Witam,
Bardzo proszę o poradę.
Jestem właścicielem i30. Zakupiony został przez nas w polskim salonie.
Przebieg jaki ma auto w chwili obecnej to 113kkm. Prawie cały ten przebieg to spokojna trasa.
Kilka dni temu została sprawdzona kompresja. Na każdym cylindrze jest 12,5 Bara.
Zostały też sprawdzone luzy zaworowe. Na każdym zaworze są takie jak powinny być.
Auto jest od nowości regularnie serwisowane i jeździ na oleju Shell 5W40.
Niepokoi mnie jednak praca silnika:
Przy dodawaniu gazu słychać nieprzyjemny dźwięk np. 13-14 sek filmu czy 24 sek filmu.
Ten dźwięk wyraźnie słychać też w kabinie auta.
Po zdjęciu pokrywy łańcuch rozrządu (bo to on moim zdaniem hałasuje) wygląda tak:
Po obracaniu wałem w pewnym momencie staje się luźny jak widać na filmie.
Po kolejnym ruchu kluczem jest napięty a po przekręceniu ponownie staje się luźny i tak w kółko...
Ten luz łańcucha uchwyciłem na filmie.
Pytań jak to zobaczyłem to mam wiele:
1. Czy ten brak napięcia łańcucha wynika z braku ciśnienie oleju czy jednak muszę jak najszybciej wymienić rozrząd?
Jeśli to rozrząd to które konkretnie części rozrządu zakupić?
Czy koło zmiennych faz również - jak sprawdzić czy działa poprawnie?
2. Wiem, że konstrukcję rozrządu zmieniono chyba w 2011r - czy kupić elementy przed zmianą tego typu jakie są w silniku?
Czy jednak kupić poprawiny zestaw? Jeśli ten drugi przypadek to jakie elementy trzeba wtedy koniecznie wymienić - łańcuch, napinacz, ślizgi
ale czy wszystkie koła zębate tez?
Auto jest już po gwarancji i naprawę muszę wykonać we własnym zakresie.
Bardzo dziękuję za odpowiedzi!
Pozdrawiam,
RP