Autor Wątek: [Santa Fe SM] [Santa Fe SM] Akumulator  (Przeczytany 13071 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

waw_snow

  • Gość
[Santa Fe SM] [Santa Fe SM] Akumulator
« Odpowiedź #15 dnia: 30 Grudzień 2014, 18:36:14 »
w zeszła zimę kupiłem akumulator Firmy Arctica 95Ah/740A na licencji boscha, dałem koło 360zł. Jak na razie nie się nie dzieje, wyciągany profilaktycznie przez ten rok 2 razy w celu doładowania(ostatni raz w listopadzie). Przy dojazdach 4,5km w jedna stronę do pracy nigdy nie zabrakło prądu. Polecam, jestem zadowolony

Offline ferudin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 89
[Santa Fe SM]
« Odpowiedź #16 dnia: 02 Styczeń 2015, 19:46:12 »
Cytat: "attex"
Też jeżdżę na krótkich odcinkach, swój kupiłem w grudniu 2013r.Miałem problem z samoczynnym rozładowywaniem(okazało się ,że wystarczyło zamienić dwa kabelki od zegara miejscami i teraz jest ok) pisałem o tym na forum

A mógłbyś rozwinąć temat lub podesłać linka do tematu z zegarkiem?Zauważyłem u siebie, że u mnie zegarek też wysysa akumulator zwłaszcza jak postoi ze dwa tygodnie w garażu. Wyjąłem od niego bezpiecznik i teraz zegarek świeci tylko po przekręceniu kluczyka. Problem z rozładowywaniem przez zegarek zniknął.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe SM] [Santa Fe SM] Akumulator
« Odpowiedź #17 dnia: 02 Styczeń 2015, 21:34:51 »
Michał_88 dodaj tag do tematu wg poniższej instrukcji.

Trzeba kliknąć po prawej stronie postu na „EDYTUJ” i następnie:


Offline attex

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 132
[Santa Fe SM] [Santa Fe SM] Akumulator
« Odpowiedź #18 dnia: 03 Styczeń 2015, 06:18:24 »
ferudin
Przesyłam link do tematu ,niestety za dużo tam nie napisałem gdyż robił mi to elektronik.Chodzi o to,że wcześniej zegarek świecił cały czas nawet bez kluczyka a po zamianie przewodów zaczyna świecić dopiero po przekręceniu stacyjki
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5100

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
Re: [Santa Fe SM] [Santa Fe SM] Akumulator
« Odpowiedź #19 dnia: 05 Styczeń 2015, 09:07:39 »
Trochę na temat i trochę OT...

Na temat - kupiłem Bannera Powerbull (95Ah, 720A) dwa lata temu i nie ma problemu z odpalaniem auta (no przynajmniej ze strony akumulatora, bo spalone świece żarowe dają trochę w kość ;-)).

Innym bardzo dobrym wariantem są ukraińskie akumulatory Westa (zwłaszcza seria żółta) - chyba zaczęli już produkcję do samochodów koreańskich (gdy kupowałem Bannera mieli dopiero wypuścić serię dla koreańczyków).

W serwisie akumulatorów podpowiedziano mi bardzo ciekawy sposób na wstępną selekcję akumulatorów. Otóż przy porównaniu kilku akumulatorów o teoretycznie identycznej pojemności i prądzie rozruchu wybrać należy... najcięższy. Wytłumaczenie jest proste - większy ciężar = więcej masy czynnej w akumulatorze. Dla przykładu - Banner jest o ponad kilogram cięższy od odpowiadającej mu np. Varty.

Bardzo ważną sprawą jest alternator - mój oryginalny już momentami nie dawał rady (mimo, że pomiar napięcia ładowania itp. nie wskazywały na jakiekolwiek problemy). Zupełnie przypadkiem - w momencie, gdy zerwał się wałek napędzający pompę vacuum (nie polecam... nagle zniknęło wspomaganie układu hamulcowego a zahamowanie "z nogi" takiego kloca nie jest wcale łatwe, ani przyjemne) wymieniłem alternator na nowy (regenerowany fabryczny z allegro ;) ) i nagle okazało się, że auto szybciej kręci przy rozruchu i generalnie szybciej odpala. Kilkukrotne odpalanie z kilku (nasto) minutowymi odstępami nie powodują spadku napięcia spoczynkowego akumulatora, czyli jest on skutecznie ładowany.

Możłiwe, że tamten alternator wystarczał jeszcze do ładowania starego akumulatora (miałem Boscha 680A, 74 Ah - był ewidentnie za mały, ale może we Włoszech wystarczał), ale już dużym mógł mieć kłopoty.

DriverOpolskie

  • Gość
[Santa Fe SM] [Santa Fe SM] Akumulator
« Odpowiedź #20 dnia: 05 Styczeń 2015, 20:26:35 »
Co do firm produkujących akumulatory, troszeczkę się pozmieniało. Pracuję w sporej firmie przewozowej i do niedawna wszystkie auta wyposażaliśmy a aku firmy Centra. Coś się chyba zepsuło, bo ostatnie baterie wytrzymywały dokładnie rok czasu. Teraz wracamy do Banerów, zobaczymy co będzie.
A tutaj test, poczytajcie wpisy pod artykułem.
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/test-akumulatorow-ktory-akumulator-jest-najlepszy/0mwe5