Autor Wątek: [i30 FD] Rozrząd  (Przeczytany 47368 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ravpraca

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 51
[i30 FD] Rozrząd
« Odpowiedź #30 dnia: 03 Październik 2016, 23:43:26 »
Bardzo dziękuję raz jeszcze - stawiam piwo  ;-)

Silnik był osłuchiwany (bez stetoskopu) i jedyne niepokojące dźwieki to z rozrządu dochodzą.

Będę chciał zrobić tak jak u Ciebie:
wymiana łańcucha, napinacza, ślizgów oraz sprawdzenie wariatora o którym wspomniałeś.
Nr łańcucha jaki mam kupić a który jest zmodyfikowany i pasuje do rozrządu z 2009r to: 24321-2B200
A nr ślizgów i napinacza jakie mam zakpić to numery z kolumny trzeciej w #26

Monty

  • Gość
[i30 FD] Rozrząd
« Odpowiedź #31 dnia: 03 Październik 2016, 23:58:04 »
U mnie było tak:
251242B000 - uszczelka pompy wody
244312B000 - prowadnica 1
244202B000 - prowadnica 2
2441025001 - napinacz
243212B200 - łańcuch
224412B002 - uszczelka pokrywy zaworów
214212B030 - simmering przód
silikon - nie wiem jaki
i obudowa pompy oleju, gdzieś miałem numer....

Tylko Twój silnik jest 1.6 G4FC, więc zweryfikuj czy na pewno te numery.

[ Dodano: 2016-10-04, 00:04 ]
Cytat: "ravpraca"
Silnik był osłuchiwany (bez stetoskopu) i jedyne niepokojące dźwięki to z rozrządu dochodzą.


Polecam osłuchać stetoskopem (25 zł), usłyszysz jak pracują wtryskiwacze (albo jak rezonują wtryskiwacze) i czy w innych miejscach coś nie hałasuje.

Offline ravpraca

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 51
[i30 FD] Rozrząd
« Odpowiedź #32 dnia: 04 Październik 2016, 15:25:40 »
Stetoskop zgodnie z Twoją radą zakupiłem. Jak przyjdzie to osłucham dokładniej.

Co do sprawdzenia wariatora w linku który podesłałeś.
Wydaje mi się, że autor tylko rozebrał i wyczyścił ten wariator.
Nie wymienił uszczelnień ani blaszek dociskowych.
Nie wiem też co mogło by się w nim popsuć. Znalazłem wątek na stronie Ceed'a
(na którym też są Twoje odpowiedzi) gdzie jest wspomniane, że kanały olejowe w wariatorze mogą sie zatkać i to mogło być przyczyną hałasu.
Nie za bardzo chce mi się w to wierzyć. Czy autor nie zmieniał , nie szlifował czegoś w tym wariatorze?

Monty

  • Gość
[i30 FD] Rozrząd
« Odpowiedź #33 dnia: 04 Październik 2016, 22:30:22 »
Wygląda na to, że kolega z Ukrainy rozebrał i przeczyścił wariator. Mnie mechanik powiedział, że wariator jest ok. Zaufałem mu. Ale jak masz możliwość zlecić rozebranie tego ustrojstwa to będziesz miał pewność, że nic nie jest zużyte i olej dostaje się do wszystkich zakamarków.
I jest jeszcze jedna rzecz. Zwie się to zawór olejowy zmiennych faz rozrządu - nr kat. 243552B6000. Niech Ci mechanik/elektryk to sprawdzi, czy nie jest źródłem hałasu. I daj znać co stwierdził, a najlepiej wrzuć jakiś filmik na yt z oględzin tych części.

[ Dodano: 2016-10-17, 21:32 ]
A tutaj ciekawy przypadek kolegi gabor76
"obrócona podkładka dystansowa na środkowym łożysku ślizgowym"

ravpraca...jak Twoje auto?

Offline ravpraca

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 51
[i30 FD] Rozrząd
« Odpowiedź #34 dnia: 21 Październik 2016, 13:45:08 »
Cześć Monty,
Kompletuję części i będzie tak jak u Ciebie :-)

W przypadku silnika G4FC z 2009r musimy zakupić:

244312B000 - prowadnica 1
244202B000 - prowadnica 2
2441025001 - napinacz
243212B200 - łańcuch
214212B030 - uszczelniacz wału
251242B000 - uszczelka pompy wody
224412B002 - uszczelka pokrywy zaworów

Należy także wymienić olej i filtr oraz posiadać płyn chłodniczy na dolewkę.

Chciałbym dodać, że post #26 który kolega kosmos2011 polecał mi przeczytać zawiera błąd.
Konsultowałem się z serwisem Hyundai i do poprawionego łańcucha 24321-2B200 stosuje się tylko części
"wcześniejsze"  (niezmodyfikowane) z kolumny nr3.

Monty - wspominałeś powyżej o wymianie obudowy pompy oleju. Mógłbyś napisać o jaki element chodzi?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i30 FD] Rozrząd
« Odpowiedź #35 dnia: 21 Październik 2016, 19:35:00 »
Tabelki z postu#26 dotyczą modelu GD.

Monty

  • Gość
[i30 FD] Rozrząd
« Odpowiedź #36 dnia: 21 Październik 2016, 22:55:47 »
Czołem
Obudowa pompy oleju - 261202B000
W tej obudowie pracuje "tłoczek", który był u mnie przytarty (nie pracował lekko). Mechanik zalecił wymianę. W sklepach internetowych specjalizujących się w hyundai/kia raczej nie do zdobycia, bo jak mi powiedział sprzedawca towar niechodliwy. Ja kupiłem w ASO kia. I ciekawostka - okazał się odrobinę tańszy niż w ASO hyundai. Ale to chyba standard, że w kia ceny tych samych części są niższe.
Możesz jeszcze spróbować Koraps...z tego co widzę 6,4 USD + koszty przesyłki (normalnie czasami mają śmiesznie niskie ceny w porównaniu do ASO). Ale trzeba trochę poczekać na dostawę.
A swoja drogą, to gdybyśmy mieli kia ceed to pewnie załapalibyśmy się na wymianę w ramach gwarancji :)
Nawet się zastanawiałem czy nie napisać do HMP w tej sprawie (do wiadomości UOKIK). Rozciągniecie łańcucha przy tak niskim przebiegu to jakiś dramat. W dodatku HMP wie o problemie, skoro przygotowali manual dla ASO.
A co zdecydowałeś odnośnie wariatora i zaworu olejowego zmiennych faz rozrządu?

A innym użytkownikom i30, których przebieg zbliża się albo przekroczył 100 tys. km, polecam (jeżeli gwarancja jeszcze się nie skończyła) dręczyć ASO w sprawie sprawdzenia łańcucha i napinacza rozrządu.

Offline ravpraca

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 51
[i30 FD] Rozrząd
« Odpowiedź #37 dnia: 22 Październik 2016, 01:58:34 »
Cytat: "kosmos2011"
Tabelki z postu#26 dotyczą modelu GD.


Nieprawda - dotyczą silnika 1,4 i 1,6 benzyna.
I jak wspomniałem wcześniej - błednie w tym poście napisałeś, jakie elementy stosuje się do poprawionego łańcucha 24321-2B200.

Do tego poprawionego łańcucha 24321-2B200 stosuje się tylko części  "wcześniejsze" (niezmodyfikowane) z kolumny nr3.
Taką wiedzę mam z ASO Hyundai.


Witaj Monty,
Bardzo dziękuję za informację. Ale zaczynam sie bać jeśli tłoczek pompy oleju zacierał się u Ciebie po takim niewielkim przebiegu...
Z wariatorem chciałby postąpić tak jak na filmie który podesłałeś.
Jest tylko problem skąd wziąć taki klucz pięcioramienny...?

ASO niestety temat olewa, chociaż również myślałem aby zgłosić na piśmie ten problem z silnikiem.
Postąpiłem tak z zawieszeniem (darło po bokach przednie opony i tył auta był trochę niżej niż przód) to auto zabrali lawetą na 1 miesiąc - ale temat poprawili. Komplet nowych opon też dostałem.

Pozdrawiam,
R

Monty

  • Gość
[i30 FD] Rozrząd
« Odpowiedź #38 dnia: 22 Październik 2016, 19:02:17 »
Cytat: "ravpraca"
Ale zaczynam sie bać jeśli tłoczek pompy oleju zacierał się u Ciebie po takim niewielkim przebiegu...

Nie wyglądało to aż tak źle...może u Ciebie nie będzie z tym problemu.


Cytat: "ravpraca"
Jest tylko problem skąd wziąć taki klucz pięcioramienny...?

Sam zmieniasz rozrząd?


Cytat: "ravpraca"
Postąpiłem tak z zawieszeniem (darło po bokach przednie opony i tył auta był trochę niżej niż przód) to auto zabrali lawetą na 1 miesiąc - ale temat poprawili. Komplet nowych opon też dostałem.

I co wymienili? Bo przez miesiac to można całe zawieszenie kilka razy... :)

Offline ravpraca

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 51
[i30 FD] Rozrząd
« Odpowiedź #39 dnia: 22 Październik 2016, 22:36:25 »
Co do ostatniego akapitu napisałem na PW.

Chciałbym zrobić rozrząd porządnie i mam tylko dwie opcje: ASO Hyundai lub samemu.
Rozmawiałem z tutejszym mechanikiem ale on kocha diesle i VW.
Szukam manuala gdzie podane są min. wartości Nm z jakimi trzeba wszytsko poskładać.
Czy orientujesz się może gdzie taką instrukcjie można dostać?
Najlepiej po angielsku bo rosyjski już niestety zapomniałem...

Monty

  • Gość
[i30 FD] Rozrząd
« Odpowiedź #40 dnia: 22 Październik 2016, 23:35:41 »
Lubię majsterkować...ale rozrządu nie podjąłem się sam wymienić. Ale proszę, kiedyś znalazłem coś takiego na elektroda.pl (zobacz ostatni post w wątku):
link
Powodzenia :)

Offline ravpraca

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 51
[i30 FD] Rozrząd
« Odpowiedź #41 dnia: 23 Październik 2016, 22:14:12 »
Dziękuję, bardzo się przyda :-)

minosotores

  • Gość
Hyundai i30, benzyna , 1,4, 108 km, rocznik 2010, zepsuty s
« Odpowiedź #42 dnia: 30 Grudzień 2016, 12:57:01 »
Witam

Kupiłem autko w kwietniu 2016 sprowadzone do Polski z Niemiec.

Dwa dni przed wigilią prezent. Auto nie odpala. Początkowo chodziło tylko ale na wysokich obrotach. Jak zdejmowalem nogę z gazu to gasł. I tak kilka razy. Aż w końcu w ogóle nie odpala. Tylko rozrusznik się kręci. Zapłonu nie ma.

Autko odstawiłem do warsztatu. Na dzień dobry mechanik mówi, że na pewno brak jest ciśnienia sprężania na cylindrach. I bardzo możliwe, że coś nie tak z łańcuchem rozrządu.

1) Mechanik zdiagnozował na komputerze, że rzeczywiście błędy wyskakują związane z łańcuchem. - przy tym nie byłem i nie widziałem
2) Sprawdził, że brakuje ciśnienia na cylindrach. - przy tym nie byłem i nie widziałem
3) Rozebrał silnik. Pokazał mi dość luźny łańcuch rozrządu. Zgodziłem sie na jego wymianę

Genralnie koszta są takie : 1200 zł za łańcuch rozrządu, 1150 za koło zębate do rozrządu (niby koło też serwis zaleca wymienić),  i do tego dochodza jeszcze pare drobnych innych części, w sumie na razie koszt części to 2600 zł

4) Dzień później przyjeżdżam do mechanika. Zaprosił mnie i pokazał tłoki. Masakra.. Widziałem tłoki, no zarąbane , poryte. Poryte jakby je ktoś wiertarką dziabał. Mechanik sam zdziwiony od czego to moze być. W ogóle od tłoków drobinki metalu sie poprzylepiały do szczelin w cylindrze. Kurcze, masakra jakaś. Widział z Was ktoś coś tekiego ? I od czego to mozę być ?
Mechanik twierdzi, że widział cos podobnego ale mniej zniszczone tłoki jak ktoś jeździł na ad blue.
Ad blue powoduje większą temperaturę spalania.

Generalnie mechanik twierdzi, że silnik musiał być przez kogoś otwierany bo silikon uszczelniający silnik jest niedbale nałożony. Jak silnik z fabryki zjeżdża to nie ma czegoś takiego. A tutaj widać ewidentnie, że ktoś się babrał z tym silikonem bo na prowadnice rozrządu miejscami były poparane tym silikonem.

Wymiana silnika mi sie nie opłaca juz w tym momencie. W sumie to nawet nie wiem czy silnik fabrycznie nowy można gdzieś dostać. Mechanik mówi, że dostępne są tylko silniki używane z gwarancją rozruchu. Ale odradza mi. Bo taki silnik używany to na własną odpowieddzialność mogę sobie kupić. Ale wiadomo co tam w takim silniku? Lepiej wymienić te wszystkie zniszczone części. W sumie już i tak za łańcuch rozrządu i koło żebate musze zapłacić.

Koniec końców zgodziłem się na naprawę tego silnika.

Koszt części wychodzi około 5000 zł i robocizna 2000 zł. Porażka.

Nie wiem czy to drogo czy nie ale tak różnie z tymi częściami bywa. Czasem mechanicy narzuty sobie robią na te części. W sumie tam dużo do wymiany, łańcuh rozrzadu , koło zębate do rozrządu, tłoki , panewki, zawory, głowica itd.

Jestem u tego mechanika po raz pierwszy. Poszedłem do niego bo przyjął mnie w niewygodnym miedzyświątecznym terminie i ma dobrą opinię. Nie zarzucam nikomu nieuczciwości. Po prostu nie znam się na tym, i trudno mi orzec czy to takie duże koszta.

Czy ktoś z Was może mi coś doradzić ?

Z góry dzięki za wszelkie porady.

Offline adrianc90

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 61
[i30 FD] Rozrząd
« Odpowiedź #43 dnia: 30 Grudzień 2016, 14:22:39 »
Przykra sprawa, współczuję ci. Niestety takie niespodzianki niedługo po zakupie czasem się zdarzają. Skoro jest niechlujnie nałożony silikon to znaczy, że pewnie ktoś to wcześniej naprawiał na lipę i teraz są tego efekty. Jeśli chodzi o te części, które musisz wymienić to zdaj sobie sprawę, że to nie są klocki hamulcowe, czy filtr powietrza dostępne w każdym sklepie "U Henia", tylko rzeczy, które często można dostać tylko oryginalne. Jeśli robią zamienniki to w małych ilościach i dużo zależy od tego jakie mechanik ma dojścia, ale przejdźmy do rzeczy.

Zestaw rozrządu z 1 kołem - nie powinno być więcej niż 800 zł (cena dla mechanika)
Koło rozrządu, jak rozumiem patrząc na cenę chodzi o wariator - znalazłem na ebayu za 650 zł, jeśli jest niedostępne to w jednej hurtowni mają za 1150 zł dla detalisty. Wiadomo, że mechanik detalistą nie jest i ma swoje rabaty.
Tłoki - nie znalazłem dostępnych, więc pewnie tylko z serwisu mogą być ściągnięte i tam mogą kosztować drożej. Normalnie cena 1 tłoka w hurtowni to koszt ok. 100 zł.
Panewki - 200 zł (cena dla mechanika)
Głowica - średnia cena na allegro to 1000 zł. Rozumiesz, że kupno nowej głowicy graniczy z finansowym absurdem. Poza serwisem nie jest raczej dostępna, a ten sprzedaje każdą część oddzielnie, czyli obudowę, wałki, zawory itp.
Do tego śruby głowicy, komplet uszczelek, olej, filtry dajmy na to 700 zł

Więc moim zdaniem jeśli mechanik jest ogarnięty i umie szukać to z 1000 zł przytuli jeszcze na częściach, jeśli nie, bo jest leniwy, albo nie ma dojść to cena może się zgadzać. Ważna jest diagnoza i określenie tego co trzeba zrobić. Żeby potem nie wymyślał, że musiał zrobić jeszcze 5 innych rzeczy i auto stoi gotowe do odbioru ale cena wzrosła o 2 tysiące.

kuffs

  • Gość
[i30 FD] Rozrząd
« Odpowiedź #44 dnia: 30 Grudzień 2016, 19:27:28 »
Faktycznie źle to u Ciebie wygląda. Ceny w miarę normalne. Może jednak na robociźnie coś ugraj bo na samych częściach mechanik swoje przytuli. Jeśli ma renomę i staż to bankowo ma dobre dojścia. Pecha masz z silnikiem. Trafiło do Ciebie zajechane za granicą i tyle. Skąd mogłeś wiedzieć?. Sam jestem panikarzem i rozdmuchuje każdy problem z autem. Co bym zrobił na Twoim miejscu? Jeśli nie masz kasy na inne auto to napraw silnik i jeździj przez kilka lat.