Autor Wątek: Silnik z Sonaty 2.0  (Przeczytany 10249 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

matunio20

  • Gość
Silnik z Sonaty 2.0
« dnia: 30 Grudzień 2009, 09:16:01 »
Witam.
Mój brak kupił Lantre I od siostry.
było wiadome ze długo nie pojeździ bo mechanicy w pewnym warsztacie w Zamościu złe ustawili rozrząd a do tego krzywo założyli głowice ;/
i teraz silnik zdechł. i mam takie pytanie.
czy silnik z Sonaty 2.0 będzie pasował do tego samochodu? Sprzedawca w sklepie z używanymi częściami gwarantuje ze tak. ale ja wole się zapytać. I ile taki silnik może kosztować? Stary silnik to 1.8.
dopisze ze posiadam skrzynię automat.

BartBartez

  • Gość
Silnik z Sonaty 2.0
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Grudzień 2009, 09:26:07 »
Bardzo mało prawdopodobne. Silnik to nie wszystko. Pozostaje kwesta ECU i całej wiązki. Przepływomierz jeśli istnieje itp. Do tego jeszcze ten automat.
Obawiam się, że sam koszt przekładki przekroczy wartość auta. O częściach nie wspomnę.

matunio20

  • Gość
Silnik z Sonaty 2.0
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Grudzień 2009, 09:29:59 »
W tym sklepie zapewniano mnie ze cały osprzęt z 1.8 będzie pasował do 2.0.koszt silnika to około 1400 zł a przerzucenie to 600 zł u znajomego dobrego mechanika. a tak w ogóle to ten samochód mi się podoba jak mało który. blacha ocynk. wszystko w nim gra oprócz silnika niestety.

BartBartez

  • Gość
Silnik z Sonaty 2.0
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Grudzień 2009, 09:38:51 »
To masz koszty rzędu 2000zł jeśli rzeczywiście będzie to pasowało. Do tego wypadałoby wymienić rozrząd + olej itp.

matunio20

  • Gość
Silnik z Sonaty 2.0
« Odpowiedź #4 dnia: 30 Grudzień 2009, 09:45:06 »
BartBartez, liczę ze zamknie się w 2500zl. a ile jeszcze jazy będzie :P

BartBartez

  • Gość
Silnik z Sonaty 2.0
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Grudzień 2009, 11:15:39 »
Cytat: "matunio20"
liczę ze zamknie się w 2500zl

A ile auto jest warte?
Może lepiej sprzedać to co zostało i kupić inną sztukę?

matunio20

  • Gość
Silnik z Sonaty 2.0
« Odpowiedź #6 dnia: 30 Grudzień 2009, 11:33:34 »
BartBartez, teraz jest warty z 500 zł. a i tak nikt nie kupi na rozwalonym silniku.

BartBartez

  • Gość
Silnik z Sonaty 2.0
« Odpowiedź #7 dnia: 30 Grudzień 2009, 12:11:55 »
Jeśli to Sonata do 93r (stary model) to
Panewki główne 180zł kpl ORI
panewki korbowodowe 63zł kpl ORI
pierścienie 350zł kpl ORI
uszczelka głowicy 75zł
uszcz. zaworowe 40zł kpl ORI
pasek rozrz 58zł GATES
pasek rónoważnika 22zł GATES
rolki INA 78 + 94zł
suma: 961 zł
Do tego uszczelki kolektorów max. 80zł
uszczelka miski ~ 40zł
simeringi ~ 80zł
+ 250zł na olej, płyn i inne nieprzewidziane akcje
 suma ~ 1450zł

Znaleźć mechanika za rozsądne pieniądze i w granicach 2000zł masz silnik po remoncie w super stanie niepobierający oleju oraz bez żadnych niespodzianek.
Kupując używany silnik z remontem też się liczyć trzeba.
Wiem,że kusi Cię 2.0 ze względu na moc ale prawdopodobnie auto będzie szybsze z wyremontowanym 1.8 niż zajechanym 2.0.

Wymienione wcześniej części dostępne są w InterCarsie. Można znaleźć taniej.
Decyzja należy do Ciebie.

e-gen

  • Gość
Silnik z Sonaty 2.0
« Odpowiedź #8 dnia: 30 Grudzień 2009, 12:53:55 »
silnik pasuje jak ulał

rufuz

  • Gość
Silnik z Sonaty 2.0
« Odpowiedź #9 dnia: 30 Grudzień 2009, 13:13:33 »
Ja wlasnie jestem w trakcie przekladki silnika z 1.6 na 2.0. Kupilem silnik G4GF od tego samego auta tylko 2.0. Wymienic musiałem obowiazkowo komputer, wiazkę i ECU a na 100% dojda jeszcze inne czesci ktore podczas wymiany okaza sie wadliwe. Ja musialem oprócz wiazki, komputera i ECU dodatkowo wymienic miske olejową, kolektor wydechowy, koło zamachowe i przegub zewnetrzny oraz wydech. Znalezienie nowego kolektora graniczy z cudem. Uzywki nie chcialem bo kolektory od tych silnikow maja tendencje do pekania. Znalazłem dopiero w angielskim sklepie internetowym koszt 250 funtow. Nie wspominam o takich rzeczach jak rozrzad, olej i wszelkie uszczelki. Acha bym zapomnial jeszcze hamulce. Te z 1.6 ledwo dawały rade z ostrym hamowaniem.

e-gen

  • Gość
Silnik z Sonaty 2.0
« Odpowiedź #10 dnia: 30 Grudzień 2009, 14:35:15 »
rufuz,
wprowadzasz zamęt... temat jest o przekładce silników z rodziny Sirius i takiego swapa robi się plug&play bez wymiany wiązek czy mocowań - ECU i przepływka rzeczywiście mogą wymagać wymiany aby uzyskać 100% zadowolenia z nowego serca przy jeździe na benzynie.

rufuz

  • Gość
Silnik z Sonaty 2.0
« Odpowiedź #11 dnia: 30 Grudzień 2009, 16:51:30 »
:-(

matunio20

  • Gość
Silnik z Sonaty 2.0
« Odpowiedź #12 dnia: 09 Styczeń 2010, 18:06:36 »
witam. sory ale komp mi się zepsuł i pisze od siostry.
BartBartez, ale tobie chodzi o remont 1.8 czy o remont kupionej 2.0? bo jak o 1.8 to zapomnij. był już kilka razy po remoncie po tym jak rozrząd źle ustawili i głowice krzywo założyli ale to już nic nie daje. Za remont siostra dała 1500 zł i nic nie dało dlatego go sprzedała. a brat kupił bo dowiedział się że 2.0 pasuje.
e-gen, wszystkie śrubki i takie tam duperelki?

BartBartez

  • Gość
Silnik z Sonaty 2.0
« Odpowiedź #13 dnia: 09 Styczeń 2010, 19:21:36 »
Cytat: "matunio20"
BartBartez, ale tobie chodzi o remont 1.8 czy o remont kupionej 2.0?

Pisałem o 1.8. W 2.0 koszta chyba nawet mniejsze.
Cytat: "matunio20"
był już kilka razy po remoncie po tym jak rozrząd źle ustawili i głowice

Czyli partacze go robili

matunio20

  • Gość
Silnik z Sonaty 2.0
« Odpowiedź #14 dnia: 11 Styczeń 2010, 18:43:07 »
BartBartez, być może ale byłem już u dobrego mechanika w lublinie i on gwarantuje ze zmieni. silnik - przyjedzie do Zamościa - i mówił ze tego juz nie naprawi.