No cóż niewielu jest chętnych w pomocy, ale co doszedłem to tu zamieszczam.
Zamiana licznika jest możliwa, trzeba obciąć stare wtyczki i polutować je do nowych wtyczek gdyż są inne. Kolory takie same w obu modelach a połączenia dokładnie w załączniku opisane. Trzeba podciągnąć przewód z komputera tj. ECM pin 8 do obrotomierza silnika oraz zakupić sobie czujnik z wtyczką do skrzyni - prędkościomierz jazdy, wystarczy sam czujnik gdyż jest zakręcany tak samo jak się linkę zakręca nie potrzeba całego przekazu ślimakowego. I to by było wszystko. Co do korekty kilometrów to po wylutowaniu epromu 93C46 można edytować programatorem(bez wylutowania nie odczytasz), niestety ale sobie nie poradziłem mój licznik miał ponad 100000 km a nowy 77000 i w zapisie miejsca się nie zgadzały na dodatek testowałem program do edycji km na hx i w którym miejscu jest zapis ale w ogóle nie zgadzały się przeliczenia więc doszedłem do wniosku albo źle program przelicza albo dodatkowo procesor w liczniku koduje no i dałem sobie spokój.
Tak jak wcześniej pisałem po wyłączeniu stacyjki wskaźnik paliwa w nowym liczniku już opada i kilometry są wyświetlane oraz pojawia się kontrolka otwarcia drzwi po ich otwarciu czyli to standard.
Myślę że już wszystko opisałem jak coś potrzeba to pisać.
A zakładam auto alarm i tu też napotkałem problem bo okazało się że jest brak przekaźnika do otwierania drzwi centralnym zamkiem i sterowane jest siłownikiem od kierowcy i będę musiał rozebrać i popatrzeć na styki i zastosować swoje przekaźniki aby otwierały drzwi.