Forum > i30 FD
[i30] nie działa tylna wycieraczka
raphal:
kontynuacja tego tematu:
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=64422#64422
Mam problem z tylną wycieraczką,, nie działa (doszła do 1/4 szyby, na tym koniec, od tego czasu ani drgnęła)
zdjąłem osłonę napędu tylnej wycieraczki, wygląda na to że silnik działa (jeśli obrócić go ręcznie o kilka obrotów, po podłączeniu napięcia rusza) ale nie jest w stanie wykonać obrotu tego dużego plastikowego koła... ślimak obraca się kilka razy ale dalej się blokuje (duże koło minimalnie drgnie). Niestety nie jestem w stanie rozłożyć tych zębatek, nie ma żadnych śrub, wygląda to na nitowane połączenie/jednorazówkę... czy komuś udało się to rozebrać na części pierwsze? być może coś się zablokowało pod kołem zębatym połączonym bezpośrednio z osią wycieraczki
MarcinBrown:
Spróbuj sprawdzić czy szczotki sie nie zawieszają. Częsta przyczyna zatrzymujących sie silników wycieraczek. Nie rozgrzebuj ślimaka.
raphal:
co znaczy że się zawieszają? :) są trochę luźne w mocowaniu ale to wszystko. Przeszlifowałem je trochę ale bez skutku
MarcinBrown:
To znaczy że nie dolegają do komutatora odpowiednio. Może się wytarły już sporo i sprężynka nie dociska z odpowienią siłą. Sprawdz spręzynki czy nie są za mocno rozłóżone. Popraw luty.
BTW: Samo przestało działać, czy włączyłeś wycieraczkę jak była zamarznięta?
A jak tam rozwiązane jest zmiana kierunków? Są pierścienie na kole zębatym i styki na obudowie. Podaj jakieś zdjęcia.
Złośnik:
Możliwe że silniczek to właśnie tzw jednorazówka nierozbieralny i do nabycia jak całość.
Częstym przypadkiem jest tzw. zacieranie tulei samosmarujące ze spieków brązu na których jest łożyskowany wirnik albo ich wycieranie, wtedy powstaje nadmierny luz wirnika i obciążony dodatkowo - staje w miejscu.
Ja bym nie gdybał - tylko wymienił - to zapewne właściwa naprawa, zwłaszcza jak masz element "odporny na ingerencję".
Nawigacja
[#] Następna strona