Forum > Santa Fe SM
[Santa Fe SM] Hamulec zjazdowy?
santa claus:
Mistrz 'u testowałem w to na kilku skarpach i pochylniach i u mnie nie ma znaczenia czy silnik ciepły czy zimny. Natomiast potwierdza się to co napisałem o podjechaniu do zjazdu. I co w tym najwaźniejsze aby nie bawić się hamulcem bo efekt hamowania silnikiem znika.
javelin:
Oryginalny HDC (Hill Descent Controll) został wprowadzony po raz pierwszy bodajże w Land Roverze Freelanderze. Jest to układ elektroniczny wykorzystujący ABS. W Hyundaiu ten system nazywa się DBC (Downhill Brake Control). Jednak nie spotkałem się z tym aby taki system był stosowany bez odpowiedniego guzika do włączania i wyłączania ustrojstwa. Swoją drogą gdyby taki system był w samochodzie to pewnie instrukcja by o nim wspominała.
Proponowałbym testy na wzniesieniach o różnej długości i najlepiej z samochodami z różnymi silnikami. Wszyscy macie CRDi. Pamiętajcie, że diesel ma wyższy stopień kompresji. Podczas zjeżdżania ze wzniesienia podczas hamowania silnikiem zostaje odcięty dopływ paliwa, dokładając do tego ten wyższy stopień kompresji oraz napęd na cztery koła, może wychodzić na to że samochód bardziej kontroluje stałą prędkość zjazdową. W momencie wypoziomowania pojazdu zostaje podane paliwo i pierwszy odczuwalny objaw to przyspieszanie.
Podobny efekt uzyskuje się jadąc w lekko górzystym terenie używając tempomatu. Prędkość jest stała ale odczuwa się hamowania silnikiem i przyspieszanie.
Ale to tylko takie moje dywagania :D
santa claus:
javelin to co zrobisz test? Masz benzynkę.... chyba, że jest ktoś z wawy i ma benzynkę i czas i ochotę to można zrobić próbe.
Ja dziś w końcu miałem okazję sprawdzić to "coś"na 2 i 3 biegu na dwóch różnych zjazdach... jeden z 800 m na 3 zrobiłem nie dotykając ani hamulca ani gazu... jechał stałą prędkością. Drugi ok 100 m na 2 i również to samo tylko na 3 ciut szybciej.
To teraz tylko dorwać benzynę :mrgreen:
javelin:
Ja mam automat i on zupełnie inaczej działa. Jeżeli jadę ze sporego wzniesienia, to samochód się rozpędza i zmienia biegi na wyższe aby ulżyć skrzyni. Jeżeli zblokuję go na jakimś biegu to zaczyna hamować silnikiem. Więc na pewno nie zachodzi tutaj taki efekt jak opisaliście.
Nawigacja