Autor Wątek: Sprawdzenie sondy??  (Przeczytany 10887 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

adam2701

  • Gość
Sprawdzenie sondy??
« Odpowiedź #15 dnia: 16 Styczeń 2010, 15:47:51 »
Odpinałem Aku nic nie daję dzisiaj zamontowałem żaróweczkę z check engine jak jest włączony zapłon to się pali jak odpalę to gaśnie chciałem sprawdzić błędy podłączyłem kabel do pink "0" a drugi koniec do masy i nic ciągle się świeci co zrobić ??

Złośnik

  • Gość
Sprawdzenie sondy??
« Odpowiedź #16 dnia: 16 Styczeń 2010, 16:24:48 »
Wepnij się w kable sondy miernikiem i sprawdź jak wygląda praca sondy.
Miernik najlepiej analogowy ale z reguły jeśli sonda zdycha to całościowo więc cyfrowy miernik od biedy wystarczy. Wepnij się w kable sygnałowe i będziesz wiedział jak wygląda sprawa.
Wszystko oczywiście odczytuj na odpalonym silniku :)
Napewno miwrnik nie będzie na tyle "szybki" żeby łapać krańcowe sygnały ale będziesz widział ze napięcie się zmienia zależnie od obrotów.
Napewno nei powinno mieć wartośći całkowitego 0 lub 1 w różnych zakresach obrotów.
Zazwyczaj w 3 lub 4przewodowych sondach "czarny" jest przewodem sygnałowym. (drugi przewód miernika do masy, miernk nastawiony na napięcie stałe w zakresie 0 - 1 V, zwykle jest do 2000mV i to powinno wystarczyć)
Pozostałe dwa zwykle tego samego koloru są przewodami grzałki.
Sondy z podgrzewaniem zwykle już po ok. 10 sekundach pracy silnika zaczynają działać, nei trzeba czekać do pełnego nagrzania się silnika.

minciu

  • Gość
Sprawdzenie sondy??
« Odpowiedź #17 dnia: 16 Styczeń 2010, 20:48:46 »
TO i ja spróbuje ułatwić diagnostykę

Tak jak powiedział Złośnik ustawiamy multimetr na pomiar napięcia stałego w zakresie do 1V ( najczęściej będzie to 2000mV )

I teraz rozszerzamy wtyczkę bez jej odpinania i wpychamy kolca (+) z multimetra tam gdzie wchodzi czarny kabelek. Natomiast kabel (-) podpinamy do bieguna ujemnego na akumulatorze.

(-) podlaczamy do klemy akumulatora
(+) do zyly sygnalowej sondy lambda (czarna)



Wartosci jakie otrzymamy powinny oscylowac miedzy 0-1 V idealną pracą jest napięcie od 0,35 do 0,85 V t.z.w Lambda 1,001... Okres zmian napięcia nie powinien przekraczać jednej sekundy. (wszytko na biegu jałowym) Zanim sonda się nie rozgrzeje, co może potrwać dłużej niż 10s:) to przebieg będzie dużo wolniej się zmieniał i wartości będą bliższe 0,5V... dopiero po czasie zaczną zbliżać się na zmianę do 0 i 1V

Tak mniejwięcej wygląda praca sondy w jakby przenieść wartości na wykres od czasu pracy:)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/121944c1ee5bf234.html



Nie mam zdjęcia kostki HC ale pewnie wygląda podobnie:

adam2701

  • Gość
Sprawdzenie sondy??
« Odpowiedź #18 dnia: 16 Styczeń 2010, 21:39:27 »
Nio dzięki bardzo jak sprawdzić sondę już wiem tylko muszę pożyczyć od kogoś ten miernik, a dlaczego check engine nie chce mi wybłyskać kodów ??

adam2701

  • Gość
Sprawdzenie sondy??
« Odpowiedź #19 dnia: 17 Styczeń 2010, 09:55:06 »
Sprawdziłem dzisiaj kody błędów i wyświetliło mi się coś takiego za pierwszym razem ciągle 4444 później znowu 4444 a później coś takiego 1312 i 1314 a później znowu 4444 i już ciągle mi wyświetlało 4444 co oznacza 1312 i 1314 bo 4444 to norma ??/ Czyli na to panowie wychodzi że sonda działa poprawienie to co jest nie tak że tak dużo pali ???

minciu

  • Gość
Sprawdzenie sondy??
« Odpowiedź #20 dnia: 17 Styczeń 2010, 23:28:01 »
Sonda lambda podająca jakieś parametry, wcale nie jest powiedziane, że będzie sprawna (tak samo przepływomierz). Sonda może podawać mocno przekłamane wartości, które wcale nie muszą być zapisane w ECU jako błąd. Sprawdź lepiej czy napięcia na sondzie będą oscylować w podanym wyżej zakresie.

Co do znaczenia kodów, to niestety ja nie pomogę.

skali1991

  • Gość
Sprawdzenie sondy??
« Odpowiedź #21 dnia: 18 Styczeń 2010, 13:09:51 »
Kody błędów do Scoupe były podawane już w jakimś temacie na forum..

adam2701

  • Gość
Sprawdzenie sondy??
« Odpowiedź #22 dnia: 18 Styczeń 2010, 16:35:01 »
No. 3 injector _____________________________1314 takie cos co to oznacza i
No. 1 injector _____________________________1312 i to co to oznacza
jeszcze jedno dzisiaj z rana odpalam auto odpaliło i nagle zgasło i już nie mogłem odpalić, brat mnie wziął na linkę holownicza i dopiero po około 1 km odpaliło zdarza mi się już to drugi raz co to może być ??

wtom

  • Gość
Sprawdzenie sondy??
« Odpowiedź #23 dnia: 18 Styczeń 2010, 16:44:01 »
błędy ukł zapłonu, sprawdź cewkę.

adam2701

  • Gość
Sprawdzenie sondy??
« Odpowiedź #24 dnia: 18 Styczeń 2010, 16:53:26 »
A jak mogę ją sprawdzić ?? przez to może więcej palić ?/

skali1991

  • Gość
Sprawdzenie sondy??
« Odpowiedź #25 dnia: 18 Styczeń 2010, 17:03:17 »
Najpierw zdejmij przewody zapłonowe, włóż świece zapłonową i sprawdź czy masz wogóle iskre na świecy.. Wyczyść kopułkę zapłonową.. Z rana mógł Ci nie odpalić ponieważ do kopułki zapłonowej mogła dostać się wilgoć i osadzić się wewnątrz kopułki i na 'palcu' zapłonowym. Zacznij diagnoze od najprostszych rzeczy.

pzdr ;-)

wtom

  • Gość
Sprawdzenie sondy??
« Odpowiedź #26 dnia: 18 Styczeń 2010, 17:03:32 »
zrób porządnie jeszcze raz diagnostykę, bo 4444 oznacza brak błędów. poniżej masz procedurę z netu:


Złącze serwisowe (nad bezpiecznikami):

xx__xxx
xxoxxxx

pin "o" podłączasz do masy na 2,5 - 7 sekund

na desce zapala sie lampka "check engine" lub z symbolem silnika (zaleznie od wersji), po odpięciu masy gaśnie na 0,5 s, potem zapala na 2,5s, gaśnie na 2,5s i zaczyna wyświetlać kody
liczba 0,5s migniec reprezentuje cyfre, potem 2,5s przerwy i nastepna cyfra, kody błędów sa czterocyfrowe. Kod wyświetlany jest w kółko i zawsze zaczyna sie od zapalenia lampki na 2,5s Nastepny kod odczytujesz poprzez ponowne podpiecie pinu do masy. Jezeli pierwszy kod to 4444 - to nie zarejestrowal bledów, lub zostaly ostatnio skasowane poprzez odpiecie akumulatora. Kod 3333 oznacza, ze wyswietlil juz wszystkie zarejestrowane błędy i wychodzi z trybu diagnostyki.

adam2701

  • Gość
Sprawdzenie sondy??
« Odpowiedź #27 dnia: 18 Styczeń 2010, 17:05:53 »
Kopułkę wraz z palcem mam nową więc to wykluczam, a cewka ma coś do rzeczy ???

skali1991

  • Gość
Sprawdzenie sondy??
« Odpowiedź #28 dnia: 18 Styczeń 2010, 17:13:51 »
Tak ma, może dawać za słabe napięcie na przewody WN, możesz ją sprawdzić tak jak pisałem powyżej czyli zobaczyć jaką masz iskre na świecy ;P Jeżeli jej nie będzie to coś z zapłonem, albo z cewką, a jeżeli słaba to bankowo cewka padła :>

adam2701

  • Gość
Sprawdzenie sondy??
« Odpowiedź #29 dnia: 18 Styczeń 2010, 17:40:41 »
No oki jutro sprawdzę to cewkę ale auto jeździ normalnie ma jakaś tam moc ale pali o wiele za dużo co jeszcze należy sprawdzić sondę tym miernikiem i coś jeszcze ???ma coś np. do tego filtr powietrza ?