Forum > Accent

Częściowo uszkodzone ogrzewanie tylnej szyby - Accent '95

<< < (2/3) > >>

Gordinho:
Mistrzowie, podjedźcie sobie do jakiegokolwiek sklepu motoryzacyjnego i powiedzcie jaki macie problem. Na rynku jest masę produktów, od klejów po coś w stylu lakieru z płynnym srebrem. Osobiście polecam to drugie, klej jest strasznie niewygodny. A lakier łatwo nakłada się pędzelkiem, przewodnictwo uzyskuje po 12h. Nie chcę was okłamać ale preparat ten z tego co pamiętam nazywa się Liquid Silver, koszt to około 17zł, jest bardzo wydajny...

xardas:
Dokładnie jak przedmówca powiedział, w każdym motoryzacyjnym znajdziecie te lakiery. Sam miałem pękniętą delikatnie jedną nitkę to użyłem TEGO i teraz działa wszystko jak ta lala. Ta nitka nie odbiega od reszty, po zastosowaniu tego kleju. Żeby dobrze go nałożyć trzeba użyć głowy i taśmy malarskiej. PO prostu dokleić ją do szyby a potem malować ścieżkę.

Ale z umiarem. Te kleje i lakiery nie naprawią wam ścieżek jeśli brakuje sporego odcinka ścieżki (dajmy na to pół ścieżki). Oporność tego kleju/lakieru będzie zbyt mała i się nie nagrzeje i po prostu przewodzić będzie, ale bez efektu podgrzewania - a więc bez żadnego efektu.

A i jechanie do warsztatu by zrobić tak elementarną sprawę to trochę przesada. Chyba, że nie masz połowy ścieżek, to wtedy byłoby to uzasadnione. Kupuj za kilka zł klej/lakier i do roboty.
Pozdro

Gordinho:

--- Cytat: "xardas" ---Sam miałem pękniętą delikatnie jedną nitkę to użyłem TEGO i teraz działa wszystko jak ta lala
--- Koniec cytatu ---


Dokładnie o to mi chodziło, też go używałem... ;)


--- Cytat: "xardas" ---Te kleje i lakiery nie naprawią wam ścieżek jeśli brakuje sporego odcinka ścieżki (dajmy na to pół ścieżki). Oporność tego kleju/lakieru będzie zbyt mała i się nie nagrzeje i po prostu przewodzić będzie, ale bez efektu podgrzewania - a więc bez żadnego efektu
--- Koniec cytatu ---


Tutaj się nie zgodzę jeśli chodzi o powód nienagrzewania się ścieżki. Mianowicie w tych ścieżkach jest cienka nitka z tego co wiem miedziana i to ona się nagrzewa, natomiast klej tylko przewodzi prąd. Używanie tego kleju w takich sytuacjach może mieć sens, ja na przykład miałem mocny uszczerbek w okolicy tych płytek gdzie podpina się wtyczki i używałem tego kleju aby w ogóle szyba grzała. Pomogło ;)

xardas:
hehe, spoko. Masz rację. Ale ty masz specyficzny przypadek. Ale jeśli nie ma nitki miedzianej to nie ma się co nagrzać, a w twoim przypadku początku nie było, zastosowałeś klej i doprowadziłeś w ten sposób prąd do miedzianej ścieżki (na całej szybie z wyjątkiem początku) która się nagrzewa i wszystko jest ok. A powiedz, początek ścieżki tam gdzie nie ma miedzianego drucika, a jest tylko klej, grzeje ci czy nie ?? Bo z tego co mówisz to nie, ale akurat to mało istotne, bo patrzysz przez środek szyby a nie w jej rogu gdzie ci akurat nie grzeje.

*Co do ścieżki, to można mieć ten podkład taki koloru ceglanego i może się wydawać, że wszystko jest ok. Ale ścieżka może nie przewodzić, bo to nie podkład przewodzi a ta góra jego (tak jak mówisz z drucikiem). Inna sprawa jest wtedy kiedy szyba w pewnym miejscu jest czysta (nie ma wogóle nic drucika, ścieżki nic)- po prostu całość ścieżki w środkowej części szyby oderwała się itp tu klej nie pomoże. Połączysz nim a szyba będzie ci grzała tam gdzie jest drut - na bokach a nie środku. Inna sprawa żeby oderwać całość to trzeba używać samochodu jako transportowy, bo w normalnym użytkowaniu to nieczęsty przypadek.

** Widziałem gości którzy (bo w niektórych miejsca nic nie było) ścieżki sobie malowali jak picasso na szybie i myśleli że naprawią, oczywiście nie udało się :)

Złośnik:
Panowie, a co mówi Wam drugie prawo Ohma ?
Opór jest proporcjonalny do przekroju i długości przewodnika.
Nie ma idealnego przewodnika i na każdym występuje mniejszy/większy spadek napięcia proporcjonalny do jego długości pola powierzchni/przekroju.
Nitek jest kilka/naście i każda ma po dobre dzieścia centymetrów na bank.
Jak wam się wydaje dlaczego oporniki drutowe się nagrzewają ?
Gdyby tu było bardzo wysokie napięcie to rzeczywiście taki opór byłby bardzo nikły i napewno następowałoby całkowite zwarcie bo niczym innym przewodnik wsadzony między + i - nie jest chyba że jest go dużo.
Miedź jeśli jest może być zastosowana tylko dla polepszenia przewodnośći a tym samym wywołania przy duzej ilości nitek i sporym oporze większej wartości prądu przepływajacego i lepszego grzania szyby a nie po to by było przewodnictwo.
Pozdrawiam.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej