Forum > i30 FD
[i30 FD] Rozrząd
rymar71:
Czy przy wymianie rozrządu muszę zmienić tylko jedną uszczelkę? Czy pod deklem osłaniającym zestaw rozrządu też jest jakieś uszczelnienie do wymiany?
kosmos2011:
Jest klej.
Uszczelki pokrywy zaworów i świec 22441-2B002
http://www.sklep-kia.pl/uszczelka-pokrywy-zaworow-ceed-i-ii-iii-rio-iv-soul-i-venga-elantra-ii-i20-i-ii-i30-i-ii-ix20getz-p-3451.html
Monty:
I mnie dopadła awaria rozrządu. Stukało kłapało grzechotało, w końcu nie wytrzymałem i pojechałem do serwisu aby zdjęli pokrywę zaworów. Łańcuch wyciągnięty, napinacz .... Ogólnie rozrząd do wymiany. I mam parę pytań.
--- Cytat: "kosmos2011" ---Źródło: http://elantra-club.ru/forum/forumdisplay.php?f=106&order=desc
Łańcuch rozrządu
https://docviewer.yandex.com/?url=ya-disk-public%3A%2F%2Fz1M3VIgPJTxiNBCyDXGKbp5davgwril%2BKfxa%2BsOe710%3D&name=HSR15-12-P230.rar&c=55e4bf0c9b41
https://docviewer.yandex.com/?url=ya-disk-public%3A%2F%2FFZh7kGjIbZqBbZNwDKILWNiue6%2BGNJouZco7h%2FZOOUs%3D&name=HGR13-12-P120-GDJC.rar&c=55b15e3141c2
--- Koniec cytatu ---
Mój I30 to wersja czeska z końca 2009 r. Zamówiłem już części, ale widzę że dla silnika po styczniu 2013 wprowadzono wiele zmian. Czy można by skorzystać ze zmodyfikowanych części czy pozostać jedynie przy zmodyfikowanym łańcuchu?
I jeszcze jedno pytanie. Czy przy okazji wymiany łańcucha, napinacza, ślizgów warto wymienić koło zmiennych faz rozrządu? Czy zdemontować je, a jak nie ma śladów zużycia to zamontować ponownie?
kosmos2011:
Oprócz łańcucha zmiany dokonano również w innych częściach rozrządu. Jeśli kupiłeś łańcuch 24321-2B200 to wg poniższej tabeli (trzecia kolumna numery wg starej konstrukcji, czwarta kolumna numery części po modyfikacji) wymieniasz też pozostałe części po modyfikacji.
Po wpisaniu tutaj vin http://epc.japancars.ru/hyundai/ i dojściu do http://epc.japancars.ru/hyundai/#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 można odczytać numer częsci w danym aucie po kliknięciu na numer przy części na rysunku.
ravpraca:
Witam,
Bardzo proszę o poradę.
Jestem właścicielem i30. Zakupiony został przez nas w polskim salonie.
Przebieg jaki ma auto w chwili obecnej to 113kkm. Prawie cały ten przebieg to spokojna trasa.
Kilka dni temu została sprawdzona kompresja. Na każdym cylindrze jest 12,5 Bara.
Zostały też sprawdzone luzy zaworowe. Na każdym zaworze są takie jak powinny być.
Auto jest od nowości regularnie serwisowane i jeździ na oleju Shell 5W40.
Niepokoi mnie jednak praca silnika:
//www.youtube.com/watch?v=hHJPsK5CG-k
Przy dodawaniu gazu słychać nieprzyjemny dźwięk np. 13-14 sek filmu czy 24 sek filmu.
Ten dźwięk wyraźnie słychać też w kabinie auta.
Po zdjęciu pokrywy łańcuch rozrządu (bo to on moim zdaniem hałasuje) wygląda tak:
//www.youtube.com/watch?v=p7sm1dpfaXM
Po obracaniu wałem w pewnym momencie staje się luźny jak widać na filmie.
Po kolejnym ruchu kluczem jest napięty a po przekręceniu ponownie staje się luźny i tak w kółko...
Ten luz łańcucha uchwyciłem na filmie.
Pytań jak to zobaczyłem to mam wiele:
1. Czy ten brak napięcia łańcucha wynika z braku ciśnienie oleju czy jednak muszę jak najszybciej wymienić rozrząd?
Jeśli to rozrząd to które konkretnie części rozrządu zakupić?
Czy koło zmiennych faz również - jak sprawdzić czy działa poprawnie?
2. Wiem, że konstrukcję rozrządu zmieniono chyba w 2011r - czy kupić elementy przed zmianą tego typu jakie są w silniku?
Czy jednak kupić poprawiny zestaw? Jeśli ten drugi przypadek to jakie elementy trzeba wtedy koniecznie wymienić - łańcuch, napinacz, ślizgi
ale czy wszystkie koła zębate tez?
Auto jest już po gwarancji i naprawę muszę wykonać we własnym zakresie.
Bardzo dziękuję za odpowiedzi!
Pozdrawiam,
RP
Nawigacja
[#] Następna strona