Autor Wątek: [Santa Fe SM] Dołożenie tempomatu  (Przeczytany 23902 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe SM] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #15 dnia: 06 Kwiecień 2015, 21:24:31 »
U

szyszek933

  • Gość
[Santa Fe SM] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #16 dnia: 07 Kwiecień 2015, 09:27:45 »
Fakt zjadłem litere
KMHSC81VP2U346244.

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
Re: [Santa Fe SM] Tempomat - czy będzie działać z kierownicą
« Odpowiedź #17 dnia: 07 Kwiecień 2015, 16:08:06 »
To pytanie dodatkowe... Był rosyjski manual ze zdjęciami, rozpiskami wtyczek itp. i oczywiście nie zapisałem sobie, gdy była taka możliwość... Teraz pojawiła się potrzeba, bo kupiłem dzisiaj kierownicę (fajna cena - zobaczymy jak wygląda po zdjęciu koszmarnych nakładek - gdyby była taka sobie, pójdzie do obszycia, potem cała wskoczy do mojego Santka) i chcę się merytorycznie przygotować do montażu tempomatu. Rosyjska strona, na której był opis niestety nie działa...

Według VIN komputer w samochodzie tempomat obsługuje, z tego, co wcześniej ustaliliśmy na forum może brakować u mnie kawałka instalacji między taśmą airbagu a komputerem. Niestety nie wiem teraz które piny gdzie podłączyć  :cry:

Widzę manual do Tucsona, ale ja np. mam stare zegary, więc tam chyba niczego nie dotykam? No a cała reszta nie wiem na ile jest zbieżna z Tucsonem?

szyszek933

  • Gość
[Santa Fe SM] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #18 dnia: 07 Kwiecień 2015, 19:00:42 »
Właśnie miałem ja na oku... i miałem nie daleko a teraz czekam na twoje efekty ewentualnie porady. efekty bo bardzo potrzebuje mam nadzieje że Koreańczycy zaskoczą mnie i będzie ta taśma do tempomatu. A swoją drogą czy ktoś sprawdził na allegro czy są dwa piny czy 4

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
[Santa Fe SM] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #19 dnia: 07 Kwiecień 2015, 22:51:09 »
Zobaczymy kiedy kierownica przyjdzie i w jakim będzie stanie. Czuję, że renowacja będzie potrzebna.

Do tego czasu może uda się ogarnąć temat "który kabelek dokąd ciągnąć" (niestety zdjęcia złączek na rosyjskim forum zniknęły...).

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe SM] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #20 dnia: 07 Kwiecień 2015, 23:21:05 »
Zniknęły ale dla benzyny dla diesla są dalej niżej.

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
[Santa Fe SM] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #21 dnia: 08 Kwiecień 2015, 09:18:39 »
Faktycznie - trzy pedały mnie zmyliły ;-)

No to czekam na kierownicę, zobaczymy jak będzie wyglądała i potem rozkminiamy złącza itp.

W każdym razie wiem do kogo zwrócić się z prośbą o pomoc  8-)

Edit: Kierownica już jest (w sumie już długo jest...) - niestety będę musiał zrobić hybrydę + pobawić się w "przemalowanie" skóry - okazało się, że kierownica nie jest szara, jak poprzednia, tylko lekko brunatna jakby. Kolory "na oko" mało się różnią - faktyczną różnicę widać dopiero po przyłożeniu nowej kierownicy do tapicerki samochodu - kolor kompletnie nie pasuje.

Co do hybrydy - tylna część kierownicy (plastik - ten między kołem kierownicy i obudową kolumny kierowniczej) przełożę ze starej kierownicy (zaślepki przycisków tempomatu są na wcisk?), natomiast skóra po zdjęciu drewnopodobnych nakładek okazała się lekko zadrapana w kilku miejscach, więc będzie polakierowana na właściwy kolor (jakiś ponoć bardzo porządny środek wnikający w strukturę skóry i odporny na ścieranie).

Niejako "przy okazji" wymieniona będzie kolumna kierownicza (pojawił się luz na mocowaniu do nadwozia - jedna ze "sztabek" górnego mocowania odspoiła się od reszty kolumny i pojawił się luz na kierownicy - "nowa" kolumna za 9 PLN już podróżuje w bagażniku).

Sprawą elektryki zajmie się elektryk samochodowy - częściowo w ramach "rehabilitacji" za poprzednie problemy przy naprawie samochodu.
Schematy elektryczne + serwisówkę ze zdjęciami wtyczek i schematy pinów już wydrukowane, czekają na najbliższy czwartek...

Fotorelacji z montażu tempomatu niestety nie zrobię (nie będę nad mechanikiem wisiał...), ale obiecuję, że napiszę co dokładnie trzeba było zrobić (tj. których fragmentów wiązki nie było - jeżeli faktycznie jej nie ma).

Sumarycznie koszty nie są zniewalające - kierownica za 179 złotych + kolumna kierownicza za 9 złotych, czyli z przesyłką niewiele ponad 200 złotych. Mam trochę złączek, pinów itp. z oryginalnych wtyczek HMC - obie skrzynki elektryczne, które kupiłem na allegro były wycięte z samochodu z kawałkami instalacji.

OT trochę... Miało nie być tjunów a już zaczynam kombinować jak tu wepchnąć podgrzewanie siedzeń  ;-)

Edit: Nowa kierownica zamontowana (niestety - kolor farby do skóry na wzorniku był o dobre 3 tony ciemniejszy, niż faktycznie wyszedł na kierownicy... Niemniej jednak mam chytry plan obicia "budżetowo" starej kierownicy - kolor itp. dobierze się z natury, potem znowu przekładka kierownicy - to już sprawa szybka, bo wszystko ogarnięte, więc dosłownie kilka śrub i nakrętek...

Tempomat podłączony - udało się wykorzystać wsuwki do złączek od instalacji, której końcówki z konektorami przyszły wraz ze skrzynkami elektrycznymi, niestety nie udało się już tak łatwo ze złączem przy zegarach (do kontrolki) - tutaj wsuwki są jakieś mega-nietypowe i elektryk po prostu wlutował się w żarówkę i dorobił do tego normalną złączkę umożliwiającą wymontowanie zegarów z samochodu.
Testu drogowego tempomatu nie byłem w stanie przeprowadzić - auto jest nieposkręcane (czeka na obejmy gum stabilizatora - jak to się mówi... do czternastu razy sztuka ;-) ), ale kliknięcie "ON" na kierownicy zapala kontrolkę na desce, więc chyba powinno być OK?

W stosunku do schematu elektrycznego z rosyjskiej strony było trochę różnic - nie wszędzie zgrały się kolory kabli, ale właściwe piny zostały zidentyfikowane po obu stronach - przy kompie i wtyczkach pośrednich.

Faktycznie - brakowało jedynie czterech połączeń - cała reszta instalacji w aucie była gotowa.

szyszek933

  • Gość
[Santa Fe SM] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #22 dnia: 21 Maj 2015, 08:28:48 »
Witam ja dołożylem przyciski na kierownice wraz z instalacją jednakże u mnie nie działa prosiłbym o schemat podłączenie kabli. Z góry dziękuję.

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
[Santa Fe SM] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #23 dnia: 21 Maj 2015, 08:40:09 »
U mnie było dokładnie tak, jak tutaj . Poszukaj posta użytkownika DmiZar - tam są schematy elektryczne wiązki powiązanej z tempomatem (w tym rozpiska z zaznaczonymi pinami we wtyczkach), tych zaznaczonych na czerwono nie ma w samochodzie, reszta jest na miejscu.

Lokalizacja wtyczek jest tam na zdjęciach rozpisana i dokładnie pokazana. Generalnie potrzebujesz pociągnąć 3 przewody od taśmy airbagu (i tu musisz mieć piny, żeby je we wtyczce wpinanej w taśmę osadzić i następnie dolutować do nich przewody) do dwóch wtyków umiejscowionych mniej więcej obok pedału gazu (pod osłoną tunelu środkowego), oraz jeden przewód też z tamtego miejsca (tj. z tunelu środkowego) - ale do zestawu wskaźników (do kontrolki tempomatu).

Kolory kabli w wiązce są inne (tzn. u mnie były inne...), niż na schematach zamieszczonych na cytowanej przeze mnie stronie, ale umiejscowienie pinów we wtykach i gniazdach jest identyczne, jak na schematach.

Do wtyczki wpinanej w taśmę airbagu potrzebujesz pinów takich, jak w większości wiązki auta - jakby co - będę w stanie w czerwcu poratować Cię kilkoma takimi pinami (zostało mi jeszcze kilka wtyczek od skrzynek elektrycznych).

Do wtyczki przy zestawie wskaźników ciężko dostać pin (bardzo nietypowy - cienka blaszka) - elektryk wlutował się do żarówki i zrobił osobną złączkę. Jeżeli mi zapału wystarczy, to kiedyś, przy okazji, dokupię oryginalną wtyczkę i przełożę ten jeden pin (ale czy jest sens...).

Venlabax

  • Gość
[Santa Fe SM] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #24 dnia: 21 Październik 2015, 14:22:20 »
Witam serdecznie!

Czy istnieje możliwość montażu tempomatu do tego modelu nr VIN: KMHSC81BP2U320304

Z góry dziękuję za odpowiedź!

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe SM] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #25 dnia: 21 Październik 2015, 18:10:32 »
W profilu masz Auto: Santa Fe SM (2004) 2.4 16V R4 +LPG 4WD lecz data produkcji Twojego auta to 2002-07-04 http://koreacat.ru/hyundai/vin?vin=KMHSC81BP2U320304

Napisz na PW do Administratora (czerwony nick) to poprawi.

W silniku G4JSG sterowanie tempomatem odbywa się poprze dodatkowy moduł z linką połączony z przepustnicą.

Do wymiany: przepustnica, prawdopodobnie sterownik silnika (ECU).
Do dokupienia moduł z linką, przyciski przy kierownicy.

Podsumowując cała przeróbka raczej nie opłacalna.

Venlabax

  • Gość
[Santa Fe SM] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #26 dnia: 23 Październik 2015, 16:42:41 »
Dziękuję serdecznie za odpowiedź!


Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
[Santa Fe SM] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #28 dnia: 24 Luty 2016, 17:10:35 »
Cytat: "maverick9"

Jakie prace mnie czekają, tylko wymiana kierownicy?


Jeżeli obsługuje, to zerknij na post #24 :-)

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169