 GLS rocznik 2000.

Pozdrawiam i dziękuję za każdą wyczerpującą odpowiedź... :lol: :lol: :lol:

wtom

  • Gość
Problem ze świecącym Checkiem
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Styczeń 2010, 19:43:42 »
kolego kity ci paprochy wcisnęli. nie ma żadnej możliwości by check świecił po kasowaniu jeśli przyczyna usunięta. podaj numer błędu! świecący błąd wałka rozrządu lub wału korbowego świadczy o przestawionym rozrządzie (stąd brak mocy!). ustaw porządnie rozrząd i będzie ok. po drugie za co płaciłeś, za diagnostykę? jakby czujnik wału korbowego "świecił" to byś auta nie odpalił. pewnie masz p0340 -czyli błąd wałka rozrządu, o czym świadczą objawy

djgenek

  • Gość
Problem ze świecącym Checkiem
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Styczeń 2010, 22:08:14 »
Dzięki kolego za wypowiedź :-) :-) :-) mam prośbę do ciebie : a mianowicie powiedz jak mogę odczytać ten błąd, dokładnie w którym miejscu znajduje się kostka diagnostyczna i jak to zrobić..Pozdrowionka !!!!

wtom

  • Gość
Problem ze świecącym Checkiem
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Styczeń 2010, 22:37:06 »
złącze masz pod kierą nad pedalstwem. musisz podpiąć się testerkiem np. na LM327 (z allegro)

djgenek

  • Gość
Problem ze świecącym Checkiem
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Styczeń 2010, 10:39:38 »
Tak więc właśnie wróciłem z odczytu błedów i okazało się, że wybija błąd czujnika wałka rozrządu. Czy zatem wskazuje to na to, że rozrząd jest źle ustawiony, czy też uszkodzony czujnik ?. W serwisie za wiele się nie dowiedziałem, ponieważ Panowie stwierdzili, że muszą dokładnie przejżeć całe autko czyli : elektryke, rozrząd i jeszcze coś tam. Czy wystarczy tylko ustawić dobrze zapłon ??....Pozdrowionka !!!

BartBartez

  • Gość
Problem ze świecącym Checkiem
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Styczeń 2010, 11:40:52 »
Zapłonu się nie ustawia. Sprawdź dokładnie ustawienie całego rozrządu - nie tylko paska.
Również należy sprawdzić łańcuch spinający wałki - oznaczenia na kołach zębatych.

wtom

  • Gość
Problem ze świecącym Checkiem
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Styczeń 2010, 14:33:13 »
Cytat: "djgenek"
Tak więc właśnie wróciłem z odczytu błedów i okazało się, że wybija błąd czujnika wałka rozrządu. Czy zatem wskazuje to na to, że rozrząd jest źle ustawiony, czy też uszkodzony czujnik ?. W serwisie za wiele się nie dowiedziałem, ponieważ Panowie stwierdzili, że muszą dokładnie przejżeć całe autko czyli : elektryke, rozrząd i jeszcze coś tam. Czy wystarczy tylko ustawić dobrze zapłon ??....Pozdrowionka !!!


kolego zmień paprochów!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!kolego za co płacisz diagnostyka to nie tylko odczyt błędów, zresztą jest do tego cała procedura sprawdzania i ASO o tym powinno wiedzieć, ale to też trzeba coś umieć :-P

jak czujnik zwalony to by impulsów nie dawał, co panowie paprochy powinni widzieć i wiedziać. rozrząd przestawiony bo nie współgra położenie wałka z położeniem wału korbowego! tyle w tym temacie
może być jeszcze tak, że przełożyłeś silnik, w którym czujnik wału lub wałka jest inny niż w twoim starym!