Autor Wątek: [i30 FD] Rozrząd  (Przeczytany 40339 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline adrianc90

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 61
[i30 FD] Rozrząd
« Odpowiedź #15 dnia: 17 Czerwiec 2016, 10:48:23 »
@rymar

Tak, śmieć.

Offline rymar71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 71
[i30 FD] Rozrząd
« Odpowiedź #16 dnia: 17 Czerwiec 2016, 16:23:27 »
Dzięki,już miałem wyłożyć peeleny.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i30 FD] Rozrząd
« Odpowiedź #17 dnia: 17 Czerwiec 2016, 17:35:05 »
Cytat: "rymar71"
DOKUJI oferującą pełne zestawy rozrządu.


Masz jakiś symbol lub link do tego zestawu?

Offline rymar71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 71
[i30 FD] Rozrząd
« Odpowiedź #18 dnia: 17 Czerwiec 2016, 18:01:06 »
To jest link do diesla:
http://allegro.pl/show_item.php?item=5733138682
Do benzyny będzie pod koniec przyszłego tygodnia.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169

Offline rymar71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 71
[i30 FD] Rozrząd
« Odpowiedź #20 dnia: 23 Czerwiec 2016, 08:20:05 »
Czy przy wymianie rozrządu muszę zmienić tylko jedną uszczelkę? Czy pod deklem osłaniającym zestaw rozrządu też jest jakieś uszczelnienie do wymiany?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i30 FD] Rozrząd
« Odpowiedź #21 dnia: 24 Czerwiec 2016, 21:50:25 »

Monty

  • Gość
[i30 FD] Rozrząd
« Odpowiedź #22 dnia: 29 Sierpień 2016, 23:14:57 »
I mnie dopadła awaria rozrządu. Stukało kłapało grzechotało, w końcu nie wytrzymałem i pojechałem do serwisu aby zdjęli pokrywę zaworów. Łańcuch wyciągnięty, napinacz .... Ogólnie rozrząd do wymiany. I mam parę pytań.
Cytat: "kosmos2011"
Źródło: http://elantra-club.ru/forum/forumdisplay.php?f=106&order=desc

Łańcuch rozrządu

https://docviewer.yandex.com/?url=ya-disk-public%3A%2F%2Fz1M3VIgPJTxiNBCyDXGKbp5davgwril%2BKfxa%2BsOe710%3D&name=HSR15-12-P230.rar&c=55e4bf0c9b41


https://docviewer.yandex.com/?url=ya-disk-public%3A%2F%2FFZh7kGjIbZqBbZNwDKILWNiue6%2BGNJouZco7h%2FZOOUs%3D&name=HGR13-12-P120-GDJC.rar&c=55b15e3141c2


Mój I30 to wersja czeska z końca 2009 r. Zamówiłem już części, ale widzę że dla silnika po styczniu 2013 wprowadzono wiele zmian. Czy można by skorzystać ze zmodyfikowanych części czy pozostać jedynie przy zmodyfikowanym łańcuchu?
I jeszcze jedno pytanie. Czy przy okazji wymiany łańcucha, napinacza, ślizgów warto wymienić koło zmiennych faz rozrządu? Czy zdemontować je, a jak nie ma śladów zużycia to zamontować ponownie?


Offline ravpraca

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 51
[i30 FD] Rozrząd
« Odpowiedź #24 dnia: 03 Październik 2016, 17:20:54 »
Witam,

Bardzo proszę o poradę.

Jestem właścicielem i30. Zakupiony został przez nas w polskim salonie.

Przebieg jaki ma auto w chwili obecnej to 113kkm. Prawie cały ten przebieg to spokojna trasa.

Kilka dni temu została sprawdzona kompresja. Na każdym cylindrze jest 12,5 Bara.

Zostały też sprawdzone luzy zaworowe. Na każdym zaworze są takie jak powinny być.

Auto jest od nowości regularnie serwisowane i jeździ na oleju Shell 5W40.

Niepokoi mnie jednak praca silnika:



Przy dodawaniu gazu słychać nieprzyjemny dźwięk np. 13-14 sek filmu czy 24 sek filmu.

Ten dźwięk wyraźnie słychać też w kabinie auta.

Po zdjęciu pokrywy łańcuch rozrządu (bo to on moim zdaniem hałasuje) wygląda tak:



Po obracaniu wałem w pewnym momencie staje się luźny jak widać na filmie.

Po kolejnym ruchu kluczem jest napięty a po przekręceniu ponownie staje się luźny i tak w kółko...

Ten luz łańcucha uchwyciłem na filmie.

Pytań jak to zobaczyłem to mam wiele:

1. Czy ten brak napięcia łańcucha wynika z braku ciśnienie oleju czy jednak muszę jak najszybciej wymienić rozrząd?

Jeśli to rozrząd to które konkretnie części rozrządu zakupić?

Czy koło zmiennych faz również - jak sprawdzić czy działa poprawnie?

2. Wiem, że konstrukcję rozrządu zmieniono chyba w 2011r - czy kupić elementy przed zmianą tego typu jakie są w silniku?

Czy jednak kupić poprawiny zestaw? Jeśli ten drugi przypadek to jakie elementy trzeba wtedy koniecznie wymienić - łańcuch, napinacz, ślizgi

ale czy wszystkie koła zębate tez?


Auto jest już po gwarancji i naprawę muszę wykonać we własnym zakresie.

Bardzo dziękuję za odpowiedzi!

Pozdrawiam,

RP

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i30 FD] Rozrząd
« Odpowiedź #25 dnia: 03 Październik 2016, 20:07:18 »
Czytaj cały temat, a w szczególności post#26.

Offline ravpraca

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 51
[i30 FD] Rozrząd
« Odpowiedź #26 dnia: 03 Październik 2016, 22:14:52 »
@kosmos
Temat z uwagą przeczytałem - jak i inne tematy dotyczące rozrządu.
Forum często przeglądałem wcześniej - nie będąc zarejestrowanym.

Napisz proszę co byś Ty zrobił w moim przypadku (takie odgłosy pracy silnika i raz luźnu łańcuch raz nie). Z tego co widzę to by wymienić łańcuch na zmodyfikowany trzeba wymienić wszystko co podałeś w poście #26 łącznie z obudową aluminiową...?

Jeśli zostaną stare koła i kupię nowy nie modyfikowany łańcuch to czy ślizgi i napinacz mogą być zamontowane, te po modyfikacji?

Wybacz, że tak dopytuję, ale nie chciałbym popełnić jakiegoś głupiego błędu.

@Monty - w jakis posób została przeprowadzona naprawa w Twoim aucie?
Co wymieniłeś i jakie dałeś częsci?

Pozdrawiam i dziękuję,
RP

Monty

  • Gość
[i30 FD] Rozrząd
« Odpowiedź #27 dnia: 03 Październik 2016, 22:24:55 »
Rozciągnięcie łańcucha zaczyna być nagminne w silnikach benzynowych hyundai/kia.
Ja wymieniłem łańcuch, napinacz, 2 prowadnice. Mechanik uznał, że koła zębate oraz "wariator" są ok. Dodatkowo - jakieś simeringi, uszczelka pompy wody, silikon uszczelniający pokrywę rozrządu, uszczelka pokrywy zaworów, olej, filtr oleju i jeszcze obudowa pompy oleju - tłoczek w niej ciężko chodził (lekko wytarty). Mój 1.4 jest z 2009 r., więc założono jedynie zmodyfikowany łańcuch. Większe modyfikacje jak się wydaje (post 26) są dla silników benzynowych od 2013 r.
W Twoim przypadku chyba nie ma co czekać z wymianą rozrządu. Łańcuch się raczej nie zerwie, ale jak przeskoczy to bez remontu się nie obejdzie. A co do pracy silnika - po wymianie jakby ciszej pracuje, ale dalej w kabinie słychać terkotanie/stukanie/grzechotanie na zimnym.
Tutaj relacja demontaż wariatora
Jeżeli dysponujesz stetoskopem (albo Twój mechanik), to osłuchaj listwę wtryskową i wtryskiwacze, łapę sprzęgła i silnik, tłumik, katalizator oraz skrzynię biegów od dołu (szczególnie w miejscu gdzie jest sprzęgło) i podziel się wnioskami.
A co do części to kup Mobisa poza ASO. Jest kilka sensownych sklepów internetowych w Polsce, choć obudowy pompy oleju nie mieli - kupiłem w ASO. Pozostaje jeszcze Koraps.

Offline ravpraca

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 51
[i30 FD] Rozrząd
« Odpowiedź #28 dnia: 03 Październik 2016, 22:57:00 »
Monty - bardzo dziękuję za odpowiedź!

Jeśli jednak dałeś zmodyfikowany łańcuch to musiałbyś wymienić wszystkie koła bo są inne.
Wspomina o tym Kosmos choć podaje nr łańcucha: 24321-2B200 i nie wiem czy nie mówi tutaj o 24321-2B620

A tak z ciekawości - jaki przebieg miało Twoje auto?
O nasze auto dbamy i chuchamy a tutaj taka niespodzianka.

Monty

  • Gość
[i30 FD] Rozrząd
« Odpowiedź #29 dnia: 03 Październik 2016, 23:13:10 »
Mechanik (ASO KIA) nie zmieniał kół, jedynie łańcuch. Spójrz:łańcuch
Ale Twoja decyzja. Moim zdaniem autom z 2009 r. wystarczy zmodyfikowany łańcuch. Auta powyżej 2013 dotyczy więcej modyfikacji.
Dopilnuj demontażu i sprawdzenia koła zmiennych faz rozrządu (wariatora), czy nie wykazuje zużycia. Jak widać w moim poprzednim poście jest demontowalne. Bo za nowe to od 500 zł do 1000 zł (ASO).
Ale tak jak pisałem poprzednio: w związku z pracą silnika sprawdź stetoskopem wskazane przeze mnie miejsca.

[ Dodano: 2016-10-03, 23:15 ]
Cytat: "ravpraca"

A tak z ciekawości - jaki przebieg miało Twoje auto?
O nasze auto dbamy i chuchamy a tutaj taka niespodzianka.


86 tys.