Autor Wątek: [i30 FD] Rozrząd  (Przeczytany 47384 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline gulgulq

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 138
[i30 FD] Rozrząd
« Odpowiedź #45 dnia: 30 Grudzień 2016, 19:45:56 »
U kogo kupowałeś i kiedy?

Generalnie masz rękojmię jak kupiłeś np. w komisie i sprzedawca ci nie powiedział ze silnik był już po naprawie lub wadliwy - tym bardziej ze ewidentnie widać że w silniku było coś babrane.
Ja bym nie odpuścił tylko walczył o zwrot kosztów naprawy silnika.

Cytuj
Przez rok trwania odpowiedzialności sprzedawcy istnieje domniemanie, że stwierdzona wada lub jej przyczyna istniała już w momencie sprzedaży. Taka sytuacja ułatwia złożenie reklamacji, gdyż to przedsiębiorca musi udowodnić, że wada powstała z winy konsumenta.

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

Offline bobekos

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 673
[i30 FD] Rozrząd
« Odpowiedź #46 dnia: 30 Grudzień 2016, 20:36:31 »
No tak ale już mechanik robi auto... Popieram kolegę wyżej. ^

Offline rymar71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 71
[i30 FD] Rozrząd
« Odpowiedź #47 dnia: 31 Grudzień 2016, 13:25:47 »
Ja kupuję tutaj:
http://www.sklep-kia.pl/i-30-i-czechy-2009-122011-c-2_49_591.html
W razie wątpliwości dzwonię i nie ma problemu z rozwianiem ich.

Offline sasek941

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 186
[i30 FD] Rozrząd
« Odpowiedź #48 dnia: 31 Grudzień 2016, 17:02:25 »
Daj fotki tych tłoków i reszty.
Remont w nowszych silnikach-> sprawa nieopłacalna. Lepiej poszukać jednostki z anglika/rozbitka.

Offline adrianc90

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 61
[i30 FD] Rozrząd
« Odpowiedź #49 dnia: 01 Styczeń 2017, 22:34:58 »
Silniki z Anglika to akurat należy omijać szerokim łukiem i nie brać nawet za darmo. Anglicy to nie Niemcy. Oni jadą do mechanika jak auto już ledwo jeździ i robią wszystko na najtańszych częściach, a wiedzę na temat swojego auta ograniczają do znajomości modelu i koloru. To są po prostu motoryzacyjni ignoranci, więc możesz zapomnieć, że silnik z anglika był regularnie serwisowany i miał regularnie zmieniany olej.

Offline dziambel04

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 30
[i30 FD] Rozrząd
« Odpowiedź #50 dnia: 09 Marzec 2018, 00:15:15 »
Czeko mnie też wymiana to sugerujecie by wymienić komplet tj ŁAŃCUCH ,NAPINACZ, SLIZGI, KOLO WALU KORBOWEGO, KOLO WALKA, KOLO ZMIENNYCH FAZ ROZRZĄDU czy coś jeszcze ??

Offline Arunio

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 27
[i30 FD] Rozrząd
« Odpowiedź #51 dnia: 25 Czerwiec 2018, 19:29:25 »
Pytanie może mało precyzyjne, ale czy w silniku G4FA jest jakieś sitko, filterek, zaworu zmiennych faz?
EDIT
Ok. Znalazłem i mam potwierdzenie z Rozyjskojęzycznej strony. Jest za alternatorem. Wystarczy się przyjżeć.  :-D

Offline cratown

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 4
[i30 FD] Rozrząd
« Odpowiedź #52 dnia: 11 Marzec 2019, 15:00:51 »
Witam,
pytanie do posiadaczy i30 FD z silnikiem 1.6 CRDi - 90KM czy przy wymianie łańcucha rozrządu należy wymienić pompę wody?
Moje i30 ma przejechane 250 600 km i po rozmowie z taksówkarzem, który doradził wymianę przy 250 000 km (on ma kie ceed 1.6 - ale nie wiem ilu konna wersja) postanowiłem zająć się tematem łańcucha. Mechanik, gdy poprosiłem o wstępną wycenę oddzwonił z kwotą 2300zł i wymianą pompy wody razem z łańcuchem i całym jego osprzętem.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1734
[i30 FD] Rozrząd
« Odpowiedź #53 dnia: 11 Marzec 2019, 18:35:04 »
W tej cenie warto jednak samemu popytać się po hurtowniach pewnie można sporo zaoszczędzić na zakupie części. Mechanik liczy sobie normalną cenę sklepową a kupuje w hurtowni jako dodatkowy zysk. Sam w getzie to odczułem gdzie miałem naprawiany samochód po znajomości.
Raczej jeśli wymieniany jest łańcuszek chyba warto kupić nową pompę. Ale jak pisałem kupić samemu dobrą firmę. I przypilnować by ona została wstawiona na pewno. Bo zdarzają się myki gdzie mechanik wymienia na papierze tylko.

Offline cratown

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 4
[i30 FD] Rozrząd
« Odpowiedź #54 dnia: 12 Marzec 2019, 10:06:15 »
Dziękuję za odpowiedź. Mnie zastanawiał sam fakt że z rozrządem wymienić pompę, bo chyba jest na pasku. Z ciekawości zadzwoniłem do ASO i tam pan z którym rozmawiałem dziwił się bardzo z 2 względów:
- czemu mi do głowy przyszło wymieniać łańcuch skoro nic złego się z nim nie dzieje, co ciekawsze stwierdził że jeszcze nie mieli na serwisie tego silnika gdy klient przyjechał na wymianę łańcucha
- czemu chcę wymienić pompę wody skoro nie jest ona na rozrządzie

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
[i30 FD] Rozrząd
« Odpowiedź #55 dnia: 12 Marzec 2019, 15:26:19 »
Cytuj
Bo zdarzają się myki gdzie mechanik wymienia na papierze tylko.

Jeśli masz to na papierze to możesz dochodzić swoich praw. Gorzej jak umawiasz się na gębę.
Jak mechanik kupi części to od niego wymagasz faktury, gwarancji na usługę i na części. Jak coś pójdzie nie tak to mechanik bierze to na własną d... Więc musi też taka usługa kosztować.

Offline adrianc90

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 61
[i30 FD] Rozrząd
« Odpowiedź #56 dnia: 12 Marzec 2019, 21:43:31 »
Cytat: "cratown"
Dziękuję za odpowiedź. Mnie zastanawiał sam fakt że z rozrządem wymienić pompę, bo chyba jest na pasku. Z ciekawości zadzwoniłem do ASO i tam pan z którym rozmawiałem dziwił się bardzo z 2 względów:
- czemu mi do głowy przyszło wymieniać łańcuch skoro nic złego się z nim nie dzieje, co ciekawsze stwierdził że jeszcze nie mieli na serwisie tego silnika gdy klient przyjechał na wymianę łańcucha
- czemu chcę wymienić pompę wody skoro nie jest ona na rozrządzie


No właśnie, po co ty chcesz ten łańcuch wymieniać? Jakieś niepokojące stuki dochodzą z rozrządu? Może najpierw po prostu pojedź do jakiegoś warsztatu z prawdziwego zdarzenia i niech ci go sprawdzą przy wymianie oleju. Łańcuch w benzyniakach jest rzeczywiście wadliwy za sprawą wariatora faz rozrządu umieszczonego na wałku, ale jeśli chodzi o diesele to go nie ma i nie słyszałem, aby się rozciągały. Co do pompy wody to przy takim przebiegu możesz już powoli myśleć o wymianie, ale nie ma co być nadgorliwym jak nic się nie dzieje. Ja wymieniłem ją w tamtym roku przy przebiegu jakichś 180 tyś, bo mi przeciekała i miała wżery. Weź pod uwagę tylko to, że nowej pompy nie dostaniesz już z metalowym wirnikiem. To znaczy dostaniesz, ale tylko najchińższe gówno. Jak szukałem to każdy dobry producent jak i Hyundai dawali już plastikowy wirnik. Generalnie panuje takie przekonanie, że plastikowe wirniki mogą pękać itp., choć nigdy osobiście tego nie doświadczyłem. W ogóle w przypadku tych aut nie łączyłbym wymiany rozrządu z pompą wody. To się bardziej przyjęło do aut, w których wymienia się pasek rozrządu. Raczej łączyłbym wymianę płynu chłodniczego (która jest bardzo istotna, a często zaniedbywana) z pompą wody.

Offline cratown

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 4
[i30 FD] Rozrząd
« Odpowiedź #57 dnia: 13 Marzec 2019, 15:47:12 »
Dziękuję za obszerną odpowiedź. Nie słychać niepokojących odgłosów łańcucha, więc przy najbliższej okazji poproszę mechanika by go sprawdził.

Offline ravpraca

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 51
[i30 FD] Rozrząd
« Odpowiedź #58 dnia: 22 Październik 2019, 18:31:59 »
Witam,
Wymieniłem w końcu rozrząd (łańcuch, ślizgi, napinacz, uszczelnienia). Przebieg po jakim wykonałem wymianę to 138 kkm.
Po wyjęciu rozrządu okazało się, że łańcuch nie wyciągnął się w stosunku do nowego a rozrząd jest w idealnym stanie.

Na kilka spraw chciałbym zwrócić uwagę:
- nowy zestaw rozrządu zachowuje się tak samo przy obracaniu wałem jak stary zestaw tj. co jakiś czas łańcuch między wałkami rozrządu robi się luźny.

Taki luzujący się łańcuch nie oznacza więc zużycia rozrządu. Po prostu ten silnik tak ma. Stąd też wynika (moim zdaniem) charakterystyczne "terkotanie" przy 2,5-3tys. obrotów.
- olej na jakim auto jeździ to 5w40 Shell Helix ultra regularnie zmieniany. Pilnowaliśmy zawsze jego górnego stanu. Silnik w środku czysty, luzy zaworów - wszystko idealnie.
- przy zmianie rozrządu trzeba bardzo uważać na pokrywę rozrządu aby jej nie połamać. Trzeba delikatnie i bardzo powoli cienkim nożem przecinać uszczelnienie.
- po zamontowaniu pokrywy z nowym uszczelniaczem (użyłem Dirko) dobrze jest zostawić auto na noc i płyny zalać następnego dnia.
- czy da się stwierdzić, że łańcuch się rozciągnął bez rozbierania? Myślę, że po zdjęciu pokrywy zaworów można próbować mierzyć suwmiarką dostępną długość łańcucha między wałkami rozrządu i porównać z nowym.

Jak już rozebrałem to zadecydowałem, że wymienię wszystkie części, ale w naszym przypadku wymiana rozrządu nie była konieczna. Oryginalny rozrząd wytrzymał by kolejne 100kkm. Koszt jaki poniosłem to koszt części ok. 1kzł. Rozrząd wymieniłem sam - zajęło mi to jeden dzień i ze dwie godziny z następnego dnia. Różnic żadnych nie zaobserwowałem, może tylko to, że silnik odrobinę ciszej pracuje.