Autor Wątek: Częściowo uszkodzone ogrzewanie tylnej szyby - Accent '95  (Przeczytany 5348 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

clayy

  • Gość
Częściowo uszkodzone ogrzewanie tylnej szyby - Accent '95
« dnia: 10 Styczeń 2010, 17:14:28 »
Zauważyłem, że na tylnej szybie dwa z równoległych pasków są przerwane. Zapewne dlatego nie działa jej odmrażanie. Czy da się to jakoś naprawić?

wtom

  • Gość
Częściowo uszkodzone ogrzewanie tylnej szyby - Accent '95
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Styczeń 2010, 21:34:30 »
tak, są w sklepach elektronicznych lakiery przewodzące. ale grzać powinna nawet przy kilku ścieżkach przerwanych

Złośnik

  • Gość
Częściowo uszkodzone ogrzewanie tylnej szyby - Accent '95
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Styczeń 2010, 22:56:45 »
Dokładnie - to jest połaczenie równoległe kilku ścieżek oporowych. Chyba że poszła gdzieś linia blisko wsuwek - sprawdź najlepiej miernikiem.
Test przewodności i opór.

bobi17

  • Gość
Częściowo uszkodzone ogrzewanie tylnej szyby - Accent '95
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Styczeń 2010, 14:19:26 »
Witam.

Ja swego czasu uzupełniłem brakujący fragment ścieżki pastą "GLUKON"- (preparat przewodzący do napr. szyb samochodowych.) I wszystko grzeje !!!
 <piwo>

Zbyszek

  • Gość
Częściowo uszkodzone ogrzewanie tylnej szyby - Accent '95
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Styczeń 2010, 20:47:18 »
Ja również mam podobny problem ze ścieżkami ogrzewania lecz z powodu braku czasu ostatnio oraz faktu, że mamy zimę nie mogę wziąć się za to sam. Słyszałem, że są na rynku warsztaty świadczące takie usługi lecz nic nie znalazłem w necie. Zna ktoś może taki punkt w Wa-wie lub okolicach ?

Gordinho

  • Gość
Częściowo uszkodzone ogrzewanie tylnej szyby - Accent '95
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Styczeń 2010, 22:21:23 »
Mistrzowie, podjedźcie sobie do jakiegokolwiek sklepu motoryzacyjnego i powiedzcie jaki macie problem. Na rynku jest masę produktów, od klejów po coś w stylu lakieru z płynnym srebrem. Osobiście polecam to drugie, klej jest strasznie niewygodny. A lakier łatwo nakłada się pędzelkiem, przewodnictwo uzyskuje po 12h. Nie chcę was okłamać ale preparat ten z tego co pamiętam nazywa się Liquid Silver, koszt to około 17zł, jest bardzo wydajny...

xardas

  • Gość
Częściowo uszkodzone ogrzewanie tylnej szyby - Accent '95
« Odpowiedź #6 dnia: 19 Styczeń 2010, 22:44:47 »
Dokładnie jak przedmówca powiedział, w każdym motoryzacyjnym znajdziecie te lakiery. Sam miałem pękniętą delikatnie jedną nitkę to użyłem TEGO i teraz działa wszystko jak ta lala. Ta nitka nie odbiega od reszty, po zastosowaniu tego kleju. Żeby dobrze go nałożyć trzeba użyć głowy i taśmy malarskiej. PO prostu dokleić ją do szyby a potem malować ścieżkę.

Ale z umiarem. Te kleje i lakiery nie naprawią wam ścieżek jeśli brakuje sporego odcinka ścieżki (dajmy na to pół ścieżki). Oporność tego kleju/lakieru będzie zbyt mała i się nie nagrzeje i po prostu przewodzić będzie, ale bez efektu podgrzewania - a więc bez żadnego efektu.

A i jechanie do warsztatu by zrobić tak elementarną sprawę to trochę przesada. Chyba, że nie masz połowy ścieżek, to wtedy byłoby to uzasadnione. Kupuj za kilka zł klej/lakier i do roboty.
Pozdro

Gordinho

  • Gość
Częściowo uszkodzone ogrzewanie tylnej szyby - Accent '95
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Styczeń 2010, 23:04:24 »
Cytat: "xardas"
Sam miałem pękniętą delikatnie jedną nitkę to użyłem TEGO i teraz działa wszystko jak ta lala


Dokładnie o to mi chodziło, też go używałem... ;)

Cytat: "xardas"
Te kleje i lakiery nie naprawią wam ścieżek jeśli brakuje sporego odcinka ścieżki (dajmy na to pół ścieżki). Oporność tego kleju/lakieru będzie zbyt mała i się nie nagrzeje i po prostu przewodzić będzie, ale bez efektu podgrzewania - a więc bez żadnego efektu


Tutaj się nie zgodzę jeśli chodzi o powód nienagrzewania się ścieżki. Mianowicie w tych ścieżkach jest cienka nitka z tego co wiem miedziana i to ona się nagrzewa, natomiast klej tylko przewodzi prąd. Używanie tego kleju w takich sytuacjach może mieć sens, ja na przykład miałem mocny uszczerbek w okolicy tych płytek gdzie podpina się wtyczki i używałem tego kleju aby w ogóle szyba grzała. Pomogło ;)

xardas

  • Gość
Częściowo uszkodzone ogrzewanie tylnej szyby - Accent '95
« Odpowiedź #8 dnia: 20 Styczeń 2010, 21:56:44 »
hehe, spoko. Masz rację. Ale ty masz specyficzny przypadek. Ale jeśli nie ma nitki miedzianej to nie ma się co nagrzać, a w twoim przypadku początku nie było, zastosowałeś klej i doprowadziłeś w ten sposób prąd do miedzianej ścieżki (na całej szybie z wyjątkiem początku) która się nagrzewa i wszystko jest ok. A powiedz, początek ścieżki tam gdzie nie ma miedzianego drucika, a jest tylko klej, grzeje ci czy nie ?? Bo z tego co mówisz to nie, ale akurat to mało istotne, bo patrzysz przez środek szyby a nie w jej rogu gdzie ci akurat nie grzeje.

*Co do ścieżki, to można mieć ten podkład taki koloru ceglanego i może się wydawać, że wszystko jest ok. Ale ścieżka może nie przewodzić, bo to nie podkład przewodzi a ta góra jego (tak jak mówisz z drucikiem). Inna sprawa jest wtedy kiedy szyba w pewnym miejscu jest czysta (nie ma wogóle nic drucika, ścieżki nic)- po prostu całość ścieżki w środkowej części szyby oderwała się itp tu klej nie pomoże. Połączysz nim a szyba będzie ci grzała tam gdzie jest drut - na bokach a nie środku. Inna sprawa żeby oderwać całość to trzeba używać samochodu jako transportowy, bo w normalnym użytkowaniu to nieczęsty przypadek.

** Widziałem gości którzy (bo w niektórych miejsca nic nie było) ścieżki sobie malowali jak picasso na szybie i myśleli że naprawią, oczywiście nie udało się :)

Złośnik

  • Gość
Częściowo uszkodzone ogrzewanie tylnej szyby - Accent '95
« Odpowiedź #9 dnia: 21 Styczeń 2010, 14:12:48 »
Panowie, a co mówi Wam drugie prawo Ohma ?
Opór jest proporcjonalny do przekroju i długości przewodnika.
Nie ma idealnego przewodnika i na każdym występuje mniejszy/większy spadek napięcia proporcjonalny do jego długości pola powierzchni/przekroju.
Nitek jest kilka/naście i każda ma po dobre dzieścia centymetrów na bank.
Jak wam się wydaje dlaczego oporniki drutowe się nagrzewają ?
Gdyby tu było bardzo wysokie napięcie to rzeczywiście taki opór byłby bardzo nikły i napewno następowałoby całkowite zwarcie bo niczym innym przewodnik wsadzony między + i - nie jest chyba że jest go dużo.
Miedź jeśli jest może być zastosowana tylko dla polepszenia przewodnośći a tym samym wywołania przy duzej ilości nitek i sporym oporze większej wartości prądu przepływajacego i lepszego grzania szyby a nie po to by było przewodnictwo.
Pozdrawiam.

Gordinho

  • Gość
Częściowo uszkodzone ogrzewanie tylnej szyby - Accent '95
« Odpowiedź #10 dnia: 21 Styczeń 2010, 22:49:32 »
No zgadza się, dlatego też cały czas piszemy, że samemu namalowana ścieżka nie będzie grzała...