Autor Wątek: [i30] chiptuning 1.6 crdi 90KM  (Przeczytany 18965 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline guniak

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 174
[i30] chiptuning 1.6 crdi 90KM
« Odpowiedź #30 dnia: 27 Sierpień 2017, 12:18:54 »
Ile masz Nm. Masz może wykres ? Hamowałeś go przed usunieciem dpfa?

Offline TomSzy

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 46
[i30] chiptuning 1.6 crdi 90KM
« Odpowiedź #31 dnia: 27 Sierpień 2017, 12:50:11 »
285 Nm wyszło ☺
Mam wykres później moze wrzucę bo nie chce mi sie teraz schodzić do garażu.
Właśnie nie hamowal go przed usunięciem filtra, wtedy byłoby już lepsze porównanie, ale fakt faktem, że sam filtr już też nieźle trzyma bo ludzie potwierdzają już po samym usunięciu, ze auto chodzi lepiej.

[ Dodano: 2017-08-27, 19:09 ]
Tak to wyszło  ;-)

Offline maszp

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
I30 116 >> 128 naturalny chiptuning
« Odpowiedź #32 dnia: 31 Grudzień 2017, 02:30:14 »
Czy ktoś ma wiedzę, które elementy są różne w wersji 116km I 128km? Które elementy należałoby wymienić aby z wersji 116km zrobić 128. Blok, głowica, tłoki itp są takie same dla obu wersji. Sprężarka chyba również, obie wersje mają zmienną geometrię łopatek. Co w takim razie należałoby wymienić aby z 116 zrobić 128??

Offline Clins299

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 113
[i30] chiptuning 1.6 crdi 90KM
« Odpowiedź #33 dnia: 31 Grudzień 2017, 13:38:17 »
Musisz przeprowadzić elektroniczną modefikacje sterownika ECU.
Zmiany polegają m. in na zmianie dawki paliwa, kąta wtrysku czy też ciśnienia turbodoładowania.

Ja u siebie mam silnik 90km i chce zrobić właśnie 115km ( mam już zgrane programy z mojej i30 2009r i kumpla kia ceed   115km tez z 2009r. (tam sa te same sterowniki. i silniki)

Spróbuje się pobawić z programem WIN OLS (odpale obydwa wsady i porównam i zobaczę gdzie są różnice.

Offline maszp

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
[i30] chiptuning 1.6 crdi 90KM
« Odpowiedź #34 dnia: 31 Grudzień 2017, 15:36:54 »
@Clins299
Jeśli jest tak jak mówisz, to przekładam komputer z wersji 128 i po sprawie. Czy to może być takie proste?

W przypadku przejścia z 90 na 116 to myślę, że jest różnica w turbinie, być może też w  intercoolerze. Nie wiem czy można samą zmiana parametrów pracy sterownika wymusić taki dodatek mocy (prawie trzydzieści km) bez dodatkowego tlenu chyba nic z tego.

Offline Clins299

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 113
[i30] chiptuning 1.6 crdi 90KM
« Odpowiedź #35 dnia: 31 Grudzień 2017, 16:23:53 »
Kolego sterownika nie wymienisz tak prosto bo w nim masz wszystkie parametry zapisane od osprzętu.
To nie stary golf 3 że przerzucisz ecu odpali i pojedziesz. (sterowanie zazwyczaj podciśnieniowe).
Komputer się w naszym przypadku komunikuje z osprzętem który jest przypisany i potrzebna by była kompletna adaptacja np immobilizera, wtrysków, przepustnicy, egr modułu ABS, ESP Poduszek itd.

Dlatego kolego muszę porównać  te  programy jakie mam i zmodyfikować z głową wgrać a później zrobić logi statyczne i dynamiczne. Czy np nie wystąpi przeładowanie turbiny co grozi spaleniem tłoka nierozszczelnienia turbiny albo dmuchnięcia uszczelki. (W VW to jest super opisane)
Pasuje jeszcze zrobić emisje spalin a potem gdzieś to za 100zł z-hamować.

Profesjonalny chip tuning 1200zł unas. Amatorski 300 zł ale bał bym sie oddawać do takich fachowców hehe

Offline maszp

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
[i30] chiptuning 1.6 crdi 90KM
« Odpowiedź #36 dnia: 31 Grudzień 2017, 22:36:16 »
@Clins299
Sądzę, że jest taki zestaw części, które należałoby wymienić, aby uzyskać z auta 116km 128km. Być może się to nie opłaca finansowo. W przypadku podmianki sterownika silnika to na razie wspomniałeś brachu o immoblaizerze - OK do przeprogramowania lub do wymiany sterownik razem ze stacyjką i kluczami (może być razem do nabycia z auta które jest w rozbiórce) A co jeszcze?
Dopytuję, bo być może ktoś takie coś już zrobił - chciałbym sprawdzić możliwości.

Taka ciekawostka na temat chiptunningu CRDI, mechanik, któremu daję zazwyczaj auto do naprawy sprzedał ukraińcom jeden słupek 1.6CRDI i porozmawiał z nimi na temat tunningu ceedów z takim silnikiem - zabawa jedynie komputerem w ich przypadku to była śmierć silnika - dlatego kupowali u niego słupek.

Offline guniak

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 174
[i30] chiptuning 1.6 crdi 90KM
« Odpowiedź #37 dnia: 01 Styczeń 2018, 14:28:22 »
Tak wspomnę , to że macie 90 km może się okazać po hamowni jak u mnie że wyszło 99 km a po programie 131. Turbinka ze stałą geometrią trochę trochę obniża podniesienie mocy. Naprawdę polecam fachowców bo oni na bieżąco zmodyfikują program na hamowni , a tak tak to chybił trafił np będzie z Nm

Offline maszp

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
[i30] chiptuning 1.6 crdi 90KM
« Odpowiedź #38 dnia: 01 Styczeń 2018, 14:38:55 »
@guniak
ja mam 116km i z tego co wiem turbina jest ze zmienną geometrią. Jaki był koszt modyfikacji? Coś jeszcze wymieniałeś czy tylko program?

Offline Clins299

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 113
[i30] chiptuning 1.6 crdi 90KM
« Odpowiedź #39 dnia: 01 Styczeń 2018, 18:43:48 »
Guniak nie lecisz gdzieś czasem na Podkarpacie??
Chętnie bym zobaczył jak ta Twoja i30 lata...

Kolego maszp  u nas na Podkarpaciu profesjonalny to koszt:1200 zł w http://gregor10.pl/   Najszybsze Vwiki robią hehe i30 tez robili dla klienta z Niemiec.

Offline guniak

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 174
[i30] chiptuning 1.6 crdi 90KM
« Odpowiedź #40 dnia: 02 Styczeń 2018, 18:39:40 »
Miałem tylko program.
Clins latam w różne części Polski ale w Krośnie chyba jeszcze mnie nie widzieli. Ale jak co to zapraszam na kurs niskich lotów

gzrybol

  • Gość
[i30] chiptuning 1.6 crdi 90KM
« Odpowiedź #41 dnia: 11 Luty 2018, 00:00:50 »
Koszt chipa to np w V-tech ok 1300-1500 zł. Czasem mają promocje. Ale moim zdaniem, po doświadczeniach  a A4 1,9 tdi 116 kucy wiem, że takie mody trzeba robić konkretnie pod dany samochód nie typ, markę. Nie wgrywa się programu z innego samochodu. U mnie pierwotnie właśnie taki był program na 145 koni i 390 Nm moment. Wlutowana kostka z programem w ECU. Samochód był wyżyłowany, miał przekroczone granice dymienia i szarpał na 2 biegu przy delikatnym przyśpieszaniu. Po zmianie programu na 143 konie i 370 Nm (moment mierzony na tylnym kole podczas warunków drogowych) momentu samochód jeździł normalnie. Przymierzam się do chipa ale muszę lewe fundusze uzbierać  :mrgreen: