Forum > S-Coupe / Coupe / Veloster

Sprawdzenie sondy??

<< < (4/8) > >>

adam2701:
Odpinałem Aku nic nie daję dzisiaj zamontowałem żaróweczkę z check engine jak jest włączony zapłon to się pali jak odpalę to gaśnie chciałem sprawdzić błędy podłączyłem kabel do pink "0" a drugi koniec do masy i nic ciągle się świeci co zrobić ??

Złośnik:
Wepnij się w kable sondy miernikiem i sprawdź jak wygląda praca sondy.
Miernik najlepiej analogowy ale z reguły jeśli sonda zdycha to całościowo więc cyfrowy miernik od biedy wystarczy. Wepnij się w kable sygnałowe i będziesz wiedział jak wygląda sprawa.
Wszystko oczywiście odczytuj na odpalonym silniku :)
Napewno miwrnik nie będzie na tyle "szybki" żeby łapać krańcowe sygnały ale będziesz widział ze napięcie się zmienia zależnie od obrotów.
Napewno nei powinno mieć wartośći całkowitego 0 lub 1 w różnych zakresach obrotów.
Zazwyczaj w 3 lub 4przewodowych sondach "czarny" jest przewodem sygnałowym. (drugi przewód miernika do masy, miernk nastawiony na napięcie stałe w zakresie 0 - 1 V, zwykle jest do 2000mV i to powinno wystarczyć)
Pozostałe dwa zwykle tego samego koloru są przewodami grzałki.
Sondy z podgrzewaniem zwykle już po ok. 10 sekundach pracy silnika zaczynają działać, nei trzeba czekać do pełnego nagrzania się silnika.

minciu:
TO i ja spróbuje ułatwić diagnostykę

Tak jak powiedział Złośnik ustawiamy multimetr na pomiar napięcia stałego w zakresie do 1V ( najczęściej będzie to 2000mV )

I teraz rozszerzamy wtyczkę bez jej odpinania i wpychamy kolca (+) z multimetra tam gdzie wchodzi czarny kabelek. Natomiast kabel (-) podpinamy do bieguna ujemnego na akumulatorze.

(-) podlaczamy do klemy akumulatora
(+) do zyly sygnalowej sondy lambda (czarna)


Wartosci jakie otrzymamy powinny oscylowac miedzy 0-1 V idealną pracą jest napięcie od 0,35 do 0,85 V t.z.w Lambda 1,001... Okres zmian napięcia nie powinien przekraczać jednej sekundy. (wszytko na biegu jałowym) Zanim sonda się nie rozgrzeje, co może potrwać dłużej niż 10s:) to przebieg będzie dużo wolniej się zmieniał i wartości będą bliższe 0,5V... dopiero po czasie zaczną zbliżać się na zmianę do 0 i 1V

Tak mniejwięcej wygląda praca sondy w jakby przenieść wartości na wykres od czasu pracy:)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/121944c1ee5bf234.html



Nie mam zdjęcia kostki HC ale pewnie wygląda podobnie:

adam2701:
Nio dzięki bardzo jak sprawdzić sondę już wiem tylko muszę pożyczyć od kogoś ten miernik, a dlaczego check engine nie chce mi wybłyskać kodów ??

adam2701:
Sprawdziłem dzisiaj kody błędów i wyświetliło mi się coś takiego za pierwszym razem ciągle 4444 później znowu 4444 a później coś takiego 1312 i 1314 a później znowu 4444 i już ciągle mi wyświetlało 4444 co oznacza 1312 i 1314 bo 4444 to norma ??/ Czyli na to panowie wychodzi że sonda działa poprawienie to co jest nie tak że tak dużo pali ???

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej